2011-06-24, 11:54
Medlem
Började med att jag bar lite för tunga grejer på ett dumt sätt på jobbet och drog på mig ett ryggskott med klämd ichiasnerv, detta va för ca 4 veckor sen.
Efter det har jag dragits med förkylningar med ont i leder,öronen,ögonen,huvudvärk och halsen. Feber så jag ligger och svettas så hela sängen varit pissvåt varje morgon jag vaknar.
Har tappat matlusten helt och gått ner 7-8 kg den här månaden.
Igår fick jag i mig 1 nektarin på hela dagen och ändå blev jag illamående i morse och låg och spydde skum och spott för jag hade ju ingenting i magen.
Försöker röra på mig dom stunderna jag inte känner mig för dålig, men har blivit så svag så svag,klarar inte ens gå i vanlig gångfart utan får sätta mig och vila.
Just nu är väl det värsta jag känner av är halsen som gör jävligt ont när jag sväljer, sitter bara och väntar på att skall börja hosta nu med så det skalll rivas ännu godare i halsen!.

Varit på sjukhuset två gånger och dom sa väl inte så mycket.
Förstår inte hur jag kan dragit på mig dom andra sjukdomarna efter ryggskottet då jag nästan bara legat still i min säng,så trött på det här! Någon som har lite tips på vad jag kan göra? Eller är det enda jag kan göra är att vänta ut det?
Citera
2011-06-24, 11:59
Medlem
MisterToms avatar
Vad menar du när du säger "varit på sjukhuset två gånger"? Gick du till akuten? När var det? Har det blivit värre sen dess?
Citera
2011-06-24, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Vad menar du när du säger "varit på sjukhuset två gånger"? Gick du till akuten? När var det? Har det blivit värre sen dess?

Nja vårdcentralen där jag bor har drop in/akuttider så det va dit jag gick mest för att få sjukskrivningen lite längre .
Dom tog "sänkan" på mig och något halstest som inte visade något speciellt.
Va där senast igår och kan väl inte säga att det blivit värre, för det går lite upp och ner. Ena stunden känner jag mig helt okej, för i nästa stund känna mig kass igen.
Senast redigerad av WhoAreYooooou 2011-06-24 kl. 12:11.
Citera
2011-06-24, 12:15
Medlem
MisterToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoAreYooooou
Nja vårdcentralen där jag bor har drop in/akuttider så det va dit jag gick mest för att få sjukskrivningen lite längre .
Dom tog "sänkan" på mig och något halstest som inte visade något speciellt.
Va där senast igår och kan väl inte säga att det blivit värre, för det går lite upp och ner. Ena stunden känner jag mig helt okej, för i nästa stund känna mig kass igen.

Berättade du att du inte kan äta och har gått ner 8 kg?
Citera
2011-06-24, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterTom
Berättade du att du inte kan äta och har gått ner 8 kg?
Jodå men dom sa inte mer om det. Har fått några knölar i bakhuvudet som ömmar när jag rör på dom som jag visade men det va tydligen också normalt.
Jag brukar aldrig vara sjuk överhuvudtaget och då bara i någon dag eller två så det är kom som en chock för mig,att jag blivit så svag så snabbt skrämmer mig lite.
Citera
2011-06-24, 12:43
Medlem
Shrewishs avatar
Har de tagit blodstatus (blodvärde, vita blodkroppar etc)? Om inte, är detta absolut minimum. Bör göras snarast.
Citera
2011-06-24, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrewish
Har de tagit blodstatus (blodvärde, vita blodkroppar etc)? Om inte, är detta absolut minimum. Bör göras snarast.
Jag vet inte vad dom får fram när man tar "Sänkan" men vad jag tycker va skumt är att det gick så snabbt. 10-15 min efter dom stack mig i fingret satt jag och pratade med en doktor. Går det så snabbt?
Citera
2011-06-24, 13:10
Medlem
Shrewishs avatar
Snabbsänka taget från fingertopp, CRP, visar endast om du har en pågående infektion i kroppen (förutsatt att tillräckligt lång tid har gått från insjuknandet). Ett riktigt blodstatus förutsätter ett riktigt blodprov, från ven och inte kapillär. Alltså har detta inte gjorts. Finns också en del andra labparametrar man skulle kunna kontrollera med tanke på svettningar och viktnedgång.

Hade du ont i ryggen före det tunga lyftet eller debuterade värken då?

Är iofs inte helt ovanligt med infektioner när man går ner för räkning av någon annan anledning. Särskilt luftvägarna ogillar ryggläge i ett instängt rum med torr luft och dålig ventilation. Så lite tidigt för katastroftänk. Men iaf; åtminstone ett blodstatus är befogat.
Citera
2011-06-24, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrewish
Snabbsänka taget från fingertopp, CRP, visar endast om du har en pågående infektion i kroppen (förutsatt att tillräckligt lång tid har gått från insjuknandet). Ett riktigt blodstatus förutsätter ett riktigt blodprov, från ven och inte kapillär. Alltså har detta inte gjorts. Finns också en del andra labparametrar man skulle kunna kontrollera med tanke på svettningar och viktnedgång.

Hade du ont i ryggen före det tunga lyftet eller debuterade värken då?

Är iofs inte helt ovanligt med infektioner när man går ner för räkning av någon annan anledning. Särskilt luftvägarna ogillar ryggläge i ett instängt rum med torr luft och dålig ventilation. Så lite tidigt för katastroftänk. Men iaf; åtminstone ett blodstatus är befogat.

Ok tack för informationen. Skall ge det till på Måndag och mår jag fortfarande dåligt då tar jag och åker upp till den riktiga akuten och fixar ett riktigt blodprov.
Nej hade inga problem med ryggen innan och är van lyftare av tyngre saker sen flera år tillbaka och fast man inom mitt yrke är tvungen att lyfta på fel sätt och i konstiga vinklar i bland så har jag klarat mig.
Citera
2011-06-25, 01:20
Medlem
Får lägga till uppsvullen hals och jävulskt halsont på listan. OCh klart att munnen skall producera saliv på högfart så man bara måste svälja hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in