Citat:
Ursprungligen postat av Nautilus2x
Jag har stor erfarenhet av mobilt bredband då jag arbetar på en av de fyra stora operatörerna. Använder mitt eget mobila bredband i en förort i Stockholm där nätet är så bra det kan bli med ett 16 mbit/s modem och ligger runt 5-12 mbit/s beroende på vilken tid på dygnet. Då har jag en väldigt bra PC med 3.0 USB.. spelar wow, SC2 och annat online och det man aldrig kan komma ifrån är den lilla förseningen på mobilt bredband.. och det spelar knappt någon roll vad du har för mbit/s utan det är svarstiden som är mycket högre helt enkelt.. men det funkar helt okej iaf, men inte om du ska tävla som i arena t ex.
Annat som är viktigt att kolla innan du köper är hur det fungerar i praktiken och vad just ditt postnummer har för täckning, så att säljaren inte säger "Nä men det är 50 mbit här och kommer fungera perfekt" och sedan visar det sig att du har 5 mbit och blir besviken..
Lycka till!
Det där med försening på svarstiden lät ju lite mindre bra, jag är ju hyffsad FPS torsk och i såna spel räknas ju varje liten millisek, sånt känns ju helt klart av mindre i spel som WoW och SC.
Hur pass stor effekt är det? Tror du det kommer påverka FPS spel för mycket för att det ska vara någon idé?
DennisOlof, det finns ett telejack här, men linan är klippt(av hyresvärden), så om jag ska få ADSL hit måste jag laga/byta ut kabeln utan att de märks, vilket är teoretiskt möjligt antar jag, men kunskaper om hur sånt görs besitter jag tyvärr inte.