2011-06-26, 19:51
Snubblade över en brud på facebook här om dagen, gick på samma högstadieskola som henne för ett antal år sedan. Tyckte hon va söt och verkade trevlig på den tiden men det blev inte av att jag snackade med henne eftersom vi hade helt olika umgängeskretsar osv (och pga att jag inte hade bollar nog). Har fortfarande inte haft några smidiga lägen att lära känna henne och hade inte förrän här om dagen sett henne på flera år.
Iaf kände att jag inte hade något att förlora så jag slängde iväg en vänförfrågan på facebook.
Den accepterades inte, så jag valde att skriva ett meddelande flera dagar senare till henne där jag berättade att jag var medveten om att vänförfrågan kunde ses som aningen desperat, samt att meddelandet jag skrev kunde ses som aningen skumt, eftersom vi som sagt inte känner varandra.
Skrev där att jag gärna skulle vilja lära känna henne. Nämnde också för henne att det kändes som att jag inte hade något att förlora på att ta kontakt med henne eftersom chansen att vi skulle stöta på varandra va minimal.
Min vänförfrågan accepterades kort därefter, men jag har inte fått något svar på mitt meddelande
Hur ska jag tolka detta? Å än viktigare hur ska jag gå vidare på bästa sätt?
Funderar på att bara starta en lite chattkonversation på fejjan om ett par dagar och se hur hon reagerar. Några förslag på bra icebreakers som kan lätta på stämningen lite, ifall detta nu är rätt väg att gå?
Tanken har ju slagit mig att hon kan tro att mitt meddelande är en facerape och därför accepterar min vänförfrågan för att se om jag väljer att chatta med henne och därmed liksom få bekräftat att det inte är ett skämt
Vad tycker ni FB?
Iaf kände att jag inte hade något att förlora så jag slängde iväg en vänförfrågan på facebook.

Min vänförfrågan accepterades kort därefter, men jag har inte fått något svar på mitt meddelande

Hur ska jag tolka detta? Å än viktigare hur ska jag gå vidare på bästa sätt?
Funderar på att bara starta en lite chattkonversation på fejjan om ett par dagar och se hur hon reagerar. Några förslag på bra icebreakers som kan lätta på stämningen lite, ifall detta nu är rätt väg att gå?
Tanken har ju slagit mig att hon kan tro att mitt meddelande är en facerape och därför accepterar min vänförfrågan för att se om jag väljer att chatta med henne och därmed liksom få bekräftat att det inte är ett skämt

Vad tycker ni FB?