2011-06-28, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratemo
Skriv för fan inte över hus och tillgångar till mannen i fråga, kanske han bara skiter i dig sen. Utan försäkra dig om att han inte kan blåsa dig först och främst. Hänt kvinnor och män tidigare.

Kolla lite på typ sugardaddys som ska paya allting åt sina kvinnor exempelvis

Nej, självklart står mina ägodelar kvar i mitt namn. Det är ju lite common sense, så. En sådan sak är ju något alla i förhållanden bör tänka på. Precis som när man ingår äktenskap så får man ju bestämma om man ska ha äktenskapsförord eller inte.

Sugardaddys är praktiska, han fyller även den rollen och ger mig allt jag vill ha. Har inte behövt betala en pinal på mycket länge, vilket är trevligt. En master ska ta hand om dig, mot att du gör som han säger och är vad han önskar att du ska vara.

Blåst har jag blivit tidigare, förmodligen blåst också...

Citat:
Ursprungligen postat av lagarto
Vad fel det låter... Från början till slut. Sorgligt.

Tycker du ja
Citera
2011-06-28, 19:59
Medlem
execs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tripplehead
Hej!
Intressant att läsa dina funderingar. Jag har väl inte så mycket egna erfarenheter i ämnet mer än kortare perioder av rollspelande. Men det finns en några på DS som berättar om detta som då kallas 24/7 som du kanske vet?
Hursomhelst verkar det finnas både positiva och negativa sidor kring detta, men det viktigaste är väl att du tänker igenom det noga (vilket du verkar göra) och inte glömmer bort att du faktiskt ska ha möjligheten att avsluta både ägandeskapet och förhållandet. Inte att förglömma att du då inte kan "hota" med "du äger inte mig längre" så fort det är något du inte vill göra, för då förstörs ju hela förhållandet. Men kärleken och känslorna kan ju faktiskt ta slut en dag.

Men! Det jag läst som faktiskt gjorde att jag fick en tankeställare kring detta, då många som pratar om sånt här (och inte lever det) ser det mest som sexgrej, var en tjej/kvinna som berättade att efter hon lät hennes man/ägare ta alla beslut, så mådde hon mycket bättre, hon fick mer gjort osv. T.ex berättade hon om att tidigare så hade hon svårt att ta sig för saker som exempelvis att städa, men nu när han tog alla beslut som "nu städar vi" så gjorde hon det bara, för hon lydde honom utan att blinka, vilket gjorde att hon kunde släppa många av sina tankar som kretsade kring en massa triviala småsaker.

Nog sagt, jag vet inte om mitt inlägg gör någon nytta, men jag rekomenderar dig att (om du inte redan är) registrera dig på Darkside och prata lite med de som håller till där.

Lycka till!
Lolz!

Fortsätt skriva om fördelarna med att vara ägd. Ska få min hona att läsa den här tråden ikväll; förhoppningsvis får hon ett par nya och värdefulla insikter på köpet!
Citera
2011-06-28, 20:29
Medlem
ForbiddenSnowflakes avatar
Personligen har jag aldrig velat bli ägd av någon, kommer heller aldrig bli det. Enda sedan barnsben har jag längtat efter självständighet. Jag kanske är ägartypen mer?

Däremot uppskattar jag dominans mellan lakanen. Har alltid gillat tanken på att styras och lyda rent sexuellt, men det krävs ju också fullständig tillit då. Och ett stopp-ord förstås.
Citera
2011-06-28, 21:36
Medlem
Har också funderat på detta, hade ett liknande förhållande, men insåg tillslut att det aldrig skulle funka, med just honom! Men hittar jag den rätta, så skulle jag överväga det starkt. Dock som någon skrev så är det viktigt med ett stoppord (eller fler, beroende på situation), och att han förstår dig och att du förstår honom, tillit är också väldigt viktigt.

Vad jag läste av tråden kändes det som att ni hade allt det där? Var försiktig men gör det hjärtat vill

Och till personen som kallade det sorgligt, tanken på att vara ägd är för mig helt underbar, alla vill inte leva likadana liv, det måste inte vara sorgligt för det.
Citera
2011-06-28, 22:12
Medlem
Sockerpappans avatar
vad barnsligt detta låter,
skriver till o med låtsaskontrakt...
Citera
2011-06-28, 23:09
Medlem
Mandi74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticpearls
Vi har känt varandra i ett och ett halvt år, varit tillsammans i ett år ungefär. Hans inflytande på mitt liv har successivt ökat, så det är inte som att en främling frågade mig på en bar eller så. Han har haft mycket tålamod med mig, och jag är tacksam för det. Har inte pushat mig, men gjort det klart och tydligt vad det är han vill med mig.

