2011-06-27, 21:56
Medlem
planeraDs avatar
Citat:
I helgen blev en kvinna vittne till hur en granne förgrep sig sexuellt på en annan grannes jakthund. Händelsen har rört upp starka känslor i samhället i Hudiksvalls kommun.

Vem kan denna gubbe vara? Någon som vet vart det hände och varför beläggs förundersökningen med sekretess, är det vanligt i fall med tidelag?

http://helahalsingland.se/hudiksvall...rgrepp-pa-hund
Citera
2011-06-27, 22:01
Medlem
BrainDisorders avatar
Haha, vafan. Hur var det nu, tidelag är inte olagligt va?
Om det har "väckt" starka känslor i Hudiksvall, så finns det säkert någon FB'are därifrån som vet något. Åtminstone vilket område det rör sig om, sen fixar resten utav detektiverna resten.
Citera
2011-06-27, 23:08
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Haha, vafan. Hur var det nu, tidelag är inte olagligt va?
Om det har "väckt" starka känslor i Hudiksvall, så finns det säkert någon FB'are därifrån som vet något. Åtminstone vilket område det rör sig om, sen fixar resten utav detektiverna resten.
Det stämmer att tidelagen inte finns längre, men i detta fall handlar det förmodligen om djurplågeri....

Varför det är sekretessbelagt? Tja, det kan man ju fråga sig.
Citera
2011-06-27, 23:09
Medlem
FarbrorFarbrors avatar
, fan va märkligt! Verkar nästan som han varit ute efter att djävlas med grannen, eller så fick han plötsligt en okontrollerbar drift att sodomera med en jakthund klockan två på natten.
Citera
2011-06-27, 23:59
Medlem
Rainmans avatar
Säkert någon PK politiker som inte kunde hålla sig därav sekretessen...
Citera
2011-06-28, 00:05
Medlem
OffTopic: Enligt en polare som är jurist är det nästan tekniskt sett omöjligt att undvika åtal för djurplågeri om man ligger med ett djur. Därav behöver man inte ojja upp sej allt för mycket över en specifik lag mot just sådana saker även om såklart det rent etniskt och principielt borde finnas en sådan lag.

OnTopic:
Få höra vem den anklagade är nu, börja gräva
Citera
2011-06-28, 00:08
Medlem
SmokinKittyCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxarN
Heeeelt lugnt att sätta på sin egen

Jag tror att de flesta som sätter på eller låter sig sättas på av sina husdjur gör det på ett kärleksfullt sätt, det vill säga så skadar de inte djuren. Men går man på någon annans hund sådär, dessutom utomhus så tänker jag mer att det är en hämndhandling och att det kan vara våld inblandat.

Men ja... Det känns respektlöst mot grannen att "besudla" dennes ägodel så därför förtjänar han att få ett straff enligt mig då.
Citera
2011-06-28, 00:17
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.V.S-red
OffTopic: Enligt en polare som är jurist är det nästan tekniskt sett omöjligt att undvika åtal för djurplågeri om man ligger med ett djur. Därav behöver man inte ojja upp sej allt för mycket över en specifik lag mot just sådana saker även om såklart det rent etniskt och principielt borde finnas en sådan lag.

OnTopic:
Få höra vem den anklagade är nu, börja gräva

Vad menar du med nästan tekniskt sett omöjligt att undvika åtal?

Någon som vet vem/vad offret är?
Senast redigerad av Lalajlaj 2011-06-28 kl. 00:19.
Citera
2011-06-28, 00:19
Medlem
Är jag ensam om att komma och tänka på glada hudik gänget?
Insmord i matolja, jaga efter grannens hund och nynna på den senaste föreställningen!

Nej, skämt åsido, hoppas att lagen får kraft och personen ifråga får någon slags behandling...
Random "bus" såsom att grannen bil visst fick punktering eller liknande är väl bättre om det nu var en hämndaktion.
Citera
2011-06-28, 00:21
Medlem
nycklars avatar
Är det ens olagligt? eller är tidelag bara tillåtet om det är ens eget djur? (tro vad det var för argument alliansen använde när dem sa att fortfarande borde vara tillåtet Oo)
Citera
2011-06-28, 00:22
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokinKittyCat
Jag tror att de flesta som sätter på eller låter sig sättas på av sina husdjur gör det på ett kärleksfullt sätt, det vill säga så skadar de inte djuren. Men går man på någon annans hund sådär, dessutom utomhus så tänker jag mer att det är en hämndhandling och att det kan vara våld inblandat.

Men ja... Det känns respektlöst mot grannen att "besudla" dennes ägodel så därför förtjänar han att få ett straff enligt mig då.
Oavsett om man sätter på eller blir påsatt av ett djur på ett "kärleksfullt" sätt så är man sjuk och det är heller inget som förmildrar djurplågeriet.
Citera
2011-06-28, 00:23
Bannlyst
Tidelag ÄR olagligt, då kan ni sluta diskutera det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in