2021-10-04, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukulinskilli
Det är en bedömning det står dig fritt att göra. Du kommer bli våldsamt besviken om du förväntar dig att andra ska dela den i tillräckligt antal. Han har uppvisat ett omdöme oförenligt med förtroendeuppdrag och åker ut. Rätt enkelt.

Det var ingen som krävde att Mona Sahlin skulle fällas i domstol för tobleronen. Gör man bort sig är man borta.

Ja Hanif Bali har ju bevisligen gjort bort sig och Moderaterna har nu tvingats avsluta hans kandidatur.

Det går förvisso inte enligt förordningarna att fråntaga någon sin existerande riksdagsplats mitt i en mandatperiod.

Dock har Moderaterna meddelat Hanif Bali att han inte är välkommen eller önskvärd att kandidera för omval
efter sitt högst olämpliga uppträdande och tvivelaktiga affärer med minderåriga småflickor.

Jag kan förstås ha all förståelse för att det givetvis väcker aggressivitet och ilska från hans anhängare,
fast jag tror att de tids nog kommer förstå att Hanif Bali och hans beteende blev ohållbart.

De får med tiden acceptera att han helt enkelt inte är lämpad just i rollen som förtroendevald riksdagsledamot.

Hanif Bali och hans anseende och förtroende i allmänhetens ögon kommer alltid att vara delvis skadat
efter den här affären med den minderåriga flickan och det som framkommit där.
Senast redigerad av 12-12 2021-10-04 kl. 03:32.
Citera
2021-10-04, 03:27
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon ljög om sin ålder bla och att riksdagsledamoten begärt att hon skulle skicka bilder, HF har inte ens förhörts gällande detta och samtidigt var de bilder som den unga kvinnan säger sig ha skickat helt harmlösa.

Jag är övertygad om att hon blev sur, hämndlysten och långsint när hon blev dumpad och blockerad av riksdagsledamoten men han kan givetvis ha tagit bort blockeringen tillfälligt för att långt senare skicka ett meddelande eller två, det är väldigt vanligt att folk gör så för att sen blockera igen.

Jag tror att HF råkade ut för en politisk golddigger som förväntade sig en massa saker gratis men när han inte uppfyllde hennes fantasier så blev hon sur som ättika.

Nu är riksdagsledamoten trots allt friad och utredningen nedlagd så det är nog hög tid att flera illvilliga mytomaner här i tråden tar och vänder blad och går vidare
Hon uppgav att hon var äldre än hon var flr att få ett konto på sociala medier. Det om något är mycket vanligt, bland yngre. Något annat har du inte några uppgifter om att hon ska ha ljugit.

Att Hanif inte skulle ha frågat henne om bilder har inte heller framkommit, bara det att bilderna inte nådde kraven för att räknas som sexuell posering. Mkt, speciella krav dessutom, eftersom hon var 15, då det hade krävts speciellt skäl i form utav beroendeställning. Hon kan alltså ha varit lättklädd delvis naken, det vet vi inte än. Hon kanske lägger ut bilden vid tillfälle så vi kan avgöra.

Hon har dock inte påkommits med att ljuga om sin ålder för vare sig partiet, polisen, eller Sydsvenskan.

Därimot har Hanif blivit påkommen med att ha ljugit eller undanhållit att han haft kontakt med henne långt senare än vad han uppgivit i utredningen och till allmänheten.
Det är lite skillnad. Så om han ljuger om det, vad ljuger han mer om?
Citera
2021-10-04, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
https://aktuelltfokus.se/har-ljuger-hanif-bali-om-minderariga-flickan/

Citat:
Ursprungligen postat av Kukulinskilli
Ja men titta! Och med trådens dominerande resonemang kan vi därmed dra slutsatsen att inget han sagt stämmer! Praktiskt!

Det har skrivits tidigare i tråden om det här med att han blockade henne och sen såg vad hon skrivit, men jag är inte haj på hur det där fungerar. Kan någon som begriper sånt här förklara??
Citera
2021-10-04, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Det är en ganska bra fråga, jag läser ofta från en del arga incels runtom här att flickan ifråga
minsann är både det ena och det andra och att hennes uppgifter skulle vara påhittade.

Fast ingen har kunnat belägga exakt vilka uppgifter som skulle vara felaktiga,
det mesta stämmer ju tvärtom ganska bra.

Det enda man kunnat konstatera var att hennes bilder inte var av den karaktär att de skulle
kunna utgöra någonting direkt brottsligt för vare sig Hanif Bali eller henne.

Det är i stort sett allt man kunnat konstatera gällande den saken och vad gäller de övriga uppgifterna
så har de ju ganska tydligt påvisat att Hanif Bali agerat högst olämpligt och därför blir det svårt för honom att få förnyat förtroende
att behålla sin plats som riksdagsledamot för Moderaterna under nästa mandatperiod.

