Citat:
Ursprungligen postat av NinjaDude
Fan vad du var aggro då! Det handlar inte alls om feghet, det handlar om att jag inte vill ge honom det nöjet helt enkelt!
Så du påstår att det är mitt eget fel att företaget behandlar mig som skit? Alla andra som blir behandlade så då? Är det deras fel med eller?
Jag tycker arbetet ÄR roligt! Det är företaget och deras sätt som fått mig att vantrivas!
Inte för att du har med det att göra men jag var sjuk vid fyra olika tillfällen under ca ett år och det tycker faktiskt inte jag är orimligt! Man blir sjuk ibland och på ett helt jävla år är det inte mycket.
Men du är säkerligen en sådan person som går till jobbet med både feber o magsjuka för jobba ska man ju! No matter what! Plikten framför ALLT!! Eller?
Får väl be om ursäkt om jag verkade grinig. Det är bara det att jag är så trött på folk som har sin arbetsmoral på botten och sen verkar förvånad över att de får klagomål. Min reptilhjärna drog bara med dig över kammen...
Beroende på hur illa de behandlar sina medarbetare så kan det vara en ide att kontakta facket. Inte säkert att de kommer göra någonting, men om då någon skulle kontakta facket för samma anledning senare så kan de se att det inte är en engångsföreteelse.
Jag går inte till jobbet när jag är sjuk, har varit borta från arbetet vid fem tillfällen senaste året. Men en "frisk" människa är inte sjuk 4-5 gånger om året, om det inte rör sig om magsjuka eller liknande tillstånd där smittan troligtvis kommit från någon annan.
Skulle det verkligen vara så att du får feber eller liknande som bara inte går över under natten så pass många gånger per år så kan det vara en ide att gå till vårdcentral eller liknande.