2011-07-01, 00:07
Medlem
Tja!

Tänkte bara höra era åsikter om Testo E vs OT som första kur.

Om vi säger att kurerna kommer se ut så här: testo e 250mg e5d och OT 50/50 ed.
Vi åsidosätter genetik och liknande aspekter och ägnar våra tankar endast åt hur potenta dessa 2 är.
Vilket skulle ge mest tror ni? Vad skulle ni kört på? Vilken har mest och jobbigast biverkningar?

Det jag vill åt är väl mest massa men eftersom jag känner mig lite klen är det ju ingen nackdel om man får lite styrka med så att säga. Vilken kommer man kunna behålla mest massa med efter PCT?
Känns ju onödigt att gå upp 7kg för att efter PCT ha pissat ut 6kg som i själva verket var vatten.

Hur mycket på ett ungefär av vikten man gått upp har varit kvalitetsmassa? Jag förstår ju att ingen av dessa är nån mirakelkur som kommer ge mig 5kg ren muskelmassa som jag sedan får behålla.

Mvh
Citera
2011-07-01, 00:17
Medlem
Hej
1.Sök innan du frågar, finns många som ställt liknande frågor.
2. AAS "förstör" dig läs 1-2 år först innan du get dig på det, det kan FÖRSTÖRA ditt liv för evigt.
3. Känner dig klen? AAS brukar man efter 3-4 år av hård träning där man förstår kost,sömn och träning.
4.Tränar du för brudar, glöm AAS. AAS= oattraktivt

Testo E är så mkt potentare än OT, OT fuckar med lever samt Hdl värdet.
Citera
2011-07-01, 00:30
Medlem
1. Du får ursäkta mina ganska dåliga kunskaper inom forumsökning.. Kunde bara hitta trådar om antingen det ena eller det andra.. ingen där dom stalldes mot varandra.

2. För det första har jag läst en hel del och för det andra var det aldrig tal om att jag skulle börja imorn. Jag har tänkt att fortsätta läsa ett tag till och tänker inte hoppa på någon kur förens jag känner mig helt mogen för det.

3. Eftersom detta forum är högst anonymt så får jag väl bara anta att du inte vet vem jag är och således inte har en aning om mina kunskaper inom kost, sömn och träning eller hur länge jag tränat. Finns ju folk som drar 300 mark o tycker dom är klena för att polaren drar 350 så bara för att JAG säger att jag är klen behöver det inte betyda att jag är 16 år och börjat träna för 4 månader sen och tycker att 50kg bänk är svagt.

4. Tränar inte för brudar utan för mig själv

Med det sagt så får jag tacka för infon du gav iaf
Citera
2011-07-01, 10:57
Medlem
Om vi förutsätter att du har tänkt igenom allt fram och tillbaka, har bestämt dig för att ta steget (vilket jag avråder ifrån), är medveten om riskerna osv så tar vi diskussionen därifrån.

Som jag ser det är det absolut bättre att kliva på en testosteron kur istället för en OT kur i ditt läge. Med den lilla infon du ger så så tror jag att du kommer blir mer nöjd med resultatet, det kommer med stor sannolikhet vara skonsammare mot kroppen och troligen också mot plånboken.
OT är en lågandrogen och de flesta upplever förhållandevis få bieffekter. Mest rapporterade som jag har sett är dålig mage (initialt nästan garanterat), sämre koaguleringsförmåga på blodet samt smärta i leder. Många har även upplevt en väldigt snabb krympning av kulorna.
I och med att det är en 17aa steroid så kommer du lägga en extra belastning på levern och dina blodfetter kommer troligen få en törn. Eftersom OT inte kan aromatisera så kommer det en del nackdelar med låga östrogennivåer, se ovan, dåliga blodfetter, smärta i leder, sämre sexlust på sikt.
Med testosteron så slipper du bekymmret med blodfetterna och levern vilket jag ser som de viktigaste punkterna. Med en dos kring 250 mg e5d bör du inte heller få några problem relaterade till för höga östrogennivåer, speciellt inte om du har förhållandesvis lågt kroppsfett dessutom.
Du kommer troligen få bättre effekt med en lägre mg for mg dos på testosteron dessutom.
Det som KAN vara en nackdel är återhämtningstiden. Kör du på en lång testoester, E eller Cyp t ex så kommer du troligen ligga på åtminstone 10 v, vilket du troligen inte kommer göra på OT som snarare kommer vara kring 6-8 veckor. En längre kur kommer det ta längre tid att återhämta sig från, även om det just i det här fallet inte kommer vara någon extrem skillnad. Kör du en lång ester kommer du i det här fallet ha ett glapp på ca 2 veckor där du har fallande testosteronnivåer innan du går på PCT. Med OT kan du kliva på PCT direkt vilket en del upplever som positivt.
Ett alt är att testa T propp istället. Samma fördelar som Test E/cyp, men med fördel att du får effekt snabbare, kan kliva på PCT tidigare och troligen att du kör en kortare kur vilket förhoppningsvis leder till en smidigare hormonåterhämtning. Nackdel, många fler injektioner.