Heh, är 101% säker att användaren 12-12 är en muskulös storkukad alfahane, som har uppnått alla sina livsambitioner (haha såklart inte 😂 ) . Hon sade att hon hade skickat nakenbilder, men åklagaren sade att det ej var det. Jag har nämligen pratat med henne och känner faktiskt henne. Jag vet gott och väl vem det är.

Naturligtvis har Hanif ej gott omdöme. No shit, men det finns ingen anledning att tro att hon är helt ärlig. Det är troligen halvsanningar.
Citera
2021-10-04, 09:02
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontorjavel
Heh, är 101% säker att användaren 12-12 är en muskulös storkukad alfahane, som har uppnått alla sina livsambitioner (haha såklart inte 😂 ) . Hon sade att hon hade skickat nakenbilder, men åklagaren sade att det ej var det. Jag har nämligen pratat med henne och känner faktiskt henne. Jag vet gott och väl vem det är.

Naturligtvis har Hanif ej gott omdöme. No shit, men det finns ingen anledning att tro att hon är helt ärlig. Det är troligen halvsanningar.
Du får gärna hala in din FB-dase och hålla dig till ämnet det blir intressantare diskussion då.
Men det är tråkigt att hon ljugit för dig men jag kan inte påminna mig om att det står någonstans att hon säger sig ha skickat nakenbilder?
Citera
2021-10-04, 09:07
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Hon ljög om sin ålder bla och att riksdagsledamoten begärt att hon skulle skicka bilder, HF har inte ens förhörts gällande detta och samtidigt var de bilder som den unga kvinnan säger sig ha skickat helt harmlösa.

Jag är övertygad om att hon blev sur, hämndlysten och långsint när hon blev dumpad och blockerad av riksdagsledamoten men han kan givetvis ha tagit bort blockeringen tillfälligt för att långt senare skicka ett meddelande eller två, det är väldigt vanligt att folk gör så för att sen blockera igen.

Jag tror att HF råkade ut för en politisk golddigger som förväntade sig en massa saker gratis men när han inte uppfyllde hennes fantasier så blev hon sur som ättika.

Nu är riksdagsledamoten trots allt friad och utredningen nedlagd så det är nog hög tid att flera illvilliga mytomaner här i tråden tar och vänder blad och går vidare
Ja hon reggade ett konto där hon uppgav sig att vara äldre än hon i verkligheten är.
Resten av din frasrika yttrande är enbart dina synpunkter och tyckande.
Hon har alltså inte påkommits med mer än denna lögn?
Citera
2021-10-04, 10:03
Medlem
Citat:
Ja informationen kommer från både Hanif Bali själv och den minderåriga flickan, i de delar där uppgifterna är samstämmiga.

Hanif Bali gjorde ju dels ett Facebook inlägg, som också delades på Twitter, och gjorde även intervju med Expressen.

Då kan man jämföra det Hanif Bali säger med det som den minderåriga flickan berättade i intervjun med Sydsvenskan.

De är då alltså båda överens om att de chattat, haft kontakt, och också träffats vid minst tre tillfällen.

Graden av skuld, och tjafset om oskyldig är ett dokument om den tid vi lever i. Som om Lamberz-retorik skulle avgöra vad som är lämpligt beteende från en äldre man och en svensk politiker, i umgänget med unga kvinnor.

Att ha ett leverne som baseras på vad som är lagligt, och komma undan med förskräckelsen i behåll, är mer orsak än verkan när man granskar de politiker som har åsikter om andra människor. Lösningen på de problem Hanif Bali generaliserar över, gränsar också till vad som är lagligt om vi vill ha kvar våra demokratiska rättigheter.

Politik är en näring för Hanif Bali. Han tar upp en plats riksdagen utan att göra de arbetsuppgifter han får lön för. Att sedan diskutera bidragsmigranter och brottslighet blir ett skämt.

Hanif Bali avstår inte från arvoden och förmåner eftersom det finns där för honom att plocka. Likt migranter som väller in i Sverige för att också leva på bidrag utan att jobba.

Nu framtår Hanif Bali som ett offer. Jag unnar honom det. Moderaterna är ju trots allt blivit av med ett problem. Iranierna har sina egna metoder att förstöra för varandra, också i Sverige. Hi. Hi.
Senast redigerad av Vresrosen 2021-10-04 kl. 10:13.
Citera
2021-10-04, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Politik är en näring för Hanif Bali. Han tar upp en plats riksdagen utan att göra de arbetsuppgifter han får lön för. Att sedan diskutera bidragsmigranter och brottslighet blir ett skämt.

