2021-10-03, 18:41
Medlem
Hanif Bali har nog aldrig haft något genuint intresse för det arbete som krävs av en riksdagsledamot utan det var mest för prestigen att bli invald i riksdagen som betydde något för honom. Han har ju inte heller under sin mandatperiod levererat något av bestående värde i riksdagen utan mer satsat på sitt twittrande och för den verksamheten behöver inte nödvändigtvis vara en riksdagsledamot.
Citera
2021-10-03, 19:31
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hanif Bali har nog aldrig haft något genuint intresse för det arbete som krävs av en riksdagsledamot utan det var mest för prestigen att bli invald i riksdagen som betydde något för honom. Han har ju inte heller under sin mandatperiod levererat något av bestående värde i riksdagen utan mer satsat på sitt twittrande och för den verksamheten behöver inte nödvändigtvis vara en riksdagsledamot.
Hans twittrande har han nu återupptagit. Det gillar jag, även om jag placerar mig till vänster rent politiskt. Jag tror att han levererar mer än de flesta andra riksdagsledamöter.
Citera
2021-10-03, 19:40
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gere
Hanif Bali, kom enligt egen utsago hit som "ensamkommande flyktingbarn"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hanif_Bali

http://hejahanif.se/

Tycker inte om SD, vet inte riktigt vad han är för gök annars.

Vad finns det för "dirt" om honom?

Svag som en liten flicka. Såg honom träna på Twitter och han bröt upp 60+ kg i bänk och hjälpte till med hela kroppen 😂
Citera
2021-10-03, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Hans twittrande har han nu återupptagit. Det gillar jag, även om jag placerar mig till vänster rent politiskt. Jag tror att han levererar mer än de flesta andra riksdagsledamöter.

Ja, han levererar nog mer i sitt twittrande än i sitt riksdagsarbete
för bara två motioner har han hittills presterat under sin mandatperiod.
Citera
2021-10-03, 20:41
Medlem
https://aktuelltfokus.se/har-ljuger-hanif-bali-om-minderariga-flickan/
Citera
2021-10-03, 21:07
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l

Nu går ju riksdagsarbetet inte ut på att twittra, så han har ju inte levererat där. Tänk om alla ledamöter bara satt och twittrade som gubbsjuke Hanif. Han borde antagit en annan roll hos moderaterna. Fast det är ju klart, då hade han väl inte fått lika fet lön och pension.
Citera
2021-10-03, 23:34
Medlem
Giant Squids avatar
Nu twittrar han om att han var på Junibacken igår för första gången. Letar han nya jaktmarker nu när dörren är stängd till ungdomsförbunden?
Citera
2021-10-04, 00:25
Medlem
Kukulinskillis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontorjavel
Eftersom vi nu vet att hon ljög, finns det inga bra skäl att ta något hon sa seriöst. Hanifs utsago är mycket mer trolig, att han bara var någon mentor/polare som svarade lite dåodå på hennes meddelande för att han genuint ville hjälpa en deprimerad tjej med ätstörning.

Det är en bedömning det står dig fritt att göra. Du kommer bli våldsamt besviken om du förväntar dig att andra ska dela den i tillräckligt antal. Han har uppvisat ett omdöme oförenligt med förtroendeuppdrag och åker ut. Rätt enkelt.

Det var ingen som krävde att Mona Sahlin skulle fällas i domstol för tobleronen. Gör man bort sig är man borta.
Citera
2021-10-04, 00:28
Medlem
Kukulinskillis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
https://aktuelltfokus.se/har-ljuger-hanif-bali-om-minderariga-flickan/

Ja men titta! Och med trådens dominerande resonemang kan vi därmed dra slutsatsen att inget han sagt stämmer! Praktiskt!
Citera
2021-10-04, 01:03
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontorjavel
Eftersom vi nu vet att hon ljög, finns det inga bra skäl att ta något hon sa seriöst. Hanifs utsago är mycket mer trolig, att han bara var någon mentor/polare som svarade lite dåodå på hennes meddelande för att han genuint ville hjälpa en deprimerad tjej med ätstörning.
Vad ljög hon om?
Citera
2021-10-04, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Vad ljög hon om?

Det är en ganska bra fråga, jag läser ofta från en del arga incels runtom här att flickan ifråga
minsann är både det ena och det andra och att hennes uppgifter skulle vara påhittade.

Fast ingen har kunnat belägga exakt vilka uppgifter som skulle vara felaktiga,
det mesta stämmer ju tvärtom ganska bra.

Det enda man kunnat konstatera var att hennes bilder inte var av den karaktär att de skulle
kunna utgöra någonting direkt brottsligt för vare sig Hanif Bali eller henne.

Det är i stort sett allt man kunnat konstatera gällande den saken och vad gäller de övriga uppgifterna
så har de ju ganska tydligt påvisat att Hanif Bali agerat högst olämpligt och därför blir det svårt för honom att få förnyat förtroende
att behålla sin plats som riksdagsledamot för Moderaterna under nästa mandatperiod.
Citera
2021-10-04, 02:51
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Vad ljög hon om?

Hon ljög om sin ålder bla och att riksdagsledamoten begärt att hon skulle skicka bilder, HF har inte ens förhörts gällande detta och samtidigt var de bilder som den unga kvinnan säger sig ha skickat helt harmlösa.

Jag är övertygad om att hon blev sur, hämndlysten och långsint när hon blev dumpad och blockerad av riksdagsledamoten men han kan givetvis ha tagit bort blockeringen tillfälligt för att långt senare skicka ett meddelande eller två, det är väldigt vanligt att folk gör så för att sen blockera igen.

Jag tror att HF råkade ut för en politisk golddigger som förväntade sig en massa saker gratis men när han inte uppfyllde hennes fantasier så blev hon sur som ättika.

Nu är riksdagsledamoten trots allt friad och utredningen nedlagd så det är nog hög tid att flera illvilliga mytomaner här i tråden tar och vänder blad och går vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in