Citat:
Ursprungligen postat av
Kukulinskilli
Det är en bedömning det står dig fritt att göra. Du kommer bli våldsamt besviken om du förväntar dig att andra ska dela den i tillräckligt antal. Han har uppvisat ett omdöme oförenligt med förtroendeuppdrag och åker ut. Rätt enkelt.
Det var ingen som krävde att Mona Sahlin skulle fällas i domstol för tobleronen. Gör man bort sig är man borta.
Ja Hanif Bali har ju bevisligen gjort bort sig och Moderaterna har nu tvingats avsluta hans kandidatur.
Det går förvisso inte enligt förordningarna att fråntaga någon sin existerande riksdagsplats mitt i en mandatperiod.
Dock har Moderaterna meddelat Hanif Bali att han inte är välkommen eller önskvärd att kandidera för omval
efter sitt högst olämpliga uppträdande och tvivelaktiga affärer med minderåriga småflickor.
Jag kan förstås ha all förståelse för att det givetvis väcker aggressivitet och ilska från hans anhängare,
fast jag tror att de tids nog kommer förstå att Hanif Bali och hans beteende blev ohållbart.
De får med tiden acceptera att han helt enkelt inte är lämpad just i rollen som förtroendevald riksdagsledamot.
Hanif Bali och hans anseende och förtroende i allmänhetens ögon kommer alltid att vara delvis skadat
efter den här affären med den minderåriga flickan och det som framkommit där.