2011-06-28, 13:58
Citat:
Ursprungligen postat av trashits
Ditt argument säger att en specifik gen leder flickan från födseln mot ett oundvikligt självmord oavsett flickans val i livet. Detta argument gör oss således till offer för gentombolan och därmed kan vi ställas helt ansvarsfria från alla handlingar eftersom våra gener styr oss, inte tvärtom. Jag hoppas att vår rättsapparat inte anammar denna teori.
Nej, inte på något sätt säger jag att en specifik gen leder till självmord eller att den är oundviklig, läs min första text
Citat:
Ursprungligen postat av trashits
Evolutionsteorin bygger på Newtons materialistiska universum som säger att allt är som ett stort urverk och bara du förstår delarna kan du säga hur hela klockan fungerar - alltså generna i en cell styr cellens verksamhet och kan du lista alla gener kan du således göra ett flödesschema över varelsens liv. Teorin räknar inte med någon form av biologisk energi i sin ekvation. Detta vet vi nu är falskt då experiment visar att celler som placerats i petriskål och berövats på sina gener fortsätter att leva och utvecklas. Om du anser att våra gener utvecklas oberoende av våra val och livsmiljö hur förklarar du då olika hudpigment och andra anpassningar vår kropp gör?
Detta har inget med saken att göra, det är självklart att en cell lever vidare en viss tid, detta beror på dess uppbyggnad, generna är cellens "hjärna" och precis som en höna utan huvud kan "koppen" fortsätta leva lång tid efter, detta beror på att de enzymer och andra proteiner som behövs för cellens funktion redan finns pga av att generna har producerat dem innan du tog bort dem, skulle du replikera en cell från grunden men utan gener skulle den inte leva. Men detta har inget med fria val att göra, det har med vad vi kallar levande, en helt annan sak