• 1
  • 2
2011-06-25, 13:51
Medlem
IgorTks avatar
Hej finns det ngn som fortfarande köper rökmixar? Finns väl hur många shoppar som helst utrikes o ja har svårt att tro att tullen tar allt.

Kan tänka mig att någon shop från UK kan vara rätt säkert o beställa ifrån. Jag tror jag är sugen på att testa o beställa. Tror inte det är bra o beställa flera ggr från samma shop, men det finns ju en massa shoppar som har rökmixar.Det är bara att googla så hittar man nya hela tiden. Det är ju bara se till att denna shoppen är grön o chansa eller vad säger ni?

Finns de folk som beställer på nätet eller köper ni pulver o gör eget? Ni kanske har hittat någon bra langare med bra priser eller så har ni helt enkelt slutat använda det? Vill bara veta hur läget ser ut för alla? Det var ju en hel del som rökte det när det fanns inrikes.
Citera
2011-06-25, 13:58
Medlem
big_bobs avatar
Jag har slutat med rökmixar pga att man blir dum i huvudet av dom. Man ska röka riktiga grejer om man inte vill få en plötslig hjärnblödning eller nåt i framtiden.
Citera
2011-06-25, 14:26
Bannlyst
Spice går att få tag på, jag har en bra langare som säljer för 100 kr grammet och då är det spicet mycket bättre än mixarna som spicenordic hade inne på slutet. Hur det går till när langaren gör spicet har jag ingen aning om men han gör det antagligen själv iallafall så det går att få tag på.
Citera
2011-06-25, 14:32
Medlem
IgorTks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av big_bob
Jag har slutat med rökmixar pga att man blir dum i huvudet av dom. Man ska röka riktiga grejer om man inte vill få en plötslig hjärnblödning eller nåt i framtiden.

Njaa har inte känt av nå sånt, men det är dock inge bra att röka för mycket om man känner att ens psyke är inte så stabil.

Det är inte direkt bensin vi snackar om som är fettlösande. Det binder till sig fler receptorer än cannabis, så man blir extremt bäng men det är ju en annan femma. Smaken är som baken, vissa klarar inte av det lika bra helt enkelt.

Sen är det ju olika cannabinoider, men är ingen fara så länge du inte missbrukar det rejält. Cannabis är dock en mycket bättre alternativ om man vill röka oftare.
Senast redigerad av IgorTk 2011-06-25 kl. 14:40.
Citera
2011-06-25, 16:44
Medlem
big_bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorTk
Njaa har inte känt av nå sånt, men det är dock inge bra att röka för mycket om man känner att ens psyke är inte så stabil.

Det är inte direkt bensin vi snackar om som är fettlösande. Det binder till sig fler receptorer än cannabis, så man blir extremt bäng men det är ju en annan femma. Smaken är som baken, vissa klarar inte av det lika bra helt enkelt.

Sen är det ju olika cannabinoider, men är ingen fara så länge du inte missbrukar det rejält. Cannabis är dock en mycket bättre alternativ om man vill röka oftare.

Nej, man ska inte ta något överhuvudtaget om man inte är stabil.

Det kanske inte är fettlösande, men det är nog inte nyttigt heller. Om man håller på ett tag så förstår man att det inte riktigt är så bra för hjärnan jämfört med om man skulle ha rökt cannabis ett tag.
Man blir seg och konstig efteråt, kan dröja månader innan man tänker lika snabbt igen. Med cannabis är man så typ högst 24 timmar efter sista blosset. Jag vet att jag inte är ensam om detta påstående. Och jag påstår inte heller att alla blir så.

Cannabis är alltid ett bättre alternativ. Lägg ner rökmixarna och rök riktiga grejer istället som man gjorde för några år sen när rökmixarna inte fanns i lika stor utsträckning. Ett cannabis rus blir inte heller likadant nå mer efter att ha rökt mycket rökmixar, jag själv har tagit en pause sen i feb-mars, och ska nu försöka få tag på cannabis igen när hjärnan kanske har dumpat bort allt skit från rökmixarna och fått vila lite. Det brukar kunna bli lite svagt och inte lika tillfreds ställande som vanligt att ta en hit brunt efter att ha använt nästan bara rökmixar under 2010.
Ibland känner man att det inte är så konstigt att cannabis är olagligt, inget gör ju något åt det.
Rökmixarna tog ju halft död på cannabis kulturen känns det som. Alla gick över till rökmixar mer eller mindre. Förutom veteranarna då och dom som odlar själv. Men många som jag som inte hållt på mer än några år gick över till rökmixar.
Citera
2011-06-25, 17:16
Medlem
IgorTks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av big_bob
Nej, man ska inte ta något överhuvudtaget om man inte är stabil.

Det kanske inte är fettlösande, men det är nog inte nyttigt heller. Om man håller på ett tag så förstår man att det inte riktigt är så bra för hjärnan jämfört med om man skulle ha rökt cannabis ett tag.
Man blir seg och konstig efteråt, kan dröja månader innan man tänker lika snabbt igen. Med cannabis är man så typ högst 24 timmar efter sista blosset. Jag vet att jag inte är ensam om detta påstående. Och jag påstår inte heller att alla blir så.

Cannabis är alltid ett bättre alternativ. Lägg ner rökmixarna och rök riktiga grejer istället som man gjorde för några år sen när rökmixarna inte fanns i lika stor utsträckning. Ett cannabis rus blir inte heller likadant nå mer efter att ha rökt mycket rökmixar, jag själv har tagit en pause sen i feb-mars, och ska nu försöka få tag på cannabis igen när hjärnan kanske har dumpat bort allt skit från rökmixarna och fått vila lite. Det brukar kunna bli lite svagt och inte lika tillfreds ställande som vanligt att ta en hit brunt efter att ha använt nästan bara rökmixar under 2010.
Ibland känner man att det inte är så konstigt att cannabis är olagligt, inget gör ju något åt det.
Rökmixarna tog ju halft död på cannabis kulturen känns det som. Alla gick över till rökmixar mer eller mindre. Förutom veteranarna då och dom som odlar själv. Men många som jag som inte hållt på mer än några år gick över till rökmixar.

Mm håller med dig i mycket, men tycker fortfarande det är ingen fara om man känner sig ok men rökmixar. Vi alla är olika o känner man att man inte gillar något eller trivs med det så slutar man helt enkelt, men det betyder inte att alla andra känner exakt likadant som du. Men det är lite synd att cannabis är olagligt, ja har tyvärr fått en del dålig CB o betalat överpris. Olagligheten gör hela skiten värre, förhoppningsvis så får vi se legalisering, men ja tror att de kommer dröja minst 10 år om ens det. Känner man bra folk som har bra cannabis så är man lycklig lottad, men alla har inte sånna kontakter tyvärr. Ja gillar även inte tanken att man kan torska på cannabis. Jag tycker det är så jävla korkad att man kan åka in för sånt. nästintill barbariskt. Jag vill ju själv bestämma vad ja ska röka o trycka in mig. Jag hoppas att det blir mer acceptabelt världen över, så kanske kära Sverige följer strömmen och inte någon dålig 60-tals propaganda.
Citera
2011-06-26, 11:15
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamuti
Spice går att få tag på, jag har en bra langare som säljer för 100 kr grammet och då är det spicet mycket bättre än mixarna som spicenordic hade inne på slutet. Hur det går till när langaren gör spicet har jag ingen aning om men han gör det antagligen själv iallafall så det går att få tag på.
Spice är ett varumärke och det din "langare" säljer är precis som du säger antagligen en hemgjord örtmix med tillsatta syntetiska cannabinoider. På så vis gör han en enorm vinst på att sälja för en hundring grammet, även om han säljer starka mixar. Med andra ord är det inte spice du köper, om man ska vara petnoga.
Citera
2011-06-26, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Spice är ett varumärke och det din "langare" säljer är precis som du säger antagligen en hemgjord örtmix med tillsatta syntetiska cannabinoider. På så vis gör han en enorm vinst på att sälja för en hundring grammet, även om han säljer starka mixar. Med andra ord är det inte spice du köper, om man ska vara petnoga.

Undra varför alla kallar det för spice då, till och med langaren kallar det för spice. Men det är skitsamma, huvudsaken är ju att det ger ett skönt rus.
Citera
2011-06-27, 15:43
Avstängd
fenazepams avatar
Jag gör egna mixar och säljer lite till kompisar så det går runt...
Brukar köra 1g jwh-018 0.5g 210 och 0.5g 073 blandat med 35g knaster.

Blir schysst röka faktiskt, skulle vilja lägga till jwh-250 men orkar inte beställa ifrån nån shop som jag inte är säker på...
Citera
2011-06-27, 19:34
Medlem
Flycktings avatar
Köper av min langare superspice till bra pris!
Citera
2011-06-27, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyckting
Köper av min langare superspice till bra pris!

Cancerogena syntetiskt framställda kemikalier besprutat på rökbara växter är vad du köper till ett enormt överpris. Att tillverka skiten själv är mycket billigare, varför inte göra det när det är; lätt, säkrare då man vet vilka kemikalier och växter man använder, samt att kunna bestämma styrkan själv på rökmixen är ännu en fördel.
Citera
2011-06-27, 20:05
Medlem
Nu för tiden gör folk oftast egna rökmixar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem