2011-08-05, 12:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blompen
Det är ju klokt i alla fall att du har en brasklapp, så att du har en förklaring när det inte går. Hokuspokus brukar kräva att man tror för att det ska fungera, så då är det i slutändan patientens fel när det inte fungerar.

Själv kan jag flyga, men det fungerar inte när någon tittar på.
Du idkar väl inte hamnskifte?
Förr gjordes det vid fullmåne, och kallades varulvar.

Men viss lite schamanska tekniker skadar inte här på forumet.

Tillhör också alternativa behandlingsformer som fungerar.
Citera
2011-08-05, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K595
Det är bara att gå till Qigongmästares undervisning så får du se på saker du inte trott vara möjligt. Men jag skulle tro att de ber dig gå därifrån, ett öppet sinne är alltid välkommet, men Vofare utsänder sån fientlighet (mörka hatiska energier) att de FÖRHINDRAR experiment. Därav förklaringen att James Randi m.fl alltid 'vinner'.

om voffarnas mörka energier är så mycket starkare än dina qigongmästares krafter, så borde det väl vara smartare att hålla sig väl med voffarna istället?
Citera
2011-08-06, 00:45
Medlem
Blompens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottom
Du idkar väl inte hamnskifte?
Förr gjordes det vid fullmåne, och kallades varulvar.

Men viss lite schamanska tekniker skadar inte här på forumet.

Tillhör också alternativa behandlingsformer som fungerar.
Jag känner mig lite konstig när det är fullmåne. Sedan vaknar jag varje morgon efter naken under en buske.

Så du kanske har rätt.

Och mot det här hjälper nog bara shamanism. Så jag ger mig.
Citera
2011-08-07, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heller78
Påståendet att NASA skulle proppa farkosterna fulla med magneter... Tycker du verkligen att det låter rimligt? Som en amatörfysiker kan jag genast se två problem. Magneter kan påverka elektronik, med tanke på all essentiell elektronik på skyttlar och stationer är det svårt att se hur man skulle sätta in magneter i onödan. Sen väger väl vanliga magneter en hel del, knappast realistiskt att slänga in tunga magneter när tom minsta penna vägs. Visst kan man använda elektromagneter också, men var skulle all den energin komma från? För det tredje, nu ska ju Ryssland ta över jänkarnas skytteltrafik i rymden, har även de slängt in magneter på alla farkoster? Eller ska USA nu helt plötsligt acceptera att astronauterna ska börja må lika dåligt som kosmonauterna måste göra. Eller taikonauterna för den delen.

Jag utmanar korsspindeln att hitta en enda seriös sida som kan visa att NASA faktiskt använder magneter i hälsosyfte i rymden. Det borde ffa stå nånstans på NASA's sajt kan man tycka (vilket det inte gör). Jag gissar att de sidor som påstår detta också säljer något, kanske med magneter i?

Om det kommer fram seriöst material kan vi gärna gå vidare med vilket totalt medicinskt mumbojumbo magnetterapi är. Men allt har sin tid. Jag tror de flesta högstadieelever med en dator kan faktagranska bättre än korsspindeln.
Nu är det väldigt svaga magnetfält det är frågan om, och det är inte alls så konstigt, vi har ju ett magnetfält från jorden, men det försvagas när man åker ut i rymden. Men här hittade jag en intresant sida.
http://www.manfagre.se/magnetkraft/forskning.htm
Det var några som snackade här om månens påverkan. Jag känner en karl som har problem med ryggen. Han säger att vid fullmåne så blir det som att dra ett spännband runt överkroppen.
Citera
2011-08-08, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blompen
Jag känner mig lite konstig när det är fullmåne. Sedan vaknar jag varje morgon efter naken under en buske.

Så du kanske har rätt.

Och mot det här hjälper nog bara shamanism. Så jag ger mig.

Oj då!
Du får låta bli att förvandla dig. Tror inte så mycket på månen.
Det är en psykisk egenhet som vissa har. Låt bli att leka med djävulen.

Men vi snackar earthing så vi får återgå till det.
Det kan vara nyttigt för dig att springa naken. Du jordar dig.
Men det kan vara så att det finns en kortslutning, så att ulven kommer fram.
Du kan även kolla kraftlinjerna i din omgivning. Du kanske har sängen rakt över en?

Arbetar du med shamanska tekniker så är det en annan sak. Du förvandlar dig till ditt kraftdjur.
Helt normalt.
Senast redigerad av Brottom 2011-08-08 kl. 11:43.
Citera
2011-08-08, 11:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kortikosteroid
om voffarnas mörka energier är så mycket starkare än dina qigongmästares krafter, så borde det väl vara smartare att hålla sig väl med voffarna istället?

