• 2
  • 3
2011-07-01, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIDDe15-v2
Ja! Eller du kan faktiskt även göra det via USB, om du så vill.
Köp Windows 7 då det inte kostar så mycket eller ladda ner det från någon torrentsida.
Då är jag med. Hur mkt då? Är det olagligt att ladda ner?
Citera
2011-07-01, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ptjern5
Finns alltid saker som man har mindre kunskaper om, man kan inte vara bra på allt

Det borde finnas ett alternativ när du trycker på F10 vid uppstart som du kan välja för att formatera hårddisken.
Nope. Rädda data, komplett systemåterställning, hårddiskåterställning. Hårdvarukontroll.

både komplett systemåterställning & hårddiskåterställning hänvisar att hårddisken är för liten eller inte existerar och säger att man ska göra den andra och har man återställningsskiva ska man använda denna.
Citera
2011-07-01, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Nope. Rädda data, komplett systemåterställning, hårddiskåterställning. Hårdvarukontroll.

både komplett systemåterställning & hårddiskåterställning hänvisar att hårddisken är för liten eller inte existerar och säger att man ska göra den andra och har man återställningsskiva ska man använda denna.

Ok, då förstår jag. Men det känns ju lite drygt att man behöver köpa en ny windows 7 skiva för detta. Annars har jag för mig att man kan beställa billigt eller något emot att bevisa att man har license eller något..
Citera
2011-07-01, 11:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mark.knopfler
Då är jag med. Hur mkt då? Är det olagligt att ladda ner?
Det är väldigt basic frågor som vi inte borde ta upp här men kort och gott svar: Ja.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=485456
Jag tänker bara hjälpa dig genom installationen.
Ladda ner Windows (.iso filen), bränn den till en DVD skiva och starta om datorn med skivan i.
Alternativs så söker du på google: "How to boot Windows from USB" så kommer väl någon tutorial som beskriver exakt hur du går till väga.
Jag har gjort det en gång och det var inte alls svårt.
Senast redigerad av KIDDe15-v2 2011-07-01 kl. 11:10.
Citera
2011-07-01, 16:08
Medlem
Kollade hårdvaran och fick fel på hårddisken

Surface scan test did not pass
Citera
2011-07-02, 02:35
Medlem
Hur ska jag gå vidare? Jag har 2 års garanti på datorn. Bör jag ringa till sony och be dom sätta in en ny hårddisk?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in