Citat:
Ursprungligen postat av Maximus23
Okej, men eftersom jag hade fel och du mrkte det d kan ju du komma med ett frslag om vad det kan vara ???
P beskrivningen r det lite svrt att sga vad som r fel men det r ltt att utersluta en del saker.
Igenssatta brnslefilter brukar inte sluta var igensatta ibland t.ex.
Mekaniska fel som verkuggade kamremar, dlig kompression och krokiga ventiler r heller inte knda fr att sporadiskt laga sig sjlva.
I elektronikens vrld dremot r det vanligt med intermittenta fel. Jag tror att de flesta ngon gng ftt fel p sin dator och att den efter en omstart har fungerat igen. Drfr lgger jag min gissning p motorns styrsystem med kringkomponenter.
Eftersom den inte tnder ngon varningslampa s r det NOG inte fel p ngon indataenhet utan snarare p ngon del som ska verkstlla det styrsystemet gr.
Eftersom jag har en OBD-lsare hade jag brjat med att koppla in den och se om den visar ngot onormalt.
Utan en sn hade jag kollat nr tndstiften var bytta och om det var lnge sedan s hade jag bytt dom.
Nsta steg r knepigare fr en lekman med en bil som nstan alltid fungerar. Det r knappast lnt att p mf brja byta delar. I det lget r nog en verkstad att rekomendera om man inte vill vnta p att felet ska terkoma och inte "laga sig" sjlvt igen