Dom skadar ingen än sig själv. Det dom skickar ut kommer alltid tillbaks.
Universella lagar.
Samt att rädslor bara skapar än mer rädsla, och underbygger deras syften.
Citera
2011-08-08, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av korsspindeln
Nu är det väldigt svaga magnetfält det är frågan om, och det är inte alls så konstigt, vi har ju ett magnetfält från jorden, men det försvagas när man åker ut i rymden. Men här hittade jag en intresant sida.
Det var några som snackade här om månens påverkan. Jag känner en karl som har problem med ryggen. Han säger att vid fullmåne så blir det som att dra ett spännband runt överkroppen.

Gillar bara inte ögat längst ner på sidan.
Det allseende ögat.
Citera
2011-08-08, 15:04
Medlem
K595s avatar
Citat:
Dom skadar ingen än sig själv. Det dom skickar ut kommer alltid tillbaks.
Universella lagar.
Samt att rädslor bara skapar än mer rädsla, och underbygger deras syften.

Amen till det...men jag vet faktiskt att hatiska VoF-människor förhindrar telepati etc. Har egen erfarenhet av det.

Det allseende ögat är INTE något vi vill ha, alldeles riktigt...Jasmuheen brukar tala om "illuminatis deaktiveringsstråle" som riktas mot allt som är för jorden, djuren, naturen, och kärlek mellan människor. Jag är inte förtjust i konspirationsteorier, men...

Folk som inte tror på earthing skulle gå en kurs i slagruta, många skeptiker blir chockade över hur slagrutorna nästan flyger ur handen på dom.
Citera
2011-08-08, 17:06
Medlem
Heller78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korsspindeln
Man ber om seriösa källor, helst NASA, eftersom att det är NASA du påstår håller på med sånt. Men vad får man - en wiccahäxa som driver ett konstgalleri?! Vilket planet bor du på? Men jag förstår vad du gjorde, jag testade också att googla "magnetkraft" + "forskning" och fick Cecilila Månfagre som första hit på Google. Men, och det är viktigt, bara för att hemsidan är den första träffen är det inte automatiskt den mest trovärdiga. Hur granskar du material egentligen? Alla som håller med dig har rätt, oavsett hur orimligt det låter?

Visste du förresten att jordens magnetfält faktiskt når ut 58.000 km i rymden. Med tanke på att ISS inte går högre än 500 km kan man tycka att det borde finnas magnetfält runt astronauterna redan. Men du kanske har en annan åsikt?
Citera
2011-08-08, 17:51
Bannlyst
Citat:
Amen till det...men jag vet faktiskt att hatiska VoF-människor förhindrar telepati etc. Har egen erfarenhet av det.

Det allseende ögat är INTE något vi vill ha, alldeles riktigt...Jasmuheen brukar tala om "illuminatis deaktiveringsstråle" som riktas mot allt som är för jorden, djuren, naturen, och kärlek mellan människor. Jag är inte förtjust i konspirationsteorier, men...

Folk som inte tror på earthing skulle gå en kurs i slagruta, många skeptiker blir chockade över hur slagrutorna nästan flyger ur handen på dom.

Absolut!
Jag själv har ingen effekt med slaggruta. Men när man står bakom mig och håller mig i handlederna händer det grejer. Var väldigt skeptisk för många år sedan, men blev överbevisad. Grenen vreds sönder i händerna på mig. Jag fick ta i med alla min kraft för att hålla emot. Barken lossnade och jag fick sår i händerna. Jag kan säga att jag fattade ingenting, och blev väldigt ställd. Det funkade!
Vet inte om det var vatten eller något annat som gav utslag. Det räckte att det gjorde det för att övertyga mig. Min farfar kunde göra liknande med sin guldrova han hade i fickan.
Citera
2011-08-09, 07:35
Medlem
Sunners avatar
Citat:

Citat:
Absolut!
Jag själv har ingen effekt med slaggruta. Men när man står bakom mig och håller mig i handlederna händer det grejer. Var väldigt skeptisk för många år sedan, men blev överbevisad. Grenen vreds sönder i händerna på mig. Jag fick ta i med alla min kraft för att hålla emot. Barken lossnade och jag fick sår i händerna. Jag kan säga att jag fattade ingenting, och blev väldigt ställd. Det funkade!
Vet inte om det var vatten eller något annat som gav utslag. Det räckte att det gjorde det för att övertyga mig. Min farfar kunde göra liknande med sin guldrova han hade i fickan.

http://i55.tinypic.com/4uawic.jpg
Citera
2011-08-29, 16:29
Medlem
K595s avatar
Citat:
Absolut!

Vad du i realiteten säger, är att du har en mäktig healingpower, är en kanal för de allt starkare frekvenser som når oss. Jag känner till det där, fällan är dels att man 'försöker' för mycket, eller att man ger så mkt att man blir utbränd. Men du verkar ha distans, har du öppnat ditt 3e öga? Skulle tro det...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in