Citat:
Ursprungligen postat av
Vipsen18
Hej!
Jag har nu skrivit HP två gånger och är inte nöjd med mitt resultat. Mitt mål är 1,75 - 1,85. Det är tydligt att jag inte har några problem med matematiken utan sänker mig helt på delarna LÄS respektive MEK där jag fick totalt 14/40 rätt på senaste provet.
Nu till min fråga: Kan jag höja detta med hjälp av hpguiden?
Jag skulle förmodligen bli mer motiverad att studera om jag betalat för tjänsten, men jag har svårt att se hur hpguiden kan vara bättre än t.ex. "Den kompletta guiden till högskoleprovet" när det kommer till LÄS/MEK. Vad säger ni flashback?
Frågan är nog redan besvarad på ett eller annat sätt i den tråden, men hur som helst är HPGuiden bara värt pengarna om du faktiskt utnyttjar tjänsten ganska mycket, och inte låter ditt konto där "ligga och damma" större delen av tiden, om man säger så...
I jämförelse med boken "Den kompletta guiden till högskoleprovet" så innebär ju HPGuiden mycket fler provfrågor som man kan öva på. Dock så står det ju en del tips i boken som kan vara värda att lägga på minnet
Ett allmänt tips på själva HP är att göra de stora kvantitativa frågorna först, d.v.s. kartfrågorna, m.m. som är längre bak i provhäftet. Sist gör du de korta frågorna, eftersom de faktiskt är lättare att göra under tidspress, strax innan provtiden tar slut.