Citat:
Ursprungligen postat av endlos
Helt ärligt, den här tråden skrämmer mig så jävla mycket. Det är alldeles för många som vet för lite men som ändå agerar som om de är pålästa. Och en stor del av dem tror, till råga på allt, på de totalt efterblivna påståendena i trådstarten. Usch, jag tappade typ allt hopp om flashback som en djup informationskälla.
Hmmm !!
Jag är själv ättling till en kungaätt från ett av dom preusiska länderna. Kan åka ner och få tillverkat en av dom 27 vapensköldar som finns i denna ätt.
Kungamakten tog dom i mitten på 1000-talet och slutade i mitten på 1500talet.
Finns böcker skrivna om mina förfäder och vad dom gjorde. Lite kuriosa.
Själv är jag en vanlig knegare som inte har nån som helst nytta av vad mina förfäder var för nått, utom möjligtvis en vapensköld och en klapp på axeln av borgmästaren i staden, vilket min far fick med middag inkluderad.
Släktnamnet finns nu spritt runt i Europa, Usa, Sydamerika och Australien.
Så då kommer jag till vad jag vill ha sagt med detta. Har läst lite sidohistoria till detta. Vanligt folk hade det som vanligt folk i andra länder hade det under dessa tider. England: fattigt o jävligt. Kastades i fängelse om du snodde en brödbit. Samma i Frankrike osv.
Kungarna, Adeln och prästerskapet skrev lagarna så att dom hela tiden kunde dra fördel av dom fattiga.
Så nu endios...nu får du som har all världens kunskap förklara för oss med lägre intelligenskvot, vad det är vi andra inte fattar. Du skrev ju väldigt sparsamt om vad din intelligens mäktar med.
Om du nu besitter sån övergripande intelligens, skulle inte du då kunna fixa världsvälten, ta bort allt som skadar jorden så att vi kan få det lite hälsosammare. När du ändå håller på, se till att världsledarna skippar krigen.
Jävla nolla