Jag skulle uppdatera mitt WoW idag och den vanliga saken kommer upp att spelet är skadat och måste repareras. Jag ska då som alltid starta spelet som administratör men när jag högerklickar på ikonen så slutar Utforskaren att fungera!? FAN! Snabb hjälp uppskattas våldsamt.
TS nämner dock inte vilket operativsystem som körs. Men detta är kanske ett långskott, men värt att prova.
Med hjälp av systemfilsgranskaren kan en administratör söka igenom alla skyddade filer och kontrollera versionerna. Om det visar sig att en skyddad fil har skrivits över hämtas rätt version av filen från cachemappen (Systemrot\System32\Dllcache) eller från källfilerna för Windows-installationen, och sedan ersätts den felaktiga filen. Dessutom kontrolleras och fylls cachemappen igen. Du måste vara inloggad som administratör eller medlem av gruppen Administratörer för att kunna använda systemfilsgranskaren. Om cachemappen skadas eller blir obrukbar kan du använda kommandona sfc /scannow, sfc /scanonce eller sfc /scanboot för att reparera dess innehåll.
TS nämner dock inte vilket operativsystem som körs. Men detta är kanske ett långskott, men värt att prova.
Med hjälp av systemfilsgranskaren kan en administratör söka igenom alla skyddade filer och kontrollera versionerna. Om det visar sig att en skyddad fil har skrivits över hämtas rätt version av filen från cachemappen (Systemrot\System32\Dllcache) eller från källfilerna för Windows-installationen, och sedan ersätts den felaktiga filen. Dessutom kontrolleras och fylls cachemappen igen. Du måste vara inloggad som administratör eller medlem av gruppen Administratörer för att kunna använda systemfilsgranskaren. Om cachemappen skadas eller blir obrukbar kan du använda kommandona sfc /scannow, sfc /scanonce eller sfc /scanboot för att reparera dess innehåll.
Utför dessa kommando under CMD.
Dumt av mig att inte säga vilket OS. Vista Home Premium 32 bit.
Jag fattar inte hur jag gör det som du nämnde ovan. Kan du beskriva lite för mig? Är inte så hemma på datorer.
Går in under Start -> Kör -> Skriv CMD som då är en förkortning av Kommandotolken -> Skriv in följande kommandoord som visades innan på tråden -> Tryck på Enter
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!