Citat:
Ursprungligen postat av IgorTk
Njaa har inte känt av nå sånt, men det är dock inge bra att röka för mycket om man känner att ens psyke är inte så stabil.
Det är inte direkt bensin vi snackar om som är fettlösande. Det binder till sig fler receptorer än cannabis, så man blir extremt bäng men det är ju en annan femma. Smaken är som baken, vissa klarar inte av det lika bra helt enkelt.
Sen är det ju olika cannabinoider, men är ingen fara så länge du inte missbrukar det rejält. Cannabis är dock en mycket bättre alternativ om man vill röka oftare.
Nej, man ska inte ta något överhuvudtaget om man inte är stabil.
Det kanske inte är fettlösande, men det är nog inte nyttigt heller. Om man håller på ett tag så förstår man att det inte riktigt är så bra för hjärnan jämfört med om man skulle ha rökt cannabis ett tag.
Man blir seg och konstig efteråt, kan dröja månader innan man tänker lika snabbt igen. Med cannabis är man så typ högst 24 timmar efter sista blosset. Jag vet att jag inte är ensam om detta påstående. Och jag påstår inte heller att alla blir så.
Cannabis är alltid ett bättre alternativ. Lägg ner rökmixarna och rök riktiga grejer istället som man gjorde för några år sen när rökmixarna inte fanns i lika stor utsträckning. Ett cannabis rus blir inte heller likadant nå mer efter att ha rökt mycket rökmixar, jag själv har tagit en pause sen i feb-mars, och ska nu försöka få tag på cannabis igen när hjärnan kanske har dumpat bort allt skit från rökmixarna och fått vila lite. Det brukar kunna bli lite svagt och inte lika tillfreds ställande som vanligt att ta en hit brunt efter att ha använt nästan bara rökmixar under 2010.
Ibland känner man att det inte är så konstigt att cannabis är olagligt, inget gör ju något åt det.
Rökmixarna tog ju halft död på cannabis kulturen känns det som. Alla gick över till rökmixar mer eller mindre. Förutom veteranarna då och dom som odlar själv. Men många som jag som inte hållt på mer än några år gick över till rökmixar.