Citat:
Ursprungligen postat av Fyr4n
Alldeles för sent med 21.00 för en 13 åring och på tok för sent med 00.00 på helger för en flicka i samma ålder, som du desutom vet röker och förmodligen dricker! Antingen kan du diskutera med de andra föräldrarna angående deras barns tider (om du frågar din dotter kommer hon inte ge ett ärligt svar) eller så kan du sätta dig ner med din dotter och försöka kompromissa fram en bra dit. Tex 23.00 mot att hon sköter skolan osv. Sen kan du ju då ha som belöningssystem att hon får vara ute längre om hon sköter sig och vice versa. Nu har inte jag barn, så jag kanske inte har rätt föräldrar tänk.
Tack, helt rätt

Det du säger är absolut bra "föräldratänk" i min mening!
Nu är det inte jag som uppfostrat henne då det är min systerdotter vi har hand om tills min syster är på fötter igen.
Att vara förälder innefattar ett slags belöningssystem, där det gäller att sköta sig för att få vara med kompisar i det här läget. Både jag och hennes mormor tänjer inte på reglerna som är satta, men ändå kämpar hon med tjat om mer och uppskattar inte allt hon faktiskt får göra
Det är tufft att "omvända" en ung tjej som vuxit upp alldeles för tidigt, men hon har definitivt förbättrat sig...men det är upp till bevis gällande rökning osv! Hon har ännu inte lärt sig konsekvenser så det är bara att kämpa på

När man pratar med henne är det inga problem, allt är solklart och hon förstår vad man menar, men sen handlar hon annolunda

Kompistryck?
Blir bara så förvånad att så unga får vara ute så länge...oavsett om man är skötsam så tycker jag det är för sent! Till kl 23 går gränsen för mig...om det inte är något alldeles särskilt. Eller?