• 2
  • 3
2011-07-09, 15:01
Medlem
Abnormalnormalitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Jo, givetvis jag har exakt samma fäste själv i mitt eget tak, och den säcken utstår hästsparkar,knän,armbågar,sidsparkar osv osv dagligen och den sitter som berget. Så byt ut medföljande skruvarna mot riktiga sänkskruvar finns på vilken järnhandel som helst.

Huset är uppdelat i två sektioner - "originalsektionen" med 2 våningar, och tillbyggnaden utan övervåning. Tydligen ska det gå utan problem att krypa från originalsektionens övervåning till utrymmet mellan yttertak och innertak i tillbyggnaden.
Jag hoppas att jag förstått dig rätt? Att skruven ska föras genom hela regeln, sedan spännas åt med en mutter på andra sidan?

Just nu är jag på resande fot några dagar, men detta kommer genomföras så snart jag är på plats igen!
Citera
2011-07-09, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abnormalnormality
Huset är uppdelat i två sektioner - "originalsektionen" med 2 våningar, och tillbyggnaden utan övervåning. Tydligen ska det gå utan problem att krypa från originalsektionens övervåning till utrymmet mellan yttertak och innertak i tillbyggnaden.
Jag hoppas att jag förstått dig rätt? Att skruven ska föras genom hela regeln, sedan spännas åt med en mutter på andra sidan?

Just nu är jag på resande fot några dagar, men detta kommer genomföras så snart jag är på plats igen!

Nej, mina är dragna rakt upp i den bärande balken för övervåningen i huset jag bor i, sänkskruvarna är duktigt grov och kör du dom rakt upp i en träbalk så rör dom sig inte en cm.
Citera
2011-07-11, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Nej, mina är dragna rakt upp i den bärande balken för övervåningen i huset jag bor i, sänkskruvarna är duktigt grov och kör du dom rakt upp i en träbalk så rör dom sig inte en cm.

Problemet är att reglarna i taket här är inte ämnade för en övervåning, alltså inte ämnade att hålla för större tyngder. Det är alltså inte skruvarna jag är orolig ska röra sig, utan regeln i sig!
Men, jag litar på vad du sagt och hoppas på bättre lycka än altanen!
Citera
2011-07-13, 15:31
Medlem
Jag tjyvsurfar lite på din tråd med en uppföljnings fråga.
Min sandsäck har fått all stoppningen nerkörd i botten.Är det bara att slänga den eller hur fan gör man för att stoppa om den?Har en kompis som gav sig på att stoppa om sin vilket resulterade i att han bara fick i hälften av stoppningen igen
Citera
2011-07-14, 19:26
Bannlyst
Funderar på en sån här 32 kg.

http://www.jabb.se/chokem-boxing-bag-fylld/1523-0

Är lång med jävligt otränad och svag så jag antar att det funkar ett bra tag för lite slag och sparkar.

För mig får det Gärna störa grannarna men inte så pass att det i en BR skulle anses som oskäligt att få träna en timma om dagen innan 22.

Har någon verkligen hört talas om någon som vräks för att den satt upp en sandsäck och lattjat lite?!
Citera
2011-07-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plattfot
Jag tjyvsurfar lite på din tråd med en uppföljnings fråga.
Min sandsäck har fått all stoppningen nerkörd i botten.Är det bara att slänga den eller hur fan gör man för att stoppa om den?Har en kompis som gav sig på att stoppa om sin vilket resulterade i att han bara fick i hälften av stoppningen igen

Vad har du för säck?
Citera
2011-08-09, 13:55
Medlem
Zibbs avatar
Hur hänga upp säck? (Betong tak/vägg)

Hej!

Ska fixa en säck som jag ska ha och sparka, slag osv,
Och nu är det så att jag bor i lägenhet och kan ej ha den inne i lägenheten då grannar skulle lipa över det så tänkte ha den i garaget..
Men då kommer min fråga:
- Hur gör man för att fixa en bra fäste i taket eller Väggen när det är betong- tak och vägg?

Vet ej om man ska ha vägg fäste eller ha ett fäste i taket.

Tack på förhand
Citera
2011-08-09, 14:02
Medlem
takfäste är att rekomendera då du får en fri yta att röra dig på runt säcken..
Någon typ av takkrok bör inte vara svårt att hitta, typ på vilket byggvaruhus som hellst..
Citera
2011-08-09, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zibb
Hej!

Ska fixa en säck som jag ska ha och sparka, slag osv,
Och nu är det så att jag bor i lägenhet och kan ej ha den inne i lägenheten då grannar skulle lipa över det så tänkte ha den i garaget..
Men då kommer min fråga:
- Hur gör man för att fixa en bra fäste i taket eller Väggen när det är betong- tak och vägg?

Vet ej om man ska ha vägg fäste eller ha ett fäste i taket.

Tack på förhand

Betongborr , Takfäste , expanderbult eller sänkskruv mer behöver du inte.
Citera
2011-08-09, 18:33
Moderator
Protons avatar
Trådar sammanfogade /Mod
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto