Jag försöker installera och spela Amnesia: The Dark Descent, men jag har lite registerproblem.
Efter installationen bad den efter följande filer (ej i ordning):
devil.dll
glew32.dll
libvorbis.dll
libvorbisfile.dll
MSVCR70.dll
ogg.dll
SDL.dll
Problemet är att jag får ytterliggare två felmeddelanden:
"the procedure entry point oggpack_writealign could not be located in the dynamic link library ogg.dll"
"the procedure entry point vorbis_window could not be located in the dynamic link library libvorbis.dll"
Den senare löste jag genom att ladda ner vorbis.dll
härifrån och sedan döpa om den. Vet inte om det funkar eller om spelet skulle krascha men felmeddelandet försvann och den gav mig ogg.dll-problemet istället.
Jag antar att problemet handlar om att de dll-filer jag laddat ner är antingen nya eller gamla versioner som spelet inte har stöd för. Det verkar som om de registerfiler som används i t.ex Halo eller GTA:SA (eller andra spel med ogg-komprimering) skulle funka bra så jag undrar om någon är villig att dela med sig av dessa då jag inte hittar dem på nätet? Och även, om någon vet ett annat bra sätt för mig att få det att funka så bara skriv på!
Tack på förhand
EDIT: Okej jag hittade att alla DLL-filer som installationen skulle fixat låg i en mapp döpt "redist" Jag antar att den cracken jag använde inte tog hänsyn till det och klagade på att den inte hittade dem...
Problemet NU är att jag får felmeddelandet "Could not load main init file: config/main_init.cfg" och jag har ingen aning om vad jag ska göra