• 1
  • 2
2011-06-27, 23:27
Bannlyst
(ber om ursäkt om kategorin blev fel. tyckte det låg lite mer åt psykiatri-hållet med tanke på mitt mentala tillstånd)

Jepp, titeln stämmer,

Okej, vad är problemet min vän?

det slog mig nyss att jag är en konflikträdd, skygg mes, som står längst ner i kompisgängets hierarki. Är det någon man jävlas med, så är det jag. i princip varje gång är det något nytt de kommer med. Tydligen så är jag en annan kompis "bitch". känns ju sådär lagom kul att få höra. aldrig i hela mitt liv känt mig mer man.

Trist, vad gör du åt detta?

vad gör jag då åt detta? inte det minsta. har inget självförtroende/känsla, konflikträdd också som sagt. Jag vill inte stanna i denna position och i detta mentala tillstånd. mår verkligen inge bra alls, och känner att dessa vänner egentligen inte är något att spara på. är 20 nu, och vet inte hur mycket tid man har kvar att göra allt som man i kompisgängen gör kring 18-19. vill egentligen inte kasta bort de sista åren på att må skit.

Tjejer då?

Tjejer ? pfft. de har man inte sätt röken av. Jag är som jag mår nu inte pojkvänsmaterial helt enkelt. helt enkelt av de anledningar som jag nämnt tidigare. En pojkvän ska ju vara tvärt emot av de jag skrivit, och sen faktiskt ha kompisar som även tjejen kan vara kring. tja, det har ju inte riktigt jag. sen tror jag också att min låga rang i kompisgänget, håller mig ifrån att attrahera tjejer. vet ju redan nu hur en del skulle reagera, börja ställa frågor om hon suger bra, tar den i skitan och vilken kupa hon har. tråkiga här är att jag faktiskt är en rolig, charmig och ganska smart kille, men det får inte komma i rätt ljus helt enkelt.

Nu kommer vissa föreslå att jag hävdar mig med hjälp av våld, detta går inte. antagligen kommer jag isf åka på en anmälan, och därav kommer yrkesdrömmer gå åt helvete. många kommer nog också föreslå att jag helt enkelt byter vänner, och bryter kontakten med dessa lågliv. Ja, det kan man göra, men det är inte de lättaste när man mår dåligt mentalt.

Med det sista sagt, hur gör man i dessa situationer, för att må bättre? för att ta sig ur sin låga "rang" och bli mer bestämd, men utan att bli aggressiv och våldsam?

behöver er hjälp
Senast redigerad av Baracus 2011-06-27 kl. 23:35.
Citera
2011-06-27, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baracus
det slog mig nyss att jag är en konflikträdd, skygg mes, som står längst ner i kompisgängets hierarki. Är det någon man jävlas med, så är det jag. i princip varje gång är det något nytt de kommer med

Hur jävlas dom med dig?
Citera
2011-06-27, 23:35
Medlem
fraKturs avatar
Hur är ditt rätta jag då?
Citera
2011-06-27, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av choclate
Hur jävlas dom med dig?

PM, rädd för out/påkommen

Citat:
Ursprungligen postat av fraKtur
Hur är ditt rätta jag då?

Mitt rätta jag, sagt utifrån att jag haft bra självförtroende, tror jag hade varit en riktigt skön person. lätt att prata med, bra humor, lätt att föra sig socialt osv. en person som ställer upp, som man kan lita på och som egentligen alla vill ha som vän. detta är jag säker på. detta är jag även just nu, fast kanske inte lika lycklig och framåt. Just nu ska jag hela tiden också försöka vara alla till lags. det blir både jobbigt för mig, och antagligen för dem i längden.

dock mår jag inte så värst bra än, men jag vet att jag besitter extremt härliga egenskaper, både som vän/pojkvän.

Du kanske iofs syftade på något annat? isf får du be igen. ska försöka svara så utförligt jag kan
Senast redigerad av Baracus 2011-06-27 kl. 23:46.
Citera
2011-06-27, 23:43
Medlem
Du måste byta vänner. Jag tror att INGA vänner tom är bättre än de vännerna du har, iaf som du beskrev.

