2011-06-30, 10:10
Medlem
NinjaDudes avatar
Jobbar sista dagen på mitt pissjobb idag.. Jag trivs inte där och dom har behandlat mig och andra som skit så jag känner ingen som helst lojalitet för dem.. Och inte fan kunde de låta mig vara o jobba färdigt och sen sluta, nej nu denna veckan har de tvingat mig att lära upp min efterträdare! De sa upp mig och sen tvingar de mig att lära upp en ny!! Vilka svin! Fy fan.. Och det är inte så att det bara är jag som kan lära upp idioten det skulle flera andra kunna göra men jag tror bara de jävlas in i det sista för att trycka ner mig så långt ner i skiten som det bara går..

Men iaf.. sista dan idag och jag har inte sagt till de andra skiften (jobbar 2 skift..) att jag ska sluta och känner inte för att göra det heller, men eftersom jag nu måste lära upp en ny så kommer han som jobbar natten att få veta idag isf.. Och det vill jag undvika.. Och jag vill inte möta min skiftledare i slutet av skiftet heller så den falske ormen kan säga hej då lr nåt till mig..

Så jag funderar helt enkelt på att dra en halvtimme tidigare idag och lägga min grejer på min plats i omklädningsrummet o sen bara dra! Vad säger ni om det? Kan chefen göra nåt om jag gör så? För en halvtimme bara?

Vill verkligen undvika slutet av dagen känner jag.. eller helst hela dagen men det blir nog inte aktuellt.... Nån som har varit i en liknande situation o har nåt råd??
Citera
2011-06-30, 10:15
Medlem
f3s avatar
Det värsta som kan hända är väl att du inte får lön för den halvtimmen så jag säger go for it!

Eller så kör du filminspirerat och gör världens scen när du drar, tänk tvillingarna weasley i hp5
Citera
2011-06-30, 10:21
Medlem
lousys avatar
Mitt råd är att lämna jobbet med flaggan i topp. Skulle du i framtiden behöva referenser eller liknande från det jobbet så blir det naturligtvis lättare om du faktiskt gjort rätt för dig.

Skitjobb finns det i överflöd, men din integritet och självförhållning kan urholkas väldigt snabbt och enkelt om du inte är på din vakt i såna här lägen. Lämna jobbet den tid du ska lämna det så har du rent samvete åtminstone.
Citera
2011-06-30, 10:22
Medlem
kniggits avatar
Vad skall de göra? Avskeda dig?

En hållhake de har är ju att du får en sämre referens, men som det låter på dig hade de ändå inte varit bra om du inte trivdes, så där föll den punkten med.
Citera
2011-06-30, 10:24
Medlem
NinjaDudes avatar
Fast jag kommer inte kunna använda dem som referens ändå eftersom många som har gjort det har fått höra att de snackat skit om dem till den nya potentiella arbetsgivaren så..
Plus att eftersom jag vantrivdes så var jag sjuk en del. För mycket tyckte dem men det tyckte inte jag. Tror bara de använde det som en ursäkt.. Men som sagt.. nån referens därifrån blir det inte ändå.
Citera
2011-06-30, 10:31
Medlem
NinjaDudes avatar
Men dom kan väl inte hålla in med lön bara för att jag drar en halv timme eller en timme tidigare? Bortsett från lönen för den timmen då.. Tänkte bara så den inte håller inne lön för hela veckan eller nåt? Det kan de väl inte?
Citera
2011-06-30, 10:34
Medlem
lousys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaDude
Men som sagt.. nån referens därifrån blir det inte ändå.

Referenser måste de ge dig eftersom du faktiskt arbetat där. Möjligen kan de undanhålla eventuella vitsord. Men som sagt, verkar ju som att det var ett riktigt skitjobb som inte är värt besväret ändå. Isåfall kan du nog skippa den sista halvtimmen om det kvittar lika.
Citera
2011-06-30, 11:02
Medlem
Det är väl fan bara att gå om din moral inte säger ifrån. Klart att de inte kommer behålla din lön för bara en halvtimme.
Men det låter mest som att du är feg och inte vågar möta personen i fråga.

Ett tips till nästa jobb är att ändra inställning så ska du nog se att du både blir bättre behandlad samt tycker att arbetet blir roligare.

Skulle vara intressant att veta hur många sjukdagar du hade, eftersom din arbetsgivare och verkar ha olika uppfattningar om vad som är många.
Citera
2011-06-30, 11:40
Medlem
NinjaDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-trunk
Det är väl fan bara att gå om din moral inte säger ifrån. Klart att de inte kommer behålla din lön för bara en halvtimme.
Men det låter mest som att du är feg och inte vågar möta personen i fråga.

Ett tips till nästa jobb är att ändra inställning så ska du nog se att du både blir bättre behandlad samt tycker att arbetet blir roligare.

Skulle vara intressant att veta hur många sjukdagar du hade, eftersom din arbetsgivare och verkar ha olika uppfattningar om vad som är många.

Fan vad du var aggro då! Det handlar inte alls om feghet, det handlar om att jag inte vill ge honom det nöjet helt enkelt!
Så du påstår att det är mitt eget fel att företaget behandlar mig som skit? Alla andra som blir behandlade så då? Är det deras fel med eller?

Jag tycker arbetet ÄR roligt! Det är företaget och deras sätt som fått mig att vantrivas!

Inte för att du har med det att göra men jag var sjuk vid fyra olika tillfällen under ca ett år och det tycker faktiskt inte jag är orimligt! Man blir sjuk ibland och på ett helt jävla år är det inte mycket.
Men du är säkerligen en sådan person som går till jobbet med både feber o magsjuka för jobba ska man ju! No matter what! Plikten framför ALLT!! Eller?
Citera
2011-06-30, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaDude
Fan vad du var aggro då! Det handlar inte alls om feghet, det handlar om att jag inte vill ge honom det nöjet helt enkelt!
Så du påstår att det är mitt eget fel att företaget behandlar mig som skit? Alla andra som blir behandlade så då? Är det deras fel med eller?

Jag tycker arbetet ÄR roligt! Det är företaget och deras sätt som fått mig att vantrivas!

Inte för att du har med det att göra men jag var sjuk vid fyra olika tillfällen under ca ett år och det tycker faktiskt inte jag är orimligt! Man blir sjuk ibland och på ett helt jävla år är det inte mycket.
Men du är säkerligen en sådan person som går till jobbet med både feber o magsjuka för jobba ska man ju! No matter what! Plikten framför ALLT!! Eller?
Får väl be om ursäkt om jag verkade grinig. Det är bara det att jag är så trött på folk som har sin arbetsmoral på botten och sen verkar förvånad över att de får klagomål. Min reptilhjärna drog bara med dig över kammen...

Beroende på hur illa de behandlar sina medarbetare så kan det vara en ide att kontakta facket. Inte säkert att de kommer göra någonting, men om då någon skulle kontakta facket för samma anledning senare så kan de se att det inte är en engångsföreteelse.

Jag går inte till jobbet när jag är sjuk, har varit borta från arbetet vid fem tillfällen senaste året. Men en "frisk" människa är inte sjuk 4-5 gånger om året, om det inte rör sig om magsjuka eller liknande tillstånd där smittan troligtvis kommit från någon annan.
Skulle det verkligen vara så att du får feber eller liknande som bara inte går över under natten så pass många gånger per år så kan det vara en ide att gå till vårdcentral eller liknande.
Citera
2011-06-30, 16:46
Medlem
Efter att ha läst TS trådar så känns det som att han är en 90-talist som inte kan sköta ett arbete och sedan blir sur när chefen vill att han ska arbeta på sitt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in