2011-06-30, 11:55
Medlem
Detta problem uppkom först i förra veckan, då google chrome, min dåvarande webbläsare vägrade att öppna sig. När jag klickade på den blev musen en sådan cirkel den blir när den laddar och sen vanlig, men programmet öppnades aldrig. Utgick från att det var programmet det var fel på och deletade chrome och övergick till explorer. Hatar explorer, osmidig och irriterande webbläsare, så jag installerade firefox. Gick hur bra som helst några dagar, men nu uppstår fanskapet igen och endast explorerskiten fungerar. Har provat med andra programm, men alla internetbaserade programm, såsom skype, WoW, LoL, firefox o.s.v. är ur funktion. Enda som fungerar är explorer. Förut har även explorer poppat upp och velt bli stanardwebbläsare, så jag har blivit misstänksam om det är explorer som är själva problemet. Någon som haft samma problem eller vet hur man ska bli av med det? Vore oerhört tacksam för hjälp.
Tack på förhand.
Citera
2011-06-30, 12:06
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Operativsystem?
Citera
2011-06-30, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Operativsystem?

Windows 7
Citera
2011-06-30, 13:49
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag hade ett liknande problem förut på min bärbara dator med operativsystemet Vista. Ingen annan webbläsare fungerade förutom Explorer. Vad jag minns så började strulet efter att jag installerade AVG (virusprogram), jag är osäker på om datorn startade om ordentligt vid installation.

Har du installerat något nytt program nyligen?
Citera
2011-06-30, 13:56
Medlem
För det första kan jag tillägga att jag också har AVG som virusprogramm, dock haft det i någon månad.
De enda nya programmjag installerat är LoL och nu Firefox, men inget programm som borde krocka med något annat på samma sätt som AVG...
Citera
2011-07-01, 23:18
Medlem
Cecilia.s avatar
Testa köra Opera som webbläsare, kanske funkar?
Citera
2011-07-01, 23:34
Medlem
plasmatrons avatar
Hur som helst är det ju inte Webläsarna som fuckar din pc. Det måste ju vara något annat ?

Windows 7 funkar med alla dessa webläsare du/ni nämner utan prob. och har ju även gjort det för din (TS) del en stund i taget innan IE återvändon.

Så jag antar att det är något annat knas på din dator.

Byt AV och prova igen,,,
Citera
2011-07-02, 00:17
Medlem
Valieroths avatar
Du skulle även kunna rensa registret, ibland kan det vara lösningen på program som inte lyckas starta som de ska, detta kan du göra med tex CCleaner. Men som föregående talare skrev, byt AV och rensa

//V.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in