• 1
  • 2
2004-10-29, 13:49
Bannlyst
http://www.expressen.se/index.jsp?a=200879

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...554272,00.html

hmm vad kan detta vara?
Citera
2004-10-29, 13:53
Medlem
StorMammas avatar
Jag undrar också, känner några som arbetar där, och jag besöker gärna bergianska.

Det kan ju komma ifrån trädgården själv (!) De har MASSOR med skumma/giftiga örter där. Inklusive Peyotekaktus som just ger de symptomen som beskrivs.

Frågan är bara: Hur galen måste man vara för att spetsa en kaka till sina arbetskamrater....
Citera
2004-10-29, 14:34
Medlem
anakatas avatar
Det var förmodligen någon medlem av Datura-släktet (eller någon annan atropin/skopolaminhaltig växt, tänk spikklubba eller änglatrumpet) - det stämmer bra på symptomen, och det är typiskt vad man plockar och stoppar i en kaka om man kan lite toxikologi och är jävligt sur på sina f.d. motarbetare...

Peyote smakar dessutom för jävligt och kräver ganska stor mängd växtmaterial.
Citera
2004-10-29, 14:36
Medlem
Tippi Hedrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anakata
Det var förmodligen någon medlem av Datura-släktet (eller någon annan atropin/skopolaminhaltig växt, tänk spikklubba eller änglatrumpet) - det stämmer bra på symptomen, och det är typiskt vad man plockar och stoppar i en kaka om man kan lite toxikologi och är jävligt sur på sina f.d. motarbetare...

Peyote smakar dessutom för jävligt och kräver ganska stor mängd växtmaterial.

Det kan ju inte ha smakat illa om alla åt av dem. Samtliga 13 är på sjukhus just nu.

Någon sorts hallucinogen?
Citera
2004-10-29, 14:38
Medlem
Garfield.coms avatar
Finns redan en tråd om detta!
Citera
2004-10-29, 15:22
Medlem
wpctds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Frågan är bara: Hur galen måste man vara för att spetsa en kaka till sina arbetskamrater....

En tjej på mitt job bjöd sin avdelning på haschmuffins utan att berätta vad det var i .
Men dom flesta blev väl positivt överaskade. tyvärr var det ganska sent på dagen så dom behövde bara jobba stenade i nån timme. Ingen gick hem sjuk.
Citera
2004-10-29, 15:25
Medlem
StorMammas avatar
Visst, man kan ta det med litet humor, men jag tänker på att om någon har en kronisk sjukdom eller säg, dåligt hjärta, så kan det sluta mycket illa.

Och om man inte ens tänker på den möjligheten så är man nog något vrickad, eller vad tycker ni?
Citera
2004-10-29, 15:28
Bannlyst
Bullfest, bullfest hela dan!

Datura är ju en trolig ingrediens, men borde de inte blivit helt disorienterade då och inte bara känt att de höll på att svimma?
Citera
2004-10-29, 15:33
Medlem
Ifall det är nån som har försökt "skämta" lite så verkar det som om alla ofrivilla drog-konsumenter mår dåligt, hör aldrig om ett fall där någon har fått sin mat spetsad och faktiskt uppskattat det.
Citera
2004-10-29, 16:05
Bannlyst
Tycker det verkar vara ett kul practical joke. De har ju meterhöga sanpedros där, kan ju vara något meskalinavkok. Jaja.. Bättre att man bjuder på knarkkaka än att man skjuter ihjäl folk när man får sparken, som verkar blivit på modet under 90-talet. Jag skulle gärna smakat i vart fall...
Citera
2004-10-29, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Die Kinder Überraschung
Ifall det är nån som har försökt "skämta" lite så verkar det som om alla ofrivilla drog-konsumenter mår dåligt, hör aldrig om ett fall där någon har fått sin mat spetsad och faktiskt uppskattat det.

Dagens Nyheter hade nyligen en artikel om det. Jag kunde inte finna den i arkivet så jag tar från minnet:
Citat:
En anställd på Sahlgrenska Universitetssjukhuset bjöd sina arbetskamrater på ett tjogtal chokladkakor som samtliga innehöll en mindre mängd hasch. Det blev en trevlig eftermiddag med mycket skoj och glam. De tackade alla gladeligen och planerar att göra om det så snart som möjlighet uppstår.
Citera
2004-10-29, 17:31
Medlem
Dr. Löhks avatar
När jag jobbade som vårdare i psykvården fick man höra en del kul grejer som personalen gjorde för att jävlas med varandra. Lugnande i bålen vid julfesten verkar vara en höjdare. Efter första timmen slocknar samtliga.

Men för att kommentera själva ämnet så var datura det första som slog mig.
Känslan av att man svimmar, "krokna" som ab säger, tycker jag att jag känner igen. Det verkar tydligen ha gått fort, vilket änglatrumpet eller spikklubba kan göra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in