2011-07-03, 21:13
Medlem
Hej! är det någon här som vet hur man kokar te på kattmynta och vilken kattmynta? var kan man köpa? Hur mycket kan man som högst ta innan de kan bli farligt om de blir de?
Citera
2011-07-03, 21:17
Medlem
leveltwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blappknapp
Hej! är det någon här som vet hur man kokar te på kattmynta och vilken kattmynta? var kan man köpa? Hur mycket kan man som högst ta innan de kan bli farligt om de blir de?

hahah så länge du är en katt så ger det effekt.
Citera
2011-07-03, 21:17
Medlem
Är du en katt?

Möjligtvis är te på kattmynta lätt lugnande, men du skulle inte reagera som katter gör.
Det är inte farligt. Överkonsumtion av te brukar ge ont i magen.
Citera
2011-07-03, 21:22
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blappknapp

Katter går igång på kattmynta för att det finns ett ämne i det som påminner om ett ämne som finns i honkatters urin.
Sniffa i en kattlåda och se om du får effekt
Citera
2011-07-03, 21:28
Medlem
jag vet att man inte blir hög . Men lugn oh kanske trött så. Någon som vet vilken kattmynta man ska köpa och hur man gör?=
Citera
2011-07-04, 13:17
Medlem
HentaiMannens avatar
Kattmynta är lätt lugnande, (kanske för man i allmänhet blir lugn av en tépaus) men framförallt väldigt gott att göra té på. Jag köpte från Prylshoppen, tog 25g och gjorde mig en kopp. Gott, men se till att sockra lite extra.
Citera
2011-07-04, 13:43
Medlem
ramsays avatar
saxat från wikipedia:

Citat:
Kattmynta (Nepeta cataria) är en kransblommig medicinalväxt. Trots namnet är den inte besläktad med mynta eller katter

haha näääää skojar ni ?
Citera
2014-07-20, 18:00
Medlem
FelixTheMaster1s avatar
Människor saknar de receptorerna som katter har, därför kan vi inte få någon effekt från kattmynta. Faktumet att man blir lugn som några andra har skrivit i denna tråden är antagligen på grund av att det är gött och ta sig en kopp te imellanåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in