Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-01, 14:32
  #1
Medlem
Hej flashbackers!


Klarna ville inte eller snarare kunde inte ge företaget kreditvänlighet för att klarna inte hade insyn i det landet!

När man betalar online via klarna så uppger man organisationsnummer eller personnummer så att de vet om man har kredit, men som sagt organisationsnumret funkade inte att se för dem.

Kredit är inte problemet, men klarna kan inte se!

Jag kan istället använda mitt personnummer, då ska det gå, men hur blir det då?

Kommer skatteverket se att en viss person handlar för mångmiljonbelopp privat för att sen se att personen aldrig betalar tillbaka eller ens har de har pengarna.
Företaget betalar ju såklart.


Men hur blir det ? :P

Ville även lägga till när det är okey att genomföra ett fakturaköp är det när man är plusminus noll på kontot eller måste kontot vara i plus, mycket eller lite?
För om personen/företaget i sig har skulder då kan jag förstå att det inte kommer att genomföras.
__________________
Senast redigerad av malle186 2011-07-01 kl. 14:35.
Citera
2011-07-01, 16:24
  #2
Medlem
En sak till:

Alltså jag ge bara mitt personnummer för att fakturan ska godkännas, allt annat står på företaget och går där igenom!
Citera
2011-07-05, 21:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malle186
En sak till:

Alltså jag ge bara mitt personnummer för att fakturan ska godkännas, allt annat står på företaget och går där igenom!

Så länge det står ditt bolag som mottagare på fakturan så är det lungt.
Citera
2011-07-11, 13:39
  #4
Medlem
Ett annat alternativ är ju att sätta det som privatutlägg. Dvs du köper privat och företaget betalar pengarna till dig som utläggsersättning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback