2011-06-28, 14:42
  #37
Medlem
Realisten.se har publicerat en del angående bakgrunden och gärningsmännens identitet. Två zigenare, två eritreaner (nu igen?) och en arab. En härlig kompott men andra ord:

http://www.realisten.se/2011/06/28/fem-atalas-for-valdtakt-och-sexuellt-utnyttjande-av-barn/
Citera
2011-06-28, 14:49
  #38
Medlem
dayms avatar
Varför tog det så här lång tid innan hela historien uppdagades? Har socialen varit inkopplad? Vem har gjort något? HAR någon gjort något?
Citera
2011-06-28, 14:59
  #39
Medlem
deckardrottningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersEdler
Realisten.se har publicerat en del angående bakgrunden och gärningsmännens identitet. Två zigenare, två eritreaner (nu igen?) och en arab. En härlig kompott men andra ord:

http://www.realisten.se/2011/06/28/fem-atalas-for-valdtakt-och-sexuellt-utnyttjande-av-barn/

Det är vidrigt att läsa att killarna har sån kvinnosyn att de våldtar henne med skaftet på en hårborste innan dom lämnar över henne till den zigenarens äldre broder som får avsluta vid ett annat tillfälle med att hålla fast henne och våldta henne.
Undrar hur många timmars samhällstjänst de kommer att få. En vecka, två kanske?

Stackars tjej... hoppas hon får bra hjälp nu. Synd att det behöver gå så långt innan myndigheterna griper in.
Citera
2011-06-28, 15:06
  #40
Medlem
Ett-Hatts avatar
Att våldta är en sak, men att sedan utnyttja ett barn i en så pass undergiven situation är förjävligt rent ut sagt...

Personligen hade jag avrättat samtliga inblandade. Inklusive styvmodern. Jävla kräk hela bunten!
Citera
2011-06-28, 15:36
  #41
Medlem
trashitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivecc
Ja, fast friskriver gör den inte helt. Den gör bara sjätte paragrafen mer rimlig, för noteras bör särskilt textens "samt omständigheterna i övrigt". Det är nämligen bara under omständigheter där det är uppenbart att en tämligen sund relation mellan två parter som är i liknande ålder återfinns som påföljd inte ska aktualiseras.

En liten åldersskillnad mellan parter betyder alltså ur rent processrättsligt perspektiv lite, om än något, för paragrafens friskrivning om omständigheterna i övrigt inte är rimliga, och om det rör sig om någon typ av tvång eller oöverenskommelse, vilket det verkar, så är det alltså helt utan betydelse.

Jo visst friskriver den helt om premisserna uppfylls; om inget övergrepp skett och barnen är jämnåriga och om övriga omständigheter inte pekar på någon misstänksam faktor. Därför skrev jag att jag inte var tillräckligt påläst i fallet för att döma vad som verkade vara flera separata händelser mellan flickan och pojkarna. Möjligt fall är att en av tonåringarna är flickans pojkvän och hans kompisar utnyttjar situationen. Ville endast påpeka olika scenario eftersom du inledde med att svara "Nej, det är under alla som helst omständigheter att betrakta som ett brott..".
Citera
2011-06-28, 15:43
  #42
Medlem
Firewaias avatar
Jag anser mig inte vara rasist eller främlingsfietligt inställd, men det får jag nog fan stryka på foten med när det gäller alla ÄCKLIGA JÄVLA TATTARHOROR... Har de tillfört något av värde någonsin i hela sin vidriga historia? Jag är också emot dödstraff på en samhällelig skala... Men personligt så skulle jag inte ha problem att skala 22åringen från topp till tå med en plastsked.

Fast allt det är ju bara personlig ilska... Hoppas verkligen tjejen får all hjälp och kärlek hon behöver för att gå vidare i livet. Tattare eller inte.
Citera
2011-06-28, 16:17
  #43
Medlem
Mufffs avatar
Katrineholm är fullt av bl.a. somalier och ziggisar så att dessa brott sker där, trots att staden är så liten, är föga förvånande. Hoppas innerligt att 22-åringen och de andra får hårda konsekvenser av detta.
Citera
2011-06-28, 16:23
  #44
Bannlyst
Vid fyra tillfällen...
Om det nu rör sig om flyktingbarn, hur kan det då ske så många gånger?
De måste ju ha haft någon form av kantakt med denna ungen sedan tidigare... Vad har ungen för relation till dessa grabbar, alltså sedan tidigare menar jag?
Det rör ju inte sig om en kåt svenne flicka som har blivit spontant våldtagen, dvs en Anders Eklund...
__________________
Senast redigerad av linkatix 2011-06-28 kl. 16:29.
Citera
2011-06-28, 16:56
  #45
Medlem
Brottsoffret är alltså 13 år gammal. 13 år. Varför är det ingen som kommenterar runt detta och reflekterar? Det är ett barn i ordets sanna mening.

Och som en skribent har gjort känna i denna tråden så kommer hon från ett trasigt hem. Så gärningsmännen har utnyttjat ett barn som redan befann sig i ett utsatt läge. Jag hoppas verkligen tingsrätten lägger tyngd på detta. Jag hoppas 22-åringen åker in på maxstraff och utvisning.

Hur har myndigheternas kontakt med familjen och brottsoffret sett ut innan och under överfallen? Vem tar hand om brottsoffret idag? Hur ser myndigheternas arbete ut med familjen idag?
Citera
2011-06-28, 17:14
  #46
Medlem
BigIvars avatar
Den bistra verkligheten är att samhället kommer att ge mycket mer stöd i form av bidrag, vård, hemspråksundervisning och arbetsmarknadspolitiskt omhuldande till de fem kriminella hudingarna än vad den där lilla tjejen kan drömma om.

Allt för att manifestera nolltoleransen mot diskriminering !!!

Jag undrar om den där flickan "gillar olika".
Citera
2011-06-28, 17:26
  #47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BigIvar
Den bistra verkligheten är att samhället kommer att ge mycket mer stöd i form av bidrag, vård, hemspråksundervisning och arbetsmarknadspolitiskt omhuldande till de fem kriminella hudingarna än vad den där lilla tjejen kan drömma om.

Allt för att manifestera nolltoleransen mot diskriminering !!!

Jag undrar om den där flickan "gillar olika".

I detta fall är det ett barn, och då spelar det ingen roll vad hon har får "åsikter".
Dock kan jag hålla med då det gäller myndiga kvinnor, tycker inte lika synd om de offren som "Gillar olika".
Citera
2011-06-28, 17:35
  #48
Medlem
stordrulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Jag anser mig inte vara rasist eller främlingsfietligt inställd, men det får jag nog fan stryka på foten med när det gäller alla ÄCKLIGA JÄVLA TATTARHOROR... Har de tillfört något av värde någonsin i hela sin vidriga historia? Jag är också emot dödstraff på en samhällelig skala... Men personligt så skulle jag inte ha problem att skala 22åringen från topp till tå med en plastsked.

Fast allt det är ju bara personlig ilska... Hoppas verkligen tjejen får all hjälp och kärlek hon behöver för att gå vidare i livet. Tattare eller inte.


Tattare är varken zigenare eller invandrare/mörkhyade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in