• 1
  • 2
2011-06-24, 02:31
Medlem
Hej, ska i framtiden söka in till PHS. Har en fråga till er som är eller vet hur mycket det kostar att gå på polishögskolan?
Vore kul om någon som arbetar inom polisyrket svarar!

Har googlat runt men inte hittat något.
Citera
2011-06-24, 02:33
Medlem
SebastianIngrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyny
Hej, ska i framtiden söka in till PHS. Har en fråga till er som är eller vet hur mycket det kostar att gå på polishögskolan?
Vore kul om någon som arbetar inom polisyrket svarar!

Har googlat runt men inte hittat något.

Jag vill också ta reda på detta!
Citera
2011-06-24, 02:34
Medlem
0 kronor.
Citera
2011-06-24, 02:36
Medlem
illisions avatar
Du utbildar dig i 3 år varav 1 är praktik du söker csn bidrag som andra alla andra utbildningar. lycka till om du ska bli polis det är ett bra jobb .
Citera
2011-06-24, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av illision
Du utbildar dig i 3 år varav 1 är praktik du söker csn bidrag som andra alla andra utbildningar. lycka till om du ska bli polis det är ett bra jobb .

Tack!
Fast utbildningen är dock på 2 år och 6 månader praktik (aspirant)
Citera
2011-06-24, 02:45
Medlem
Utbildningen är 4 terminer lång. Du söker bidrag+lån via CSN som alla andra studenter i landet.
Citera
2011-06-24, 02:48
Medlem
IlDivinoCodinos avatar
CSN som sagt
Citera
2011-06-24, 02:51
Medlem
Kul fråga 03:00.Utblidningn är som sagt gratis och studiestödsgrundande.
Men för förr hade du Polislön från första studiedagen.Vilket jag tyckte var bättre.
Citera
2011-06-24, 06:40
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Kul fråga 03:00.Utblidningn är som sagt gratis och studiestödsgrundande.
Men för förr hade du Polislön från första studiedagen.Vilket jag tyckte var bättre.

Visst är det bättre, men det är ju inte heller rättvist. Ska andra som studerar till advokater, läkare och liknande få advokat respektive läkarlön medan de studerar då?
Citera
2011-06-24, 15:10
Medlem
Nej för tänk så hemskt det skulle vara att de som vill utbilda sig för att skydda allmänheten dag som natt med livet som insats skulle få den lilla fördelen. Samma gäller för de som studerar till officer. Men det är ju min åsikt.
Citera
2011-06-24, 21:57
Medlem
namgrebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertin
Nej för tänk så hemskt det skulle vara att de som vill utbilda sig för att skydda allmänheten dag som natt med livet som insats skulle få den lilla fördelen. Samma gäller för de som studerar till officer. Men det är ju min åsikt.

Och läkare är inte minst lika viktiga? Om inte viktigare? Polisstudenter fick lön förr eftersom polis inte alltid varit ett attraktivt yrke, förr behövde man något som lockade, numera har det svängt om rejält och varenda jävel vill in på PHS och polisen kan välja och vraka. Och officerare, sådana har vi ju för många av som det är, varför ska de få lön under studietiden?
Citera
2011-06-25, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av namgreb
varför ska de få lön under studietiden?
Om man riskerar livet för sitt yrke, så vore det bra med extra pengar ifall man blir rejält skadad och vill leva livet?
Ne, men jag tycker att poliser, ambulanssjukvårdare, brandmän m.m får för lite i lön, att skydda samhället som polis med sitt egna liv så är inte 17 - 30 000 så bra betalt.. :/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in