2011-06-28, 21:03
Medlem
FUUks avatar
-
Citera
2011-06-28, 21:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Okej då är jag med. Vad jag inte förstår är om du är för eller emot stening?

Jag är emot alla former av mord.
Men det finns ju såklart undantag där med om det är en person som inte gjort annat än onda handlingar i sitt liv mördat folk osv osv.
Citera
2011-06-28, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titania.
Jag är emot alla former av mord.
Men det finns ju såklart undantag där med om det är en person som inte gjort annat än onda handlingar i sitt liv mördat folk osv osv.

Men varför önskar du då inte läsa om att folk anser att det är fel med stening? Är det inte bra att människor uppmärksammar sådant och påtalar att det sker och att det är fel?
Citera
2011-06-28, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Men varför önskar du då inte läsa om att folk anser att det är fel med stening? Är det inte bra att människor uppmärksammar sådant och påtalar att det sker och att det är fel?

För att jag inte bryr mig om vad folk tycker lika lite som folk bryr sig om vad jag tycker.

Jo det är väl bra att det uppmärksammar sånt, men folk tycker att det är fel med abort också men det uppmärksammas då inte lika mycket.
Citera
2011-06-28, 21:20
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, det är något magiskt som händer. Fostret tar sitt första andetag och blir därmed ett eget liv fristående från kvinnan, i och med det får barnet egna rättigheter. Det har dock ingenting med blygdläpparna att göra.

Då antar jag att det är okej att döda människor som föds med andningsproblem närhelst man känner för det? Enligt din hemmasnickrade definition så lever de ju inte.

Vänstern i USA är iaf ärliga med att det är den magiska fittan som gäller. Sena aborter görs ju genom att man drar ut halva huvudet, borrar ett hål i huvudet och suger ut hjärnan och sedan drar ut liket. Då har ju ungen dött inne i kroppen vilket gör det till en abort till skillnad från om de först tagit ut barnet och sedan slagit ihjäl det, vilket hade varit mord.
Citera
2011-06-28, 21:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Då antar jag att det är okej att döda människor som föds med andningsproblem närhelst man känner för det? Enligt din hemmasnickrade definition så lever de ju inte.
Vad har andningsproblem för relevans? När lungorna fylls med luft - dvs fostret andas och lever genom eget upptaget syre och inte längre via navelsträngen så är det ett eget liv. Hur mycket eller lite luft det rör sig om - eller på vilket sätt det når lungorna är således oväsentligt.

Citat:
Vänstern i USA är iaf ärliga med att det är den magiska fittan som gäller. Sena aborter görs ju genom att man drar ut halva huvudet, borrar ett hål i huvudet och suger ut hjärnan och sedan drar ut liket. Då har ju ungen dött inne i kroppen vilket gör det till en abort till skillnad från om de först tagit ut barnet och sedan slagit ihjäl det, vilket hade varit mord.
Exakt var skulle denna metod tillämpas menar du?
Citera
2011-06-28, 21:47
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad har andningsproblem för relevans? När lungorna fylls med luft - dvs fostret andas och lever genom eget upptaget syre och inte längre via navelsträngen så är det ett eget liv. Hur mycket eller lite luft det rör sig om - eller på vilket sätt det når lungorna är således oväsentligt.

Aha, så att det är okej att slå ihjäl ungen så länge navelsträngen inte är klippt, förutsatt att den inte hunnit andas? Eftersom det då är "en del av kvinnans kropp". Man kanske skulle ha en ceremoni när man klipper navelsträngen där kvinnan får sista chansen att göra abort.
Citera
2011-06-28, 21:59
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
En del kvinnor mår väldigt dåligt av p-piller (b.la undertecknad). När jag själv försökte ta sådana sist slutade det inne på psyket. Och då var det ändå "bara" minipiller.

Då får dom/ni låta läkaren sätta in en spiral då.
Citera
2011-06-28, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Vill kvinnan inte ha barn så kan hon använda kondom. Hennes val.
Att använda abort som preventivmedel är bara extremt korkat.

Håller med om att man kan använda kondom men det är ju inte alla män som tänker på det heller. Dessutom kan ju en kondom faktiskt gå sönder även om det inte händer så ofta.

Det finns ju dock dagenefterpiller också.
Citera
2011-06-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner

Kvinnor får väl lära sig att inte knulla runt utan skydd om de inte vill ha barn. Så gör män, varför skulle inte kvinnor kunna klara av samma sak?

Det finns män som behöver göra det med.
Citera
2011-06-28, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Abort är ett brott mot naturens regler.
Varför är missfall möjligt då? Borde inte det också vara emot "naturens regler"? Jävla nöt.
Citera
2011-06-28, 23:05
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Varför är missfall möjligt då? Borde inte det också vara emot "naturens regler"? Jävla nöt.
Fast där är det väl du som är en nöt?
Missfall är en helt naturlig sak och är en åtgärd kroppen har för att rensa bort det som är defekt. Vid abort är det människan själva som avbryter processen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in