Vet inte riktigt hur jag ska börja men jag åker longboard bara för känslans skull, sätter på lite musik i hörlurarna sen glider jag runt i den lilla staden jag bor i sen gör jag inte så mycket mer än det. Ingen annan i min kompiskrets åker longboard så det kan ju bli lite ensamt att åka runt men oftast är det bara ännu skönare. Använder inte min longboard som transportmedel då jag hellre tar bilen om jag ska till affären eller om jag bara ska träffa folk (fast visst händer det att man träffar på någon man känner när man glider runt). Med andra ord är jag en cruiser med musik i öronen, hatt på huvudet och en skön känsla i maggropen.
Har en sketen bräda som jag köpte begagnad för 300 spänn, bytte bara bushings så gick det finfint men ska försöka köpa en bräda med lite högre kvalité och sen försöka börja med lite freeriding(får väl se hur det går, om man har modet att försöka, kommer väl tillslut

). Jag kan inte så mycket om de märken som finns, eller kvalitén på märkena. Riktig downhill känns inte någonting för mig, vill gärna testa det någon gång men känns som att det är lite ur min league så att säga...Är också ganska ny på det här med longboards men har alltid velat ha en riktig kvalité bräda.
Som jag uppfattat det som av den här topicen så är man en "riktig" longboardåkare så länge man kör downhill och KAN verkligen åka(med andra ord tricks och sådant), annars så...näe. Själv har man fått höra att
det är känslan som räknas, inte vad du gör på brädan.
(Jag justifierar självklart inte att man använder en longboard som accessoar, om ni fick för er det

)