• 1
  • 2
2011-06-26, 20:44
Medlem
Hej !

Jag har satt mig riktigt i skiten nu. Har tagit en massa microlån och smslån som blivit en enda ond cirkel., vilket har lett till att jag har haft skulder som inte täcker lönen varje månad. Min lön är 18500 kr före skatt på ett vikariat just nu men möjlighet till förlängning när de tar slut Jag har klarat mig från kronofogden tills förra veckan då jag fick ett brev hem i brevlådan på en smslånsskuld. Har sökt lån hos icano , icabanken och swedbank utan att få lån.

Vad ska jag ta mig till ? vill bara ha ett lån där jag kan baka in mina skulder på ca 25000 till ett fastlån.
Citera
2011-06-26, 20:48
Medlem
d0pefishs avatar
Det är svårt att få lån med betalningsanmärkningar, men testa bluestep.
Citera
2011-06-26, 20:50
Medlem
Jag har ingen betalningsanmärkning men jag har en massa microlån som behöver lösas.
Bluestep hade varit bra men där måste man ju ha en bostad att säkra med. Bor själv i en hyresrätt.
Citera
2011-06-26, 21:00
Medlem
eliras avatar
Hur skall du betala tillbaka detta hypotetiska andra lån då?
Citera
2011-06-26, 21:02
Medlem
Om jag löser mina småskulder och bakar in det i ett större lån som jag söker på säg tre eller fyra år så betalar jag av endast på det stora lånet 1000-2000 kr i månaden det skulle göra en avsevärd skillnad.
Citera
2011-06-26, 22:03
Medlem
Kalle-Dussins avatar
Sök hos Freedom Finance. Dom skickar din ansökan till 7-8 olika institut. Stor chans att du får det beviljat där.
Citera
2011-06-26, 22:04
Medlem
Tack jag sökte där ikväll de skulle ringa upp imorgon under deras öppettider .
Får hoppas på lycka där.
Citera
2011-06-26, 22:25
Medlem
Fris avatar
Jag tror att det är osannolikt att du får något lån till "riktig" ränta. Det var väl därför du tog SMS-lån till att börja med? Även utan betalningsanmärkning så är det svårt om du t.ex. inte hade deklarerad inkomst förra året eller om du har många kreditupplysningsförfrågningar.

Om du inte kan betala skräplånen, ring dem och säg så, och föreslå en avbetalningsplan som du vet att du klarar av med din inkomst. 25'000 är inte så blodigt om du har 18'000 i månadslön. Det viktiga är att ockerräntorna slutar ticka. Prata med dem, de vill heller helst inte gå till kronkalle. Och de som redan gått dit, gör upp en avbetalningsplan med dem på villkor att de drar tillbaka sin ansökan dit.
Citera
2011-06-26, 22:51
Medlem
Sätts det inte en betalningsanmärkning nu när kronofogden skickat ett brev? Det är väl ett s.k utfall som gör att kreditinstitut sätter en anmärkning i register?

Enda jag "hört talas om" som lånar ut oavsett situation är väl bluestep, Lyxfällan använde ju alltid den som absolut sista utväg typ...
Citera
2011-06-26, 23:35
Medlem
EvilGuys avatar
Förstår jag dig rätt med att du har totalt 25.000:- i skuld och en årslön på över 200.000:-? Vilken bank som helst borde ge dig ett samlingslån mot att de sköter återbetalningarna på dina befintliga krediter.

Har du suttit ner med en bankman och pratat ut om situationen och hur du vill lösa det - eller har du bara frågat efter ytterligare ett lån helt sonika? För det sistnämnda är ju väldigt korkat om man redan har massa förfrågningar på småkrediter för på de villkoren får du aldrig något lån. Om du inte pratat med en bankman face-to-face så att säga så är du lite bakom flötet, och om du redan gjort det och dom ändå nekat dig krediten så är det någonting du missat att berätta i din historia..
Citera
2011-06-27, 00:18
Medlem
Billyjoejimbobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelicanen
Hej !

Jag har satt mig riktigt i skiten nu. Har tagit en massa microlån och smslån som blivit en enda ond cirkel., vilket har lett till att jag har haft skulder som inte täcker lönen varje månad. Min lön är 18500 kr före skatt på ett vikariat just nu men möjlighet till förlängning när de tar slut Jag har klarat mig från kronofogden tills förra veckan då jag fick ett brev hem i brevlådan på en smslånsskuld. Har sökt lån hos icano , icabanken och swedbank utan att få lån.

Vad ska jag ta mig till ? vill bara ha ett lån där jag kan baka in mina skulder på ca 25000 till ett fastlån.

Lite beroende på var du bor så bör du alltså ha 14 500-15 000 kr efter skatt, och du är skyldig 25 000 kr? Det skall du kunna betala av på ett halvår utan några som helst problem, om du har rimliga utgifter i övrigt. Ju fler lån du söker desto svårare är det att få ett. När de gör kreditupplysning på dig så ser de ju att du redan har en massa lån, och att du har sökt flera nya.
Citera
2011-06-27, 02:24
Medlem
EvilGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billyjoejimbob
Lite beroende på var du bor så bör du alltså ha 14 500-15 000 kr efter skatt, och du är skyldig 25 000 kr? Det skall du kunna betala av på ett halvår utan några som helst problem, om du har rimliga utgifter i övrigt. Ju fler lån du söker desto svårare är det att få ett. När de gör kreditupplysning på dig så ser de ju att du redan har en massa lån, och att du har sökt flera nya.

Exakt min poäng! När det gäller en så här pass liten summa så ska, och är, det inga problem att få en bank att lösa det om man har en fast inkomst, förutsatt att man faktiskt går till banken och pratar med dom. Om man planlöst bara ansöker, ansöker och åter ansöker om krediter så kommer man aldrig att få en med TS kredithistoria.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in