• 1
  • 2
2011-06-27, 19:50
Medlem
WhiteDynamites avatar
Tänkte vi kunde dra ihop en tråd om hur vi gör våran äggröra till frukost.

Jag är inte ett jättefan av ägg, men det går helt okej med vissa ingredienser till.
Testade precis en Ronnie Coleman. Äggvitor och ostpulver av någon sort. Det vart faktiskt helt okej, och jag äter gärna det till frukost.

Hur brukar ni göra äggröran, och vilka ingredienser använder ni?
Citera
2011-06-27, 19:54
Medlem
ägg + peppar = done
Citera
2011-06-27, 19:58
Medlem
Coffeeaddicteds avatar
Knäcker i tre ägg, tillsätter margarin sen rör jag runt och varvar mellan att ha kastrullen på spisen och bredvid.
( viktigt att röra hela tiden samt att ha det i kastrull ) Rör tills det blir äggröra helt enkelt.

Testa det.

Video på vad jag menar http://www.youtube.com/watch?v=dU_B3QNu_Ks
Citera
2011-06-27, 19:59
Medlem
Leif-Oskars avatar
Ägg, matlagningsgrädde, salt och peppar är vad jag har i min äggröra.
Om man vill vara nyttigare än vad jag är (det är trots allt ett träningsforum) så går det bra att byta ut grädden mot mjölk.
Citera
2011-06-27, 20:06
Medlem
pazzions avatar
Körde nyss på 5 hela ägg, rejält med cantadou vitlök+örter, salt, peppar, prästost och chiliflakes. När det var stekt och fixat så serverades det med balsamico-kräm och gräddfil.

Men det ska helst knaperstekas bacon först och sen i med äggröran och steka i baconflottet+baconen
Citera
2011-06-27, 20:13
Medlem
Queen-Obscences avatar
Steker först soya smör som får smälta och har sedan två vitor och en halv äggula i pannan. Rör ihop det och hackar gullök, kryddig oxkorv (halal som jag hittat på en medelhavsaffär i Lund), hackad paprika och aubergine.. rör ihop allting och kryddar med cayenne,svartpeppar, lite salt och spiskummin..sistnämnda har jag på allting så det går att skippa egentligen.
Gott och kryddigt, det ska ju smaka eller hur?
Citera
2011-06-27, 20:18
Medlem
megapotts avatar
Koka fyra till sex ägg väldigt löskokta.
Kläck dem i en skål.
Tillsätt rikligt med smör (riktigt smör, inte margarin).
Salta, peppra.
Blanda ordentligt.
Citera
2011-06-27, 20:48
Medlem
2 msk vatten per ägg
blanda ihop
släng i: hackad purjolök, falukorvstärningar, ostskivor (vilken ost som helst förutom fettsnål), fetaost, salt, svartpeppar och lite hackad jalapeno.
Citera
2011-06-27, 22:27
Medlem
I med lök, paprika, vitlök och tomat, någon form av kött (kassler, tonfisk, köttrester), lite hårdost. Presto!
Citera
2011-06-27, 22:49
Medlem
Bigorexias avatar
Ägg, strimlad kyckling och broccoli.
Citera
2011-06-28, 00:18
Medlem
N00biies avatar
Steker 3 ägg i 10 sek på högvärme, rör om, tar bort stekpannan, rör om bredvid, Tbx på plattan igen, rör om, blanda i lite najs ost, peppar, salt (ev ketchup)-> woalah
Citera
2011-06-28, 00:23
Medlem
jakcc3s avatar
Fett med ägg, otroliga mängder skinka, tomater och en burk peppar, och lite vatten såklart
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in