Fundera, använd huvudet och lycka till.
VH
Citera
2011-07-01, 18:12
Medlem
Tack för det.. Mycket givande inlägg

En följdfråga bara, vad händer om man går på PCT en vecka efter sista sticket om man kör på testo E?
Det kan ju hända att man får gynokänningar och väljer att börja smaka på nolvan mitt under kuren och kör på den kuren och PCT igenom.
Så då borde man ju kunna börja med nolvan redan samma dag som man tar sista sticket eller är jag helt ute o cyklar?
Senast redigerad av Little Dreamer 2011-07-01 kl. 18:14.
Citera
2011-07-01, 23:58
Medlem
BelgianBlues avatar
Celltech gav dig en väldigt utförlig förklaring av de två olika preparaten och nu hoppas jag att jag kan bidra med lite av mina egna erfarenheter.

Jag satt precis i samma sits som dig när jag stod inför min debutkur. Mitt val blev då OT, något jag idag ångrar. Inget ont om OT, jag upplevde den som mycket potent och jag fick väldigt fina resultat under kuren vilka även höll i sig efter kurens slut. Jag ligger idag på 500 mg testo e e5d och nu inser jag fördelarna med det. Riktigt fina, konstanta ökningar samt att du framför allt slipper de negativa effekterna som orala preparat för med sig.

Oavsett vad du väljer tror och hoppas jag att du kommer få fina resultat, men jag kan garantera dig att du kommer vara glad i efterhand om du väljer att kliva på testot direkt!

Lycka till med ditt framtida kurande!
Citera
2011-07-02, 00:09
Medlem
Brojanicas avatar
Det självklara valet är att göra både och! Du frontar med OTn och får härligt pump och sen kickar testot in o du fortsätter bygger. Ska du köra AAS kan du lika gärna göra det på riktigt istället för att hålla på o fjutta, en testo e kur på 250mg i 12v ger inte mycket och man kan lika gärna skippa den.

Så mitt förslag är att du glömmer tjejkuren och kör på följande:

v.1-7 OT 50mg ED
v.1-12 Testo 500mg e5d
Citera
2011-07-02, 09:15
Medlem
+1 på Brojanica

har man väl bestämt sig är det lika bra att köra på nått som ger lite, Det är trots allt inga mirakel medel utan ett hjälpmedel till lika hård träning som du skulle kört ren.Obs att jag inte menar dumma monster doser nu men 250mg ger inte mycket och är rädd du blir besviken när du inser att du slösat 12 veckor och ändå är nedstängd o får köra lika mycket pct som du skulle kört 500 vilket också är en relativt liten dos, men som bygger mycket bättre..
Citera
2011-07-02, 23:12
Medlem
Får tacka för svaren.

Som det ser ut nu lutar det faktiskt åt testo hållet. Verkar ju som att det ger mer och att man mår bättre under kuren.

Om vi säger att vi ökar dosen i kuren till 500mg e5d hur mycket ökar riskerna?

Och sen var det de här med PCT och om man kunde gå på den samma dag eller kanske 5 dagar efter sista sticket istället för 2 veckor.
Ja ni kan ju läsa mina tankegångar i mitt tidigare inlägg

Värt att tillägga är att jag absolut inte har nåra planer på att hoppa på en kur inom en snar framtid. Känner att det finns mer att hämta ren så har ingen brådska direkt
Citera
2011-07-02, 23:19
Medlem
BelgianBlues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Little Dreamer
Får tacka för svaren.

Som det ser ut nu lutar det faktiskt åt testo hållet. Verkar ju som att det ger mer och att man mår bättre under kuren.

Om vi säger att vi ökar dosen i kuren till 500mg e5d hur mycket ökar riskerna?

Och sen var det de här med PCT och om man kunde gå på den samma dag eller kanske 5 dagar efter sista sticket istället för 2 veckor.
Ja ni kan ju läsa mina tankegångar i mitt tidigare inlägg

Värt att tillägga är att jag absolut inte har nåra planer på att hoppa på en kur inom en snar framtid. Känner att det finns mer att hämta ren så har ingen brådska direkt

Bra, du kommer inte ångra dig. Ju mer prepp, desto större risk för negativa effekter. Det går inte att säga exakt hur stor skillnad det kommer vara mellan 250mg och 500mg e5d, då det är högst personligt hur du reagerar på preparatet.

Det känns som att du behöver lite extra tid innan du sätter ditt första stick så det är sunt av dig att avvakta lite. Även om du har läst mycket så går det alltid att finna mer information. Läs, läs, läs och du kommer vara väl förberedd när du väl tar beslutet att kliva på.

Lycka till i framtiden!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in