Citat:
Ursprungligen postat av guywithtnt
"De som inte kan åka skateboard åker longboard."
Är väl ett ledande argument..
Det är väl att det blev en trend att va "stekig" att åka longboard. Alla äckliga brats köpte en longboard 07/08/09 och förstörde hela själva "stilen" runt om longboarding.
Hur länge har du åkt själv? När du åker, använder du den endast för att ta dig ner till affären, på med glajjorna & träffa lite peepz?
Det finns många bra saker med longboarding, och en av de bästa är att dra med några polare till en lång och stor backe och bara glida ner. Men jag antar att majoriteten av folket har börjat hata longboardare eftersom det har blivit "mainstream" så att säga. De stöter på så mycket brats/äckligt folk på longboards & då börjar de tro att alla longboardare är sådana. Inget ovanligt, normalt av hjärnan att agera så.
Mycket intressant svar.
Själv tycker jag dock att skateboard och longboard är två helt olika grejer, men det är ju inte omöjligt att det ligger någonting i det du säger angående att de som inte kan skejta åker longboard, jag kan ju endast tala av mina egna erfarenheter.
Jag har åkt i 3 månader ungefär, började i ganska sen ålder då jag är 29 år nu.
Men jag kände att jag behövde nåt vettigt att göra plus att man behöver röra på sig, och jag tyckte att det verkade väldigt soft med longboard.
Jag åker lite olika, ibland är man bara ute och rullar på stadens gator med någon vän, ibland kör man snabbt i backar och ibland är man bara ute för sig själv med lite bra musik i öronen och mysåker.
Eftersom att jag är ganska ny i detta så känner jag ju inte till historien med dryga stekare som beter sig dåligt, men det låter ju som ett rimligt resonemang.
När jag tänker på saken så är det ju många gånger som vanliga skejtare är dom som ogillar en mest.
Är detta för att dom ser mig som lägre stående för att longboard är enklare att lära sig?
Känns ju väldigt töntigt om så är fallet.