• 4
  • 5
2025-04-12, 21:45
Medlem
Carl S Bergs avatar
Håkan Loob var överlägset bäst i elitserien på den tiden. Djurgårdens klack fixade inte detta och gick all-in på en homo-ramsa. Djurgården vann men det var inte så snyggt, om man säger så.
Håkans poäng-rekord är inte slagna än idag så det säger väl en del om hans karriär, detta gäller både NHL och SHL (Elitserien)
Citera
2025-05-30, 08:58
Medlem
På tal om Loob, han spelade ju i Färjestad fram till och med säsongen 95/96.

Någon som vet varför han inte gjorde fler framträdanden i Tre Kronor efter OS 1994? Han hade ju kunnat vara en viktig pjäs i exempelvis VM 1995 i Globen. Han höll fortfarande NHL-kvalitet under sin tid efter återkomsten i svensk hockey.
Citera
2025-05-30, 09:07
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
På tal om Loob, han spelade ju i Färjestad fram till och med säsongen 95/96.

Någon som vet varför han inte gjorde fler framträdanden i Tre Kronor efter OS 1994? Han hade ju kunnat vara en viktig pjäs i exempelvis VM 1995 i Globen. Han höll fortfarande NHL-kvalitet under sin tid efter återkomsten i svensk hockey.
Det var det värsta!
Jag har hockeykort på honom från serien "Globe '95" där han spelar i svenska landslagströjan. Jag har därför bara antagit att han var med i den turneringen.

Någon mer som minns den kortserien? Jag gillade den och har den komplett
Senast redigerad av Bartman777 2025-05-30 kl. 09:18.
Citera
Igår, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltarallasfel
Jag vet att Anton Hysén, Glenns son, som kom ut som homosexuell, sa att han efter det blivit kontaktad av en av Sveriges bästa hockeyspelare genom tiderna som aldrig (fortfarande) vågat ta klivet ut ur garderoben i rädsla för diverse påhopp.

Beskrivningen stämmer väl överens med någon av Håkans kaliber. Vet dock inte ett skit om vare sig hans privatliv eller någon annan tänkbar grund till uttalandet från Anton.

Men ni kan ju undersöka saken.

Hur vet du detta?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här