Citat:
Ursprungligen postat av Gammonsnubbe
du är PATETISK! inse att tekniken går framåt, varför använder du internet förresten....fungerar det inte lika bra att skicka flaskpost???? du e bara bitter för du inte har råd med en smartphone...TÖNT!
Jag skulle vilja säga att du trollar, men eftersom jag inte får säga det, avstår jag. Internet har funnits ganska länge. Flaskpost tar betydligt längre tid och alla bor inte vid vatten. Har råd har jag väl, men varför punga ut så mycket på något så överflödigt? Jag får en undermålig produkt, som går sönder betydligt lättare, är mindre clean: "less is more". Samtidigt kan jag köpa en hygglig laptop för pengarna och få ut betydligt mer värde.
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Första mobilen var en nokia 3210. En riktig skitmobil men den hade det mest avancerade "musicDj" programmet jag någonsin sett i en mobil. Man la till alla noter en för sig
Nu har jag efter tre år tröttnat på min Sony Ericsson G502 så snart blir det till att köpa en smart telefonjävel med monsterkamera och tydligen även någon tillhörande moster!
En skitmobil? Du har precis klankat ner på en av Nokias Rolls Royce-bilar från den tidigare eran. Din "skitmobil" har sålts i 160 miljoner exemplar och är i mina ögon en riktig pärla.
Vad är det du hatar med de mästerliga mobiltelefonerna från en svunnen tid? Sorgligt att se din inställning till dessa bortglömda juveler. Du väljer att förkasta deras storhet, medan "smarttelefonerna" verkar vara det allra bästa. Förmodligen är du bortom räddning, men tyvärr är din attityd något vanligt förekommande, men det är fortfarande lika skrämmande. En liknande trend verkar finnas på flera områden. Folk väljer bort litet äldre produkter som fungerar längre, går inte sönder lika lätt och samtidigt är betydligt stilrenare. Mycket märkligt kan jag tycka.