Citat:
Jag säger att vi borde sortera bort de som lider av grava vanföreställningar, låt verkligheten höra till dem som kan acceptera verkligheten
reality sucks
skämt åsido (!) vi går alla runt i små påhittade universum. vem lever närmast "verkligheten". den ödmjuka munken eller den insöade forskaren? de som försöker söka tillvarons innersta väsen och förmedlar sina upptäckter är nog till 99% såna som inte klarar av att leva i den, utan väljer ett liv utanför den, som betraktare hellre än deltagare. vem som lider av vanföreställningar och inte är helt omöjligt att definiera
vad jag försöker säga vet jag inte riktigt, det får ni gissa er till
Jag förstår inte riktigt farhågan med nihilismen eftersom ALL moral omöjligen kan komma från miljön. blir du nihilist idag släpar du ändå med dig det moraliska arv som samhället lärt upp dig i. du lär ju knappast känna för att gå och slakta lite folk eller våldta kvinnor för att du "förlorat tron"?
nihilist är för mig ett finare ord för
"bitter och cynisk gubbe som inte får kramas med någon". ingen kan väl vara fullkomligt nihilistisk? om det vore så, skulle man nog klassa det som en psykisk sjukdom snarare än filosofi.
är du egentligen inte på väg in i en depression bäste trådskapare?