2011-06-27, 03:44
Medlem
charles1s avatar
Hejsan!

Min dator är hyffsat ny och köpte den på inet.se i julas.

Till problemet!

Jag satt vid min datorn med fötterna på bordet och helt plötsligt så dog datorn.

Sedan när jag ska få gång datorn igen så startar den inte. Jag ser att lampor i datorn lyser så jag vet ju att den får ström och när jag trycker på start-knappen så kommer fläkten igång i 0.5sek och sedan stannar den.
Har testat att byta uttag och strömsladd. Och även dragit ut strömkablarna till moderkort etc..

Då undrar jag om det är min nättagg som har pajjat eller vad det kan vara.
Ursäkta för stavfel och dålig förklaring men ska försöka svara på alla era frågor.
Citera
2011-06-27, 03:53
Bannlyst
Låter precis som nätaggsproblem ja. Exakt samma vid varje gång nätagg har krånglat.
Citera
2011-06-27, 08:03
Medlem
Vad är det för märke modell och ålder på nätagget?
Nätagget är mycket troligt men det kan var annat.
Vissa nätagg är dessutom ökända för att samtidigt sabba andra delar.

Låna ett nätagg och testa. Tar du samtidigt bort grafikkortet så behöver du inte vara lika noga hur starkt nätagg du lånar. Du ser/hör på fläktarna hur det går.

Nollställa bios kan hjälp även om chansen är minimal. Glöm inte att ta bort strömkabeln till nätagget samtidigt så att det blir ordentligt gjort. Många kunde ha allt kvar medan andra var tvungen att samtidigt ta bort saker för att fixa felet.

Onödiga saker som ska tas bort tills du fixat felet är alla SATA/IDE kablar till alla hårddiskar/DVD, allt utanför chassit utom strömkabeln till nätagget, diverse PCI kort, grafikkort.
Senast redigerad av panpo98 2011-06-27 kl. 08:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in