Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-28, 07:16
  #1
Medlem
Läget ser ut ungefär såhär:
I vintras bestämde jag och min kompis A att vi skulle dra på Gothia Cup nu i sommar. Massa strul gjorde dock så att han inte fick för sina föräldrar. (notera att A är min bästa vän som jag helst vill dit med). Så jag frågade en annan kompis M och han hakade direkt, liksom vem vill inte ösa sönder i en FF-fri lägga under en hel Gothia vecka? Men för bara någon vecka sedan så ändrade sig A's föräldrar och helt plötsligt såg sommaren mycket ljusare ut för A. A blev så exalterad över detta att han köpte tur & retur biljett till Göteborg direkt. Och då visste jag inte säkert om han kunde få bo där för min farsa (orutinerat av han att styra biljett när inget är säkert än). Och idag ringde mor min och försökte övertyga min farsa om att A också skulle få följa med, hon använde argument som att A har haft det väldigt svårt hemma sista tiden, att A kommer få åka till Gottland resterande sommaren annars och att den veckan kan bli något att minnas långt framöver! Farsan satt sig dock på tvären och blåvägrade, han tänker INTE ha tre ungdomar springandes omkring.
Så båda har köpt billjetter, pappa vägrar ha båda där, hur kära flashbackare ska jag göra för att kunna hitta boende åt A?
2011-06-28, 09:11
  #2
Medlem
dumkopfs avatar
Haha, är ni 12 eller?

Hyr en lägenhet eller bo på vandrarhem då?
2011-06-28, 11:02
  #3
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitakritan
?
Bästa under 18 inlägg jag läst, utan att för den delen outa sig. Kredd.

Citat:
Ursprungligen postat av dumkopf
Haha, är ni 12 eller?

Hyr en lägenhet eller bo på vandrarhem då?
Göteborg har en tendens att vara jävligt överbokat under GC. Du kan få in bra mer än en hel månadshyra bara dör att låna ut din lägenhet under 3-4 dagar vid cupen.
2011-06-28, 15:31
  #4
Medlem
1. A's föräldrar vill ringa innan för att kolla att det är okej, men det går inte då ju för då är det två stycken som ska dit.
2. A har inte så jäääävla mycket kronor så han kan inte dra in på hotell eller liknande.
3. M's vän ska till Gothia med sin husvagn, tyvärr så ska även M's väns neger med, och M gillar inte honom, de har legat i luven med varandra ett tag nu.

Hur ska vi göra?!?!? KOM MED ERA SJUKASTE FÖRSLAG, INGA GRÄNSER NU
2011-06-28, 15:38
  #5
Medlem
Villons avatar
Haha, det här är ju enastående.

Det givna svaret om man behöver boende, är ung och har dåligt med pengar är ju att campa.
2011-06-28, 16:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Det givna svaret om man behöver boende, är ung och har dåligt med pengar är ju att campa.
Han har ju redan förklarat att det inte går för att M's vän tar med sig sin neger.
2011-06-28, 17:05
  #7
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Han har ju redan förklarat att det inte går för att M's vän tar med sig sin neger.
Han behöver väl inte ta just den campingen där hans negerägande väns vän är?
2011-06-28, 17:12
  #8
Medlem
dumkopfs avatar
Vad fan menas med "M's väns neger"? fattar ingenting
2011-06-28, 17:13
  #9
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackbob
Han har ju redan förklarat att det inte går för att M's vän tar med sig sin neger.
Haha, hela den problematiken kändes för surrealistisk för att att jag skulle kunna ta till mig den.

Men som Bornet säger, om "M:s väns neger" befinner sig på en camping i tex mölndal så är det väl bara att ta delsjön eller vice versa.

Det här var den lustigaste tråden på ett tag. Härligt att den är under fotboll också.
2011-06-28, 17:18
  #10
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
Varför ligger den här tråden under "fotboll"?
2011-06-28, 18:13
  #11
Moderator
vfs avatar
Inget för fotboll/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback