• 1
  • 2
2011-07-02, 04:03
Medlem
Zaxxons avatar
Jag letade som fasen på webben men fann inte någon förklaring till ramsan: "Håkan Loob är homosexuell, homosexuell, homosexuell. Håkan Loob är ... osv."

Vill minnas det hade att göra med någon skitsak som sedan blåstes upp och järnkaminerna gick igång. Någon som kan elaborera kring detta?

Keywords: Håkan Loob homosexuell ramsa ursprung uppkomst djurgården orsak
Citera
2011-07-02, 04:08
Medlem
Helt vanlig "ramsa" för fjortisfans inom vilken sport som helst. Ren slump att att du råkade höra just Loob.

"Wayne Rooney är homosexuelll, homosexuell, homosexuell."

Get my drift?

Edit: Läste om rubrik och ditt inlägg igen, och jag missade totalt frågan om ursprunget till detta fenomen. Jag ber om ursäkt.

Gissar fortfarande på fjortisfans som inte har nåt fyndigare att komma med.
Senast redigerad av Fulgrogg 2011-07-02 kl. 04:10. Anledning: Jag är dum i huvudet
Citera
2011-07-02, 04:13
Medlem
zaataas avatar
Har inte en aning om varför just den ramsan är om honom, slump kanske?
Dock är Loob en riktig jävla fitta.
Citera
2011-07-02, 04:21
Medlem
OleYellers avatar
Är man gotlänning och vinner Stanley Cup så fötjänar man respekt.

Har ingen koll på ursprunget men någon har väl fått för sig att mannen gillar grädde i kaffet?
Citera
2011-07-02, 08:25
Medlem
eternussermos avatar
Googles andra träff på "Håkan Loob är homosexuell" ger en bra förklaring
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle10203677.ab

Om jag inte minns fel var väl ramsan mer "Håkan Loob är ho-ho-ho-homosexuell"
Citera
2011-07-02, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Helt vanlig "ramsa" för fjortisfans inom vilken sport som helst. Ren slump att att du råkade höra just Loob.

"Wayne Rooney är homosexuelll, homosexuell, homosexuell."

Get my drift?

Edit: Läste om rubrik och ditt inlägg igen, och jag missade totalt frågan om ursprunget till detta fenomen. Jag ber om ursäkt.

Gissar fortfarande på fjortisfans som inte har nåt fyndigare att komma med.

Vilken efterbliven mamma kom du ifrån?

Håkan Loob-ramsan är en klassiker.
Citera
2011-07-02, 10:59
Medlem
Den ramsan är han väll knappast ensam att ha på sig så.. men om det har nån speciell förklaring vet jag inte.
Citera
2011-07-02, 11:29
Medlem
alltarallasfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziwar
Den ramsan är han väll knappast ensam att ha på sig så.. men om det har nån speciell förklaring vet jag inte.

Jag vet att Anton Hysén, Glenns son, som kom ut som homosexuell, sa att han efter det blivit kontaktad av en av Sveriges bästa hockeyspelare genom tiderna som aldrig (fortfarande) vågat ta klivet ut ur garderoben i rädsla för diverse påhopp.

Beskrivningen stämmer väl överens med någon av Håkans kaliber. Vet dock inte ett skit om vare sig hans privatliv eller någon annan tänkbar grund till uttalandet från Anton.

Men ni kan ju undersöka saken.
Citera
2011-07-02, 12:22
Bannlyst
Loob var ju överlägsen alla andra spelare i Elitserien så de ville väl försöka få honom ur balans. Han höll ju på att nästan ensam spela hem guldet till FBK 1983.
Citera
2011-07-02, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltarallasfel
Jag vet att Anton Hysén, Glenns son, som kom ut som homosexuell, sa att han efter det blivit kontaktad av en av Sveriges bästa hockeyspelare genom tiderna som aldrig (fortfarande) vågat ta klivet ut ur garderoben i rädsla för diverse påhopp.

Beskrivningen stämmer väl överens med någon av Håkans kaliber. Vet dock inte ett skit om vare sig hans privatliv eller någon annan tänkbar grund till uttalandet från Anton.

Men ni kan ju undersöka saken.

Håkan har ju iaf fru och barn, ger ju iaf en liten hint om att han inte är bög. Bekräftar dock inget.

btw, håkan fyller år imon. Grattis!
Citera
2011-07-02, 14:16
Medlem
Fula Gubbens avatar
Den här ramsan fanns med flera olika melodier, t ex en call & response-variant där halva läktaren ropade "Hå-kan Loob!" och så svarade andra halvan "homo-sexu-ell!". Sedan fanns en mer melodisk tolkning som var snarlik barn-ramsan "ingen rädder för vargen här", och alltså lät "Håkan Loob är homosexuell, homosexuell, homosexuell" osv ad infinitum. Ytterligare versioner kan existera.

Det som ingen ännu har nämnt är att denna smädeskampanj faktiskt fungerade. Looben lämnade arenan, Djurgårn vann finalspelet.

Inte så vackert gjort, men ändå inbäddat i ett oskyldigt nostalgiskt skimmer så här 30 år senare.

Citat:
en av Sveriges bästa hockeyspelare genom tiderna som aldrig (fortfarande) vågat ta klivet ut ur garderoben i rädsla för diverse påhopp.

Tippar på Börje Salming.
Citera
2011-07-02, 15:45
Medlem
Man är ju verkligen inte så smart om man tror att gifta män med barn som tex Loob och Samling är bögar.
Ramsan säger mer om vilka rötägg det fanns i Djurgårdsklacken än något om Loob.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in