Han skulle ju i princip bestämma allt, men, kan skulle inte ta sådana beslut som jag skulle må dåligt av. Han känner mig väl och vet vad som jag tycker mindre om. Det handlar ju inte om sex, det handlar om saker som var jag ska bo, vad jag ska ha på mig mig och äta. Han är inte på något vis en tyrann, utan känner genuin omtanke om mig och mitt välbefinnande. Han har aldrig, till exempel, haft några synpunkter på vilka jag umgås med.

Han uttryckte det som att han vill att jag ska vara hans på ett vis som jag aldrig har varit och aldrig kunnat vara någon annans. En ny nivå i underkastelse.

Tror att min egentliga fråga är om någon i samma eller likande situation har kommit över hur politiskt inkorrekt det är. Och hur man kan klara ett sådant förhållande i ett dömande samhälle. Det är den biten som känns lite jobbig. Att bli missförstådd.

Jag har kommit över den biten helt, efter att ha blivit dömd, idiotförklarad och you name it..
Nu känner jag bara att det här är jag och om folk inte kan hantera det så är det deras problem inte mitt, skulle någon ta avstånd från mig pga den jag är så är den personen ingen att ha i sin närhet ändå.
Är man trygg i sin roll och tror på den själv så tror jag det kommer av sig själv att man inte bryr sig.

Dom flesta har nog svårt att förstå hur man kan välja att leva så, jag har försökt förklara en maaaaasa gånger men har gett upp. Verkar någon genuint intresserad så pratar jag givetvis om det, men inte annars. Tror inte man kan få folk att förstå, det viktigaste är att dom kan acceptera att vi alla är olika.

Ang Darkside så är den sidan bra på ett sätt, men kan även ge en skev bild då många där är väldigt extrema. Var selektiv när du läser där och om du pratar med folk.
Citera
2011-07-04, 10:31
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Jag har kommit över den biten helt, efter att ha blivit dömd, idiotförklarad och you name it..
Nu känner jag bara att det här är jag och om folk inte kan hantera det så är det deras problem inte mitt, skulle någon ta avstånd från mig pga den jag är så är den personen ingen att ha i sin närhet ändå.
Är man trygg i sin roll och tror på den själv så tror jag det kommer av sig själv att man inte bryr sig.

Dom flesta har nog svårt att förstå hur man kan välja att leva så, jag har försökt förklara en maaaaasa gånger men har gett upp. Verkar någon genuint intresserad så pratar jag givetvis om det, men inte annars. Tror inte man kan få folk att förstå, det viktigaste är att dom kan acceptera att vi alla är olika.

Ang Darkside så är den sidan bra på ett sätt, men kan även ge en skev bild då många där är väldigt extrema. Var selektiv när du läser där och om du pratar med folk.

Bra sagt! Men det konstiga är att många av dessa människor är dömande mot detta, men t ex accepterande mot homosexuella.

Själv har jag mycket lättare att förstå detta än homosexualitet, men inte dömande mot någon.
Citera
2011-07-09, 01:23
Medlem
Alfred Nilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticpearls
Han har haft mycket tålamod med mig, och jag är tacksam för det.

Jag skulle vilja veta vad det är han har haft tålamod med?
Citera
2011-07-11, 18:57
Medlem
Jag har varit det, trivs bra med det men givetvis är det viktigt att ni är på samma nivå.
I min bekantskapskrets var det inte många som visste, jag har aldrig varit typen som går på bdsmklubbar eller visar det offentligt.
Däremot bestämde han ute också, vi fick ha andra ord och formuleringar bara ;-).
Är reggad på darkside också, därinne finns det många trevliga och vissa mindre trevliga personer som du kan prata med.

Nu skriver jag inte i min blogg längre, men kolla in den, så ser du hur det var för mig :-).
http://slappmigaldrigfri.blogspot.com/?zx=462dd92d1daf9d57
Citera
2011-07-12, 14:22
Medlem
Jag tycker inte man ska ta utgångspunkt från något annat än sin lust. För mig, som levat i en D/s-relation med en undergiven kvinna i snart två års tid, låter det lite konstigt att "bestämma" att nu, nu "äger jag dig". Som en barnslig lek. I stället har jag och min partner tillsammans upptäckt vad som funkar för oss, vad som hetsar upp oss, vad som känns bra. Allt har skett stegvis och genom att vi läst varandras reaktioner bra. Och det är ingen överdrift att säga att jag "äger" min kvinna - jag har kontrollen över snart sagt allt, hennes kropp och själ är mina att vårda och hon vårdar mig tillbaka genom att hedra vår relation på sitt sätt.

Så - ta det ifrån lusten hos dig och din pojke, ta det stegvis, och ställ inte upp på "allt" med en gång. Livet är långt och med tålamod och känslighet blir lönen större.

Lycka till!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in