Hallå där!
Longtime reader, first time poster som det heter.
Flyttade för 3 veckor sen till Sundsvall, hyr en "lägenhet" här utan tillgång till vare sig internet, tv eller telefoni. Var till början endast menat att bli ett uppehåll här på ca. 2 månader, men nu blir det minst dubbla den tiden, och efter ett par regniga dagar med endast Xperia luren som underhållning börjar jag sukta lite mer avancerade grejer.
Så jag undrar huruvida det ens är möjligt att använda sig av nån form av mobilt bredband, kontantkort-style eller liknande när det kommer till att spela lite mer krävande PC spel online(Portal 2, WoW, Call of Doody och liknande).
Har kollat runt på olika mobila bredband och den mest potenta jag lyckats hitta hitills verkar vara
Telias 4g som även har hyffsad täckning häromkring med 30gb data/månad och upp till 80mb/s. Telenor har även liknande 4g paket, dock med 20gb data/månad.
Har verkligen ingen aning om hur mycket data som går åt när man springer runt och leker andra världskriget online, Telia snackar om 30k timmar online spelande per månad med deras 4g paket, men jag antar att dom syftar på spel som farmville och sudoku..?
Så, vad har ni lite mer erfarna individer att säga om saken? Skulle nåt mobilt bredband á la 4g funka? Eller finns det nåt bättre alternativ?
Tacksam för all input jag kan få.