2011-06-28, 10:16
Medlem
Hej!

Jag har blivt tillfrågad att göra 3 st annonser för ett företag (ett mindre). 1st 87*120 (1/4 A4) och 2st 210*135 (en halv A4). Jag arbetar i Photoshop och undrar nu vad jag ska ta betalt för detta. 1:a annonsen kommer att ta lite längre tid för att ta fram ett koncept/ en mall för företaget.

Har just nu inget eget företag , men funderar på att ta det igenom en enskild firma!

Är det någon som är duktig på detta?
Citera
2011-06-28, 22:12
Medlem
Pranchas avatar
Eftersom en annons inte är lik en annan är det givetvis svårt för oss att svara på. Du kanske behöver åka utsocknes för att fototgrafera, detaljerad illustration, eller enkel typografi men mycket idégenerering. Det lättaste är att du räknar timmar. De flesta reklambyråer jag varit i kontakt med tar runt tusenlappen i timmen - frilansare kring 500kr (dock väldigt varierande beroende på hur länge de varit i branschen). Har du dåligt med referenser sen tidigare, och ingen högre utbildning skulle jag nog inte ta mer än 500.

Sen beräknar du helt enkelt hur mycket tid du tror det kommer ta, och lämnar en offert (som kan rundas av så det passar kundens budget, du vill ju inte tappa jobbet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in