Flashback bygger pepparkakshus!
2011-06-30, 15:42
Medlem
Epilepsis avatar
Jag skulle uppdatera mitt WoW idag och den vanliga saken kommer upp att spelet är skadat och måste repareras. Jag ska då som alltid starta spelet som administratör men när jag högerklickar på ikonen så slutar Utforskaren att fungera!? FAN! Snabb hjälp uppskattas våldsamt.

Epilepsi
Citera
2011-06-30, 15:47
Medlem
micaeles avatar
Starta om datorn och prova igen?
Citera
2011-06-30, 15:58
Medlem
Epilepsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Starta om datorn och prova igen?
On it
Citera
2011-06-30, 16:13
Medlem
Dreijers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epilepsi
On it

Menar du på fullast allvar att du inte gjort detta?
Citera
2011-06-30, 17:32
Medlem
Epilepsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreijer
Menar du på fullast allvar att du inte gjort detta?
Att starta om datorn har inte hjälpt alls därav att jag inte gjorde det direkt.
Någon som vet vad jag kan göra för att åtgärda detta?
Citera
2011-06-30, 18:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
TS nämner dock inte vilket operativsystem som körs. Men detta är kanske ett långskott, men värt att prova.

Med hjälp av systemfilsgranskaren kan en administratör söka igenom alla skyddade filer och kontrollera versionerna. Om det visar sig att en skyddad fil har skrivits över hämtas rätt version av filen från cachemappen (Systemrot\System32\Dllcache) eller från källfilerna för Windows-installationen, och sedan ersätts den felaktiga filen. Dessutom kontrolleras och fylls cachemappen igen. Du måste vara inloggad som administratör eller medlem av gruppen Administratörer för att kunna använda systemfilsgranskaren. Om cachemappen skadas eller blir obrukbar kan du använda kommandona sfc /scannow, sfc /scanonce eller sfc /scanboot för att reparera dess innehåll.

Utför dessa kommando under CMD.
Citera
2011-06-30, 18:53
Medlem
Epilepsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
TS nämner dock inte vilket operativsystem som körs. Men detta är kanske ett långskott, men värt att prova.

Med hjälp av systemfilsgranskaren kan en administratör söka igenom alla skyddade filer och kontrollera versionerna. Om det visar sig att en skyddad fil har skrivits över hämtas rätt version av filen från cachemappen (Systemrot\System32\Dllcache) eller från källfilerna för Windows-installationen, och sedan ersätts den felaktiga filen. Dessutom kontrolleras och fylls cachemappen igen. Du måste vara inloggad som administratör eller medlem av gruppen Administratörer för att kunna använda systemfilsgranskaren. Om cachemappen skadas eller blir obrukbar kan du använda kommandona sfc /scannow, sfc /scanonce eller sfc /scanboot för att reparera dess innehåll.

Ska pröva detta nu!
Citera
2011-06-30, 18:56
Medlem
Epilepsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork

Dumt av mig att inte säga vilket OS. Vista Home Premium 32 bit.
Citera
2011-06-30, 19:16
Medlem
Epilepsis avatar
Jag fattar inte hur jag gör det som du nämnde ovan. Kan du beskriva lite för mig? Är inte så hemma på datorer.
Citera
2011-06-30, 19:30
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Epilepsi
Jag fattar inte hur jag gör det som du nämnde ovan. Kan du beskriva lite för mig? Är inte så hemma på datorer.

Går in under Start -> Kör -> Skriv CMD som då är en förkortning av Kommandotolken -> Skriv in följande kommandoord som visades innan på tråden -> Tryck på Enter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in