2011-06-30, 18:44
Medlem
Drapåtrissors avatar
Många forum fungerar ju så men lek med tanken att FB skulle kräva medlemskap för att kunna ta del av forumet? Kan någon se en enda fördel med det förutom att just medlemsantalet skulle öka rejält? Och nog skulle annonssörerna börja dra öronen åt sig och kanske dra sig ur? Lekte bara med tanken men vad tycker andra om en sådan stor förändring verkligen genomfördes?
Citera
2011-06-30, 18:56
Medlem
epost72s avatar
Jag är inte så säker på att medlemsantalet skulle öka eftersom ett stängt forum innebär att sökningar inte visas på Google.
Jag skulle tro att det är genom google som man får in flest medlemmar.
Vidare blir det ju naturligtvis mindre intressant att annonsera på ett forum med färre läsare.
Dock tycker jag att vissa saker ska tas bort för icke medlemmar och det är bland annat sökfunktionen.
Kanske ska man inte heller kunna se äldre trådar om man inte är medlem.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Ja det skulle göra att nyfikna reportrar tvingades bli medlemmar om de nu inte redan är det.

Edit: Tänkte också på det där med sökningar.
Citera
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Många forum fungerar ju så men lek med tanken att FB skulle kräva medlemskap för att kunna ta del av forumet?

Vaddå "många forum funkar så"? De forum som har inriktning som jag besöker förutom Flashback har inte stängt för besökare, utan alla kan läsa men inte skriva.

Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Dock tycker jag att vissa saker ska tas bort för icke medlemmar och det är bland annat sökfunktionen.

Nu blir jag nyfiken här faktiskt på varför icke medlemmar inte ska kunna använda sökfunktionen?
Senast redigerad av Mittpunkt 2011-06-30 kl. 18:59.
Citera
2011-06-30, 19:04
Medlem
Drapåtrissors avatar
Visst dålig ide men ville bara som sagt bara veta ett tänkbart scenario om det mot förmodan skulle hända. Men redan idag är ju t.ex Laidback och en del sexforum inte tillgängliga om inte vissa vilkor uppfylls typ medlemstid och postade inlägg. Men ett så stort och dominerande forum som FB? Inte en chans som tur är.
Citera
2011-06-30, 19:51
Medlem
Core.s avatar
Tror att det möjligtvis skulle bli bättre då, förutom ekonomiskt då.
Citera
2011-06-30, 21:14
Medlem
turk.i.burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Tror att det möjligtvis skulle bli bättre då, förutom ekonomiskt då.
Varför skulle det bli ekonomiskt sämre för Flashback ?
Citera
2011-06-30, 21:18
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turk.i.burk
Varför skulle det bli ekonomiskt sämre för Flashback ?
Besökarantalet skulle drastiskt minska då man inte enbart kan läsa utan att registera sig eller se resultat redan på Google och klicka sig hit. Märk väl att väldigt många resultat i konstiga ämnen på Google pekar på trådar här.
Och färre besökare == mindre annonsintäkter.
Citera
2011-06-30, 21:51
Medlem
Drapåtrissors avatar
Eller som det heter "förbjuden frukt smakar bäst". Tror inte att antalet registrerade besök på forumet skulle minska drastiskt utan ligga på ungefär samma nivå. Eller kanske t.om öka.
Citera
2011-06-30, 23:21
Moderator
impieteers avatar
Enligt admin är ungefär 90 % av besökarna oinloggade gäster.
https://www.flashback.org/sp27347328

Eftersom Flashback har en googleranking som såna här sökmotoroptimeringskonsulter(ja, det finns ju såna...) skulle sälja sin mamma för, så får ju folk Flashbacktrådar överst på det mesta de googlar på, på svenska.

Forumet verkar ha en väldigt god förmåga att skapa trafik, och all den skulle ju försvinna om forumet var dolt. Visst skulle det fortfarande vara medlemmar kvar några år senare, men forumet skulle säkert sakta tyna bort och definitivt sluta vara relevant för alternativa vinklar på dagsaktuella nyheter som det är idag.
Citera
2011-06-30, 23:31
Medlem
Drapåtrissors avatar
Tänkte jag inte på men när jag tänker efter är det ofta en länk till FB som dyker upp när man söker på ett specifikt ämne. Så visst varför ändra på ett vinnande koncept? Och som sagt så var frågan bara hypotetisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in