2012-01-18, 11:13
Medlem
HasseBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessica182
Hallulelija!

Vilka tider. Jag och mina kompisar pratar ofta om de här gamla godingarna till mobiltelefoner.
Jag hade en Nokia 3210 med ett väldigt snyggt skal. Dessvärre så blev jag rånad på den.
Jag var lite 'ute' med min 3210 eftersom 3310 hade kommit och den var ju dödsball.

3310:an var en bra och stabil telefon. Enda nackdelen var att det var för lite sms-minne. Efter15-20 sms var inkorgen full vill jag minnas. Hahaha... fan vad kul jag hade när jag nyss upptäckt hur man skickar sms på tal om det. Skickade över 100 trams-sms till en polare och jävlar vad förbannad han blev då han kom hem från jobbet och såg det Han fick fullt sjå med att radera.. hihihi!

Kul spel också, Space invaders, Snake osv.

Citat:
Hade man en motorola med lång antenn så var man inte med i matchen.

Min första mobil var en Motorola Flare - en riktig tegelsten med dålig täckning och som inte gick att skicka, bara ta emot sms på. Så jag var tidigt ute ur leken
Citera
2012-01-18, 11:21
Medlem
Carl Serungs avatar
Min första GSM var en Alacatel HB 150!
Hade senare Philips Fizz som alla tyckte var så grym pga att den var så slimmad, samt att det fanns färdigt inlagt de vanligaste fraserna som man kunde tänkas sms:a. typ "Jag blir sen" "Mötet inställt" osv...Det var tider det..
Citera
2012-01-18, 20:49
Medlem
Jag minns min Ericsson T39, den lanserades 2001. Den klarade sig utan laddning lääänge!
Enligt datablad som finns på GSM Arena så har den dessa batteri tider.

Standard battery
Stand-by
up to 300 h
Talk time
up to 11 h

High Capacity Battery
Stand-by
up to 29 days
Talk time
up to 25 h
Citera
  • 2