Hanif Bali avstår inte från arvoden och förmåner eftersom det finns där för honom att plocka. Likt migranter som väller in i Sverige för att också leva på bidrag utan att jobba.

Nu framtår Hanif Bali som ett offer. Jag unnar honom det. Moderaterna är ju trots allt blivit av med ett problem. Iranierna har sina egna metoder att förstöra för varandra, också i Sverige. Hi. Hi.

Ursäkta att jag klippt lite i ditt inlägg! Att Bali lever på bidrag utan att jobba, är inte det han är något emot i sitt twittrande? Har inte följt honom. Om det är så, så får man sätta dumstruten på de som gillar Bali.

Och det här med blockandet av flickan är mystiskt eftersom hon kunde ta kontakt igen.
Citera
2021-10-04, 10:45
Medlem
BalleAnkas avatar
Citat:
Ja men då får du först bevisa att det ens föreligger en komplott och konspiration emot Hanif Bali.

Jag har fortfarande inte fått se ett endaste sådant konkret bevis, det förefaller vara någon påhittad efterhandskonstruktion?

För övrigt tror jag inte vare sig Hanif Bali eller Moderaterna bryr sig nämnvärt vilka du stryker eller inte stryker från din valsedel.

Jag kan förstås inte BEVISA att det föreligger någon komplott. Källa är Hanif Balis egna uppgifter på Facebook. Kan du BEVISA att flickan varit hemma hos Hanif? Jag förstår att min eventuella strykning av namn på valsedeln inte betyder så mycket utom för min egen sinnesro. Men det kan ju finnas tusentals fler M-väljare än jag som har tillgång till kulspetspenna och som tillsammans har makt att påverka vilka som ska representera oss i Riksdagen.
Citera
2021-10-04, 10:46
Medlem
Hanif Bali levererar mer på Twitter än vad han gör i riksdagen som riksdagsledamot
och ändå får han ett arvode på 69 900 kronor i månaden.

https://www.riksdagen.se/sv/sa-funkar-riksdagen/ledamoternas-arvoden-och-villkor/ledamoternas-arvoden/
Citera
2021-10-04, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Ursäkta att jag klippt lite i ditt inlägg! Att Bali lever på bidrag utan att jobba, är inte det han är något emot i sitt twittrande? Har inte följt honom. Om det är så, så får man sätta dumstruten på de som gillar Bali.

Och det här med blockandet av flickan är mystiskt eftersom hon kunde ta kontakt igen.

Ingen kan veta exakt vad som skett. Men sunkigt är det. Att sitta bakom ett tangentbord och ha åsikter om människor utan att ta ansvar för sin egen roll under Reinfeldteran, imponerar inte på mig. Att ens komma på tanken att inleda något som helst med en flicka från ungdomsförbundet är omdömesöst. Det spelar mindre roll vad som skett än vad som kunde ha skett när en politiker inleder olämpliga kontakter.

Det mest motbjudande är att Hanif Bali ger sig på människor som ser ut som honom. Det är något med hans skägg, som är demonstrativt, och ger mig vibbar av en störd man, som inte blivit vuxen. Likt en barnrumpa som testar gränser.

Det vi ser än en gång, är en uppkomlings uppgång och fall, där framgången gör att folk som Hanif Bali förlorar sin förankring i verkligheten. All denna välvilja som missbrukas, genom att inte vara lojal med det parti som gett honom en plattform.

Hanif Balis anhängare är inte moderater, och i skarpt läge kommer de att rösta på SD.
Citera
2021-10-04, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ingen kan veta exakt vad som skett. Men sunkigt är det. Att sitta bakom ett tangentbord och ha åsikter om människor utan att ta ansvar för sin egen roll under Reinfeldteran, imponerar inte på mig. Att ens komma på tanken att inleda något som helst med en flicka från ungdomsförbundet är omdömesöst. Det spelar mindre roll vad som skett än vad som kunde ha skett när en politiker inleder olämpliga kontakter.

Det mest motbjudande är att Hanif Bali ger sig på människor som ser ut som honom. Det är något med hans skägg, som är demonstrativt, och ger mig vibbar av en störd man, som inte blivit vuxen. Likt en barnrumpa som testar gränser.

Det vi ser än en gång, är en uppkomlings uppgång och fall, där framgången gör att folk som Hanif Bali förlorar sin förankring i verkligheten. All denna välvilja som missbrukas, genom att inte vara lojal med det parti som gett honom en plattform.

Hanif Balis anhängare är inte moderater, och i skarpt läge kommer de att rösta på SD.

Håller med dig i det. Bali är inte intresserad av att göra något vare sig för moderaterna eller folket. Och därför blir det lite lustigt att han vill vara mattelärare till en femtonårig flicka som han inte känner. Kan inte tänka mig att så många män över trettio år tar sig för en sån sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in