Citat:
Ursprungligen postat av FBN
Atarax är som ett socker piller, placebo emot ångest och sömnproblem. Hur det är emot klåda låter jag vara osagt..
Jag fick en rejäl ångestattack, kanon att jag hade atarax tänkte jag. Så jag slängde i mig 2st 25mg som läkaren hade sagt, det hjälpte föga så jag slängde i mig hela kartan inte ens det hjälpte, så jag anser att det är rena skräptabletten.
Man får ta det för vad det är. Om man tror att man ska bli flummig på atarax kan du lika gärna dricka diskmedel eller något, det är dock jävligt bra som medicin. Jag lider av extrem klåda när jag blir svettig, eller går från en kall/varm miljö, tar jag en atarax försvinner det direkt på 15 minuter. Jag blir också jävligt jävligt trött av skiten, men det får man ta. Min mor brukar slänga i sig en atarax när hon känner att hon är för pigg för att sova i rimlig tid, och det funkar det med. Däremot ångest vetefan, det hjälper det inte ett dugg emot.
För mycket pajkastning mot atarax, funkar bra mot vissa åkommor, lindrar klåda och har en sederande effekt. Mer än så får ni inte så..