Du kanske kan byta stad, gå i samtalsterapi om du känner för det, sedan när du mår bättre kan du skaffa nya bättre vänner. Ut o resa lite kanske, då får man bättre självförtroende! Bli bra på något, då får man också bättre självförtroende.

Lycka till! Kram till dej!
Citera
2011-06-27, 23:48
Bannlyst
Sluta att umgås med rövhålen du kallar "kompisar"... Överge packet! Dom utnyttjar och trycker ner dig, såna har du ingen nytta av...
Citera
2011-06-27, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PerschlarFundron
Sluta att umgås med rövhålen du kallar "kompisar"... Överge packet! Dom utnyttjar och trycker ner dig, såna har du ingen nytta av...

Nej jag vet, men eftersom vi alla är ett stort gäng så blir det svårt. det finns fortfarande de som jag känner att jag kan umgås med.

Sen vet jag inte heller vart jag ska vända mig. flytta är en lösning, men det kräver en hel del av mig.
Citera
2011-06-29, 00:18
Medlem
Har du tänkt på att du kanske är bög? Inga tjejer och någons bitch, ofta tar dina undermedvetna behov verkliga uttryck utan att du nödvändigtvis reflekterar över dem.

Anywho, börja styrketräna och träna rent allmänt, kommer ge långsamma resultat men sakta men säkert kommer du bli självsäker, även känna dig själv attraktiv.

Att veta att du är fysiskt starkare än någon annan, bara vetskapen i sig gör det svårt för den andre att jävlas.

Har själv varit liten till växten men är nu mkt vältränad, om jag någon kväll går förbi nåt gäng som vill vara farliga på stan, rör det mig inte i ryggen, ingen jävlas heller och jag tuffar inte upp mig alls utan bara vet om att skulle de jiddra skulle jag slita halsen av dem. Hamnar.. peppar o salt.. aldrig i slagsmål.

Sen om du är för lat bla bla inte har tid bla bla vet inte hur bla bla man styrketränar så kommer du stanna där du är och får skylla dig själv.
Citera
2011-06-29, 00:34
Medlem
enomdans avatar
Mycket av det du skriver stämmer in på mig.

Jag var från början en väldigt populär kille som alltid fick beröm från lärarna att jag var en sån bra kompis och att jag alltid sa bra saker mm. Var social och trevlig hela tiden.

Men sen kom skilsmässan, allt blev bara värre o värre, ekonomisk kris eller bråk vart jag än bodde. Farsan har inte brytt sig ett piss om mig förens nu på slutet.

Jag sjunk lägre o lägre, började i tonåren. Tillslut var jag så nedtryckt att jag blev en deprimerad, ångestfylld katastrofal människa. Jag hoppas komma ur skiten när jag blir äldre
Citera
2011-06-29, 01:53
Medlem
Haardcores avatar
Jag känner igen mig på mycket det du säger.
Är egentligen en rätt ensam person.Har själv knappt några nära vänner.
Var själv rätt utnyttjad av en del min klass på Gymnasiet.
Låter nog som du skulle behöva byta vänner
Insåg att jag är en looser och en mes för ett tag sen
Senast redigerad av Haardcore 2011-06-29 kl. 02:23.
Citera
2011-06-29, 05:50
Medlem
Börja på nån kampsport! Jag menar nu inte att du ska börja på nån kampsport och slå ner folk, utan för att få ett bättre självförtroende och folk kommer inte ge dig lika mycket skit. Har en polare som alltid brukade vara "drivobjektet" sen vi var barn. Nu tränar han en en stående kampsport och har faktiskt blivit riktigt bra på det. Nu driver ingen med honom och jag har även märkt att han inte umgås med sin förra kompis grupp lika mycket, utan har fått "bättre" vänner.
Citera
2011-06-29, 20:12
Medlem
LifeIsBrilliants avatar
Börja gymma eller liknande för att få upp självförtroendet, sedan skaffar du dig en tjej och tar del av hennes kompisgäng. Dumpa den kompiskretsen du har nu, direkt! Kompiskrets är kanske inte det rätta ordet, då dom faktiskt inte är dina kompisar...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in