Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Att vara överens om vad som gäller och att respektera varandra är det viktigaste. Prata igenom allt innan så han vet vart dina gränser går och du vet vad han vill få ut av det hela.
Hur mycket ska han bestäma/styra ditt liv? Kommer han att accepterar att ni prova er fram och om du känner att det blir för mycket med något, kan han släppa efter lite då?
Vi har känt varandra i ett och ett halvt år, varit tillsammans i ett år ungefär. Hans inflytande på mitt liv har successivt ökat, så det är inte som att en främling frågade mig på en bar eller så. Han har haft mycket tålamod med mig, och jag är tacksam för det. Har inte pushat mig, men gjort det klart och tydligt vad det är han vill med mig.
Han skulle ju i princip bestämma allt, men, kan skulle inte ta sådana beslut som jag skulle må dåligt av. Han känner mig väl och vet vad som jag tycker mindre om. Det handlar ju inte om sex, det handlar om saker som var jag ska bo, vad jag ska ha på mig mig och äta. Han är inte på något vis en tyrann, utan känner genuin omtanke om mig och mitt välbefinnande. Han har aldrig, till exempel, haft några synpunkter på vilka jag umgås med.
Han uttryckte det som att han vill att jag ska vara hans på ett vis som jag aldrig har varit och aldrig kunnat vara någon annans. En ny nivå i underkastelse.
Tror att min egentliga fråga är om någon i samma eller likande situation har kommit över hur politiskt inkorrekt det är. Och hur man kan klara ett sådant förhållande i ett dömande samhälle. Det är den biten som känns lite jobbig. Att bli missförstådd.