2011-06-24, 11:11
Medlem
Dprests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngboys
En polare berättade för mig att i hans hemstad för 1 år sedan ungefär så hade en tjej tagit livet av sig genom att hänga sig själv i en ståltråd eller vad det nu var. Några tonåringar hade hittat kroppen. Det sjuka eller ja det var att huvudet var avlägsnat från kroppen när hon hade hoppat från någon väg ner på en cykelbanan.

I Sverige? Testade googla lite men hittade ingenting, länka gärna. Det låter som den där GIF-bilden som cirkulerar där en snubbe förklarar att ska man hänga sig, ska man göra det med ståltråd och limma fast händerna på huvudet.
Det är alltså tänkt att det ska se ut som om man slitit av sig sitt eget huvud.

Förövrigt tycker jag det är sjukt obehagligt när såna här saker händer... Fan man kan ju göra illa sig ordentligt Tanken på att cykla in i spänd ståltåd ungefär i ansiktshöjd i 30 blås, kommer man fan halvdö.
Citera
2011-06-24, 11:13
Medlem
NEXUS100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz99
Kan garantera att det är sandnegrer och/eller zigenare, enda dessa har de sadistiska och psykopatiska dragen att komma på något sådant. Framgår ganska tydligt att det handlar om icket bättre vetande nysvenskar om man läser mellan raderna i Barometern (poliskäringens PK kommentar)

Lägger upp en länk till barometern:

http://www.barometern.se/nyheter/kal...or(2831796).gm
Citera
2011-06-24, 11:14
Medlem
Aposterioris avatar
Åh fy vad obehagligt. Personligt anser jag att det skall ses som mord om någon blir dödad. Tanken bakom att spänna upp en stålvajer på det viset är väl att någon skall dö även om det inte är riktat mot en speciell utan en random person.
Citera
2011-06-24, 11:18
Medlem
Oldberrys avatar
Hade en fobi för det här när jag var yngre och cyklade hem på landsvägen när det var mörkt.

Vågade alldrig cykla för snabbt i nedförsbackarna för jag hade sett på Morden i Midsomer att man kunde spänna upp ståltråd mellan träden och kapa huvud på så vis

Är vajern precis i höjd med halsen och rejält spänd kan man nog bli rejält skadad om man kommer i 30km/h
Senast redigerad av Oldberry 2011-06-24 kl. 11:44.
Citera
2011-06-24, 11:31
Medlem
Candide-Optimistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEXUS100
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13225312.ab

Någon/några har roat sig med att spänna upp ståltråd över cykelvägar i kalmar.
En flicka som var ute och cyklade körde in i en av ståltrådarna och skadade sig lindrigt.

Enligt polisen är risken för dödsolyckor överhängande, och man uppmanar till försiktighet om man ska ut och cykla.

Tydligen ska också några ungdommar setts skratta i närheten när folk åkte in i trådarna.

Så, någon som har info om villka det kan vara som gör detta, samt varför?

Tyvärr ingen ny företeelse det där. När jag var en liten kotte så cyklade jag rätt in i en uppspänd fiskelina som tog mig precis över halsen. Linan brast som tur var, men satan vad ont det gjorde. Jag hade länge ett rött märke på halsen efter det. Hade det varit en stålvajer så hade jag nog halshuggits. Jag tror inte ungar fattar hur jäkla farligt det där är egentligen. En vacker dag så stryker någon kanske med. För jävligt är det.
Citera
2011-06-24, 11:35
Medlem
Wittgensteins avatar
Nej, det är knappast någon ny företeelse. Hände även i mina kvarter när jag var liten. På den tiden var förövarna ett gäng snorvalpar i nedre tonåren, de flesta med förnamn som slutar på "y".
Citera
2011-06-24, 11:38
Medlem
Youngboyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dprest
I Sverige? Testade googla lite men hittade ingenting, länka gärna. Det låter som den där GIF-bilden som cirkulerar där en snubbe förklarar att ska man hänga sig, ska man göra det med ståltråd och limma fast händerna på huvudet.
Det är alltså tänkt att det ska se ut som om man slitit av sig sitt eget huvud.

Förövrigt tycker jag det är sjukt obehagligt när såna här saker händer... Fan man kan ju göra illa sig ordentligt Tanken på att cykla in i spänd ståltåd ungefär i ansiktshöjd i 30 blås, kommer man fan halvdö.

Står inget i tidningen om det, då det var ett självmord.

Men det behövs inte mycket för att huvudet ska lossna.

Edit. Det var en kille tydligen.
Citera
2011-06-24, 12:08
Medlem
Tycker det är lite gulligt hur så pass många vill poängtera att det är typiskt invandrarbeteende.
När jag växte upp så gjordes det mycket liknande idiotiska saker, kan inte minnas att någon invandrare var med på dessa påhitt.

Vi får hoppas att de hade tänkt till lite och satt tråden så pass lågt just för att halsen ska klara sig, men oavsett så finns det bättre/roligare bus att göra.
Citera
2011-06-24, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-trunk
Tycker det är lite gulligt hur så pass många vill poängtera att det är typiskt invandrarbeteende.
När jag växte upp så gjordes det mycket liknande idiotiska saker, kan inte minnas att någon invandrare var med på dessa påhitt.

Vi får hoppas att de hade tänkt till lite och satt tråden så pass lågt just för att halsen ska klara sig, men oavsett så finns det bättre/roligare bus att göra.
Givetvis, förr i tiden var det standard med sådana här "hyss".

Av någon outgrundlig anledning, framstår inte du som trovärdig.
Citera
2011-06-24, 12:27
Medlem
Evert-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-trunk

Känns inte helt otroligt då en av linorna påträffades i Norrliden vilket är Kalmars motsvarighet till Rosengård. Funkabo är mer blandat men ligger inte alltför långt ifrån.
Citera
2011-06-24, 12:59
Medlem
Hoppas innerligt att idioternas föräldrar råkar ut för detta bus. Jävla idioter det finns.
Citera
2011-06-24, 13:09
Medlem
Skottpengar på människor som gör sånt! fy fan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här