2011-06-29, 19:07
Medlem
Blaze.s avatar
Upptäckte nyss att ikoner inte går att öppna, spela och vissa program går att öppna. Men tillexempel Mozilla firefox och msn samt textdokument funkar. Skype är det inga problem med och även mappar funkar.

Sjukt irriterande, har testat starta om datorn men det hjälpte inte.

Någon som vet vad felet är? Ska jag gå tillbaka i tiden i datorn eller vad ska jag göra?

Snabba svar uppskattas!

Edit: Kan inte ens öppna "Systemåterställning" vafan är det nu då...
Senast redigerad av Blaze. 2011-06-29 kl. 19:22.
Citera
2011-06-29, 19:20
Medlem
GlassKattens avatar
Vilka program/filer är det du inte kan öppna? "Ikoner" känns inte tillräckligt specifikt.
Citera
2011-06-29, 19:24
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlassKatten
Vilka program/filer är det du inte kan öppna? "Ikoner" känns inte tillräckligt specifikt.

Har en del program men ett utav dom som inte går att öppna är MSN, Mozilla firefox, warcraft 3 osv osv. har inte testat alla. Men jag kommer inte heller in på några .exe filer eller något sådant så jag kan inte gå till systemåterställaren och gå tillbaka i tiden.

Det som är konstigt är att Explorer, skype, VLC funkar. (Har inte kollat så många program ännu, men dom som inte funkar räcker för att jag ska ta mitt liv)

Edit: Spotify fungerar konstigt nog.

Kan även tillägga att en konstig sak hände igår natt när jag skulle stänga av. Jag tryckte "stäng av" och stängde av skärmen så såg inte exakt vad som hände men datorn sattes på igen och det stod något att den renade bort något som det var problem med. Jag loggade aldrig in utan den skötte det själv. Svårt att förklara och det var massa konstiga namn som dök upp.

Har förmodligen med det att göra.
Senast redigerad av Blaze. 2011-06-29 kl. 19:28.
Citera
2011-06-29, 19:48
Medlem
DollarMakers avatar
låter som virus,skanna med MBAM programmet ska uppdateras först,kör sen en snabbskanning,posta log/filen sen här.hittar du något så rensa,starta sen om datorn och gör en fullständig skanning.
Senast redigerad av DollarMaker 2011-06-29 kl. 19:50.
Citera
2011-06-29, 19:56
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DollarMaker
låter som virus,skanna med MBAM programmet ska uppdateras först,kör sen en snabbskanning,posta log/filen sen här.hittar du något så rensa,starta sen om datorn och gör en fullständig skanning.

Okej tack så mycket! Uppskattas verkligen då jag är sjukt orolig, ska testa ditt alternativ så fort jag scannat klart med Avast!
Citera
2011-06-29, 20:13
Medlem
Blaze.s avatar
Tar gärna emot mer hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in