Flashback bygger pepparkakshus!
2011-07-01, 00:15
Medlem
Tenk er ett sprak utan Tack och Forlat.

Tack ar ju ett ord som anvands nar vi vill visa uppskattning for val utfort arbete antingen genom gava eller utrattat arende.

Forlat anvands ofta i syfte att forringa och i vissa fall avskriva oss helt ifran straff och ansvar.

Hur skulle varat samhalle se ut utan dessa funktioner?
Citera
2011-07-01, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaran
Å Ä Ö

Där har du dom bokstäverna, Ctrl+C Ctrl+V och klistra in i din text så att folk förstår, jag fattar inte ett ord.

Låt mig hjälpa dig att förstå dig på trådstarten någorlunda:

Citat:
Tänk er ett språk utan Tack och Förlåt.

Tack är ju ett ord som används när vi vill visa uppskattning för väl utfört arbete antingen genom gåva eller uträttat ärende.

Förlåt används ofta i syfte att förringa och i vissa fall avskriva oss helt ifrån straff och ansvar.

Hur skulle vårat samhälle se ut utan dessa funktioner?

Trådskaparen får gärna kommentera ifall det jag ändrat stämmer överens med trådens syfte. För i sådana fall kanske jag själv kan flika in med en kommentar.
Senast redigerad av 1st 2011-07-01 kl. 00:43.
Citera
2011-07-01, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1st
Låt mig hjälpa dig att förstå dig på trådstarten någorlunda:

Trådskaparen får gärna kommentera ifall det jag ändrat stämmer överens med trådens syfte. För i sådana fall kanske jag själv kan flika in med en kommentar.

Tack stammer bra.
Citera
2011-07-01, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HelgaViking
Tack stammer bra.

Vad du vill komma fram till är hur världen skulle se ut om du, jag och alla andra bara skrev: "stämmer bra", utan att skriva det första ordet i den text jag citerade.

Jadu, antagligen skulle man känna sig som en robot, utan mål, drömmar, förhoppningar eller förväntningar. Man skulle känna sig som någon eller någonting utan ett speciellt syfte, man skulle inte kunna känna tacksamhet eller uppskattning. Jag förstår vad du menar med ditt "tack" som betyder väldigt mycket för mig, eftersom jag känner mig uppskattad av dig efter att ha hjälpt dig.

Om du bara hade skrivit "stämmer bra", så skulle jag anse och känna att det jag gjorde för dig inte hade något egentligt värde. Att visa sin uppskattning inför någon annan är nog det bästa man kan göra. Att få någon att känna sig betydelsefull, annars skulle livet vara ganska tråkigt.
Senast redigerad av 1st 2011-07-01 kl. 01:12.
Citera
2011-07-01, 09:58
Medlem
adequates avatar
OT raderat.

/Mod
Citera
2011-07-06, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgaViking
Tenk er ett sprak utan Tack och Forlat.

Tack ar ju ett ord som anvands nar vi vill visa uppskattning for val utfort arbete antingen genom gava eller utrattat arende.

Forlat anvands ofta i syfte att forringa och i vissa fall avskriva oss helt ifran straff och ansvar.

Hur skulle varat samhalle se ut utan dessa funktioner?

Blir inte det positiva positivare och det dåliga sämre? Om inte tack finns så måste vi ändå visa det på något sett samtidigt om inte förlåt finns så får man ta sitt straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in