• 1
  • 2
2011-07-03, 20:33
Medlem
När du kommer hem och är hungrig som fan, hur lagar du då din pasta?
Min grej är att koka spaghettin, hälla av vattnet, skiva i ca 15 skivor ost och häva i ketschup. Underbart kletig massa som tyvärr är asjobbig att diska ur kastrullen sen...
Citera
2011-07-03, 20:35
Medlem
tglrs avatar
PROTEIN, hallå?!

Äter ett svin när jag kommer hem.
Citera
2011-07-03, 20:38
Medlem
BoysInTheBands avatar
Finhackar bacon och någon form av lök som inte är vitlök. Detta bryner jag sedan. Därefter kör jag ner en lite klick tomatpuré, samt rundar av det hela med salt, peppar och en liten klick cremefraiche.
Sen kör jag ner kokt bandpasta alternativt spaghetti i baconröran, och slevar oftast direkt ut stekpannan, lite beroende på vilken grad av fylla jag uppnått
Citera
2011-07-03, 20:39
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Min grej är att koka spaghettin, hälla av vattnet, skiva i ca 15 skivor ost och häva i ketschup. Underbart kletig massa som tyvärr är asjobbig att diska ur kastrullen sen...

Tortellini med en ostsås, kan verka överkurs men jag tar mig den tiden oavsett hur packad jag är.
Kan se komiskt ut, men säker med kniven, det är jag.

Hacka lök och vitlök och svetta den, sedan i med bacon.
När baconet är klart, ha i grädde, en rejäl mängd parmesanost. Massa svartpeppar ska självklart i. Har jag persilja hemma hackar jag ner det i såsen precis vid slutet. Har man gorgonzola hemma åker det ner.
Har jag en överbliven köttbit i kylen, tar jag det istället för baconet. Annars samma grundrecept fast jag även har i lite oxfond i såsen.
Blanda runt tortellinin i såsen och ät.

En extremt snabb variant är spaghetti, som kokas.
Efter att jag har silat pastan har jag i olivolja i kastrullen, hackad vitlök, salt & peppar och blandar runt spaghettin i oljan. Riv ner parmesan i kastrullen och blanda (valfritt, men jag har alltid parmesan hemma). Ät!
Har jag chili hemma kan man ha ner det med om man vill. En skvätt vitt vin är också gott att ha i.
Citera
2011-07-03, 20:56
Medlem
zonedisks avatar
Köper oftast fyllekäk, men när jag väl gör det själv blir det snabbmakaroner med smör på. Oftast utan tillbehör då jag inte orkar göra någonting till, men om jag verkligen orkar lyxa till det kanske jag steker bacon, korv eller köttbullar. Snabbt och lätt att göra och gott - perfekt fyllepasta.
Citera
2011-07-03, 21:17
Medlem
kalkys avatar
Att ni orkar. Brukar bli frusen korv eller något liknande i mikron. Laga mat på fyllan hahaha
Citera
2011-07-03, 21:21
Medlem
Ziirs avatar
Snabbmakaroner en klar favorit både på fyllan och bakfyllan. Rejält överkokta ska dom vara så man slipper tugga, bara att trycka i sig kolhydraterna.. Lite ketchup passar bra till, då blir det helt plötsligt en näringsrik måltid har jag hört.
Citera
2011-07-04, 14:16
Medlem
Spackelackans avatar
Gör en enkel fuskbéchamelsås (Smält smör/margarin och rör ned mjöl tills det blir en tjock gröt, späd sedan på med mjölk till önskad tjockhet, låt bubbla i en 2-3 minuter. Salta och peppra)
Fräs kassler/bacon/skinka tills den har fått litet färg och rör ned i såsen.
Smält i en god hårdlagrad ost.
Hacka i litet persilja och oregano.
Servera med valfri pasta.

Tar högst en kvart att göra och fyller fyllemagen väldigt effektivt.
Blir det några rester kvar, så är dom goda att gratinera dagen efter.
Citera
2011-07-04, 14:20
Medlem
Steker på lite rökt lax som sedan får puttra i grädde samtidigt som pastan kokar upp. Häll av vattnet. Släng pastan i stekpannan. Rör om. Salta och peppra.
Citera
2011-07-05, 13:02
Medlem
Stek ett paket bacon.
Koka upp snabbmakaroner
"strimla" baconen ner i makaronerna.

Tillsätt nu det viktigaste creme bonjour vitlök, och låt det smälta.. Fy sadan så gott!
Citera
2011-07-05, 13:05
Medlem
Sniglas avatar
Makaroner och ost! Man mår som en gud dagen efter.
Citera
2011-07-05, 13:21
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad

Koka pastan med bullens korv i sila av vattnet å sedan i med en halv tub mjukost.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in