2011-06-24, 18:03
Medlem
pedrinos avatar
Slog mig i huvudet på jobbet igår.
Reste mig upp snabbt och slog i en stålkant ovanför pannan.
Gjorde jävligt ont och stramade ända ner i benen, blev lite yr och trött i 20 minuter eller något men sedan var det som normalt igen. Har en liten bula och gör lite småont ibland, dock känner jag mig normal.
Har även sovit inatt och vaknat normal, tror ni det kan vara någon fara?
Var en ganska ordentlig smäll faktiskt.
Citera
2011-06-24, 18:11
Medlem
Brinkas avatar
ingen fara.
Citera
2011-06-24, 18:13
Medlem
Yr? Sett dubbelt? ont i huvudet? illamående? Svimmade?
Nej nej nej - sov då gott i natt och oroa dig inte.

Slag mot stålkant ger en koncentrerad smäll på begränsat område. Gör ordentligt ont men ger inte att hjärnan skakar runt alltför mycket. Jag tror inte du drabbats av hjärnskakning
Citera
2011-06-24, 18:16
Medlem
pedrinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brinka
ingen fara.

Säkert? Brukar slå i huvudet en hel del på jobbet på olika ställen, i dörrkanter o.s.v. men denna smällen kändes annorlunda på någotvis. Stramande känsla som gick igenom hela kroppen och jag blev fruktansvärt yr. Varade dock bara i några sekunder.

Är en hypokondriker kan jag tillägga och fruktar ofta det värsta när någonting händer.
Att jag fått en hjärnblödning är helt uteslutet då? Kanske ska börja blöda och grejer i så fall.
Har faktiskt rätt ont i huvudet idag men jag har nästan alltid huvudvärk så jag vet inte om det har med smällen att göra.
Citera
2011-06-24, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedrino
Säkert?
Det kan aldrig en diagnos över nätet vara.

Om du känner dig orolig, ring vårdguiden.

De ställer säkerligen en del kontrollfrågor och kommer nog friskförklara dig. Det är en klar skillnad att slå i huvudet i backen, eller liknande, och slå det i exempelvis en bordskiva när man reser sig. Inte alls lika mycket kraft uppåt, träffytan är mindre och oftast ger föremålet man slår i med sig lite vilket dämpar kraften.

Läs mer här:
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-o...kning---vuxna/
Symtom är:
Citat:
Det tydligaste tecknet på en hjärnskakning är den kortvariga medvetslösheten. Om medvetslösheten varar längre än någon minut måste man misstänka en svårare typ av hjärnpåverkan.

Ibland kan man ha hjärnskakning utan tydlig medvetslöshet. Man kan vara frånvarande en kort stund följt av illamående, kräkningar och trötthet.

Under timmar eller dagar efter en hjärnskakning har du ofta huvudvärk, yrsel, illamående, kräkningar och stark trötthet.
Citera
2011-06-24, 18:26
Medlem
Brinkas avatar
Citat:
Säkert? Brukar slå i huvudet en hel del på jobbet på olika ställen, i dörrkanter o.s.v. men denna smällen kändes annorlunda på någotvis. Stramande känsla som gick igenom hela kroppen och jag blev fruktansvärt yr. Varade dock bara i några sekunder.

Är en hypokondriker kan jag tillägga och fruktar ofta det värsta när någonting händer.
Att jag fått en hjärnblödning är helt uteslutet då? Kanske ska börja blöda och grejer i så fall.
Har faktiskt rätt ont i huvudet idag men jag har nästan alltid huvudvärk så jag vet inte om det har med smällen att göra.

Du hade märkt om du hade behövt vara orlig, hade du fått hjärnskakning eller en inre blödning i hjärnan eller what ever så hade du märkt de. Du hade fått klara och tydliga konsekvenser!

Jag är säker, på att du inte behöver oroa dig.
Citera
2011-06-24, 18:27
Medlem
pedrinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimbu
Det kan aldrig en diagnos över nätet vara.

Om du känner dig orolig, ring vårdguiden.

De ställer säkerligen en del kontrollfrågor och kommer nog friskförklara dig. Det är en klar skillnad att slå i huvudet i backen, eller liknande, och slå det i exempelvis en bordskiva när man reser sig. Inte alls lika mycket kraft uppåt, träffytan är mindre och oftast ger föremålet man slår i med sig lite vilket dämpar kraften.

Läs mer här:
http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-o...kning---vuxna/
Symtom är:

Hjärnskakning är det förmodligen inte, är mest orolig för hjärnblödning.
Stålkanten gav dock inte med sig då den sitter fastsvetsad i taket.
Nu är jag ju också överdrivet orolig av mig som vanligt, vilket inte kan hjälpas.
Citera
2011-06-24, 18:29
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Slog mig i huvudet på jobbet igår.
Reste mig upp snabbt och slog i en stålkant ovanför pannan.
Gjorde jävligt ont och stramade ända ner i benen, blev lite yr och trött i 20 minuter eller något men sedan var det som normalt igen. Har en liten bula och gör lite småont ibland, dock känner jag mig normal.
Har även sovit inatt och vaknat normal, tror ni det kan vara någon fara?
Var en ganska ordentlig smäll faktiskt.

Känner du dig normal är det inget att vara rädd för.
Citera
2011-06-24, 19:44
Medlem
pedrinos avatar
Tack för era svar allihopa.
Börjar nu får dålig syn och bli jävligt trött, men jag antar att det är hypokondrin som spökar.
Fan också, blir såhär varenda gång någonting händer.
Citera
2011-06-24, 19:48
Medlem
Om du kan göra olika typer av ansiktsuttryck och kordinera dina armar och ben eller prata normalt så tror jag det är ok, men man vet aldrig oftast när det sker en skada på huvudet så tar det tid innan den riktigan skadan kommer in i bild. Jag vet inte så bra men sånna typer av skador kan ju orsaka epi hemorrhage, dvs inrehjärnblödning, känner du dig osäker uppsök en läkare för att vara 100% säker, det skadar aldrig att bli testad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in