2004-10-26, 19:59
Medlem
jblazes avatar
någon som vet om man kan få tag i doxyferm? reseptfritt??
slipper man gå till ungdomsmottagningen varje gång
Citera
2004-10-26, 20:52
Medlem
snapcases avatar
Vad ska du med antibiotika till? Inte bra att överanvända det.
Citera
2004-10-27, 13:58
Medlem
Fethetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Vad ska du med antibiotika till? Inte bra att överanvända det.

Doxyferm tas mot klamydia, antar att det är bäst för dig att glida upp till Rock-Doc och pilla in en pinne i rocken

Vad kan hända om man överanvänder antibiotika?
Citera
2004-10-27, 14:15
Medlem
LadyTieras avatar
är du mindre intelligent?? Inget personangrepp utan en fråga.

allvarligt?

penicillin är mycket viktigt att läkare avgör vilken sort stryka och tidsrymd. tar du fel lever infektionen kvar eller blir resistant. det är sådana som du som hotar säkerheten i världen rent medicinsk, ni som tar penicilin utan att veta vilket och varför eller bara fö ratt.

penicilinet är en av vår tids största upptäckter och så skall överanvändning och ignorans förstöra det och sprida resistenta bakterier som dödar och gör folk sjuka i onödan.

Har du doppat snoppen oskyddat i fel hål får du fanken ta dig i kragen och gå till doktorn.

skäms!

Citera
2004-10-27, 18:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera

allvarligt?

penicillin är mycket viktigt att läkare avgör vilken sort stryka och tidsrymd. tar du fel lever infektionen kvar eller blir resistant. det är sådana som du som hotar säkerheten i världen rent medicinsk, ni som tar penicilin utan att veta vilket och varför eller bara fö ratt.

penicilinet är en av vår tids största upptäckter och så skall överanvändning och ignorans förstöra det och sprida resistenta bakterier som dödar och gör folk sjuka i onödan.

Har du doppat snoppen oskyddat i fel hål får du fanken ta dig i kragen och gå till doktorn.

skäms!

Bra sagt!
Citera
2004-10-27, 19:21
Medlem
Agent Coopers avatar
Citat:

allvarligt?

skäms!

Bra uppläxning!
Kanske borde överväga en amputation!
Citera
2004-10-27, 21:14
Medlem
jblazes avatar
Citat:

allvarligt?

skäms!

Jag är faktiskt snuskigt intelligent om jag och min omgivning får säga sitt

Om nu jag vet att jag har klamydia pga att jag har haft det tidigare och känner igen symptomen... jag vet också hur mycket Doxyferm kur innehåller...
Våran ungdomsmottagning har sällan öppet och när den har öppet jobbar man... så antingen får man ta ledigt från jobbet och förlora en massa pengar när man ändå vet att man har klamydia eller så skulle man ju kunna beställa från internet om det fanns nån sån sida att beställa från...??? Ingen som vet???
Citera
2004-10-27, 21:19
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jblaze
Om nu jag vet att jag har klamydia pga att jag har haft det tidigare och känner igen symptomen... jag vet också hur mycket Doxyferm kur innehåller...
Våran ungdomsmottagning har sällan öppet och när den har öppet jobbar man... så antingen får man ta ledigt från jobbet och förlora en massa pengar när man ändå vet att man har klamydia eller så skulle man ju kunna beställa från internet om det fanns nån sån sida att beställa från...??? Ingen som vet???

jag tycker fortf att du är mindre vetande iom detta, det är folk som leker doktorer som gör skada, du kan dessutom ha fått vad som helst när du doppade i oskyddad brunn och allt märks inte.

Är man dum så svider det, i plånboken och urinröret, det rä bara att acceptera och ringa ungdomsmottagningen eller till husläkaren/urologen

tänk om alla gjorde osm du?

"jag ahr onti halsen, det känns inte osm en vanlig förkylning, det känns osm jag har en infektion, som den jag hade förra året, då fick jag juh penicilin som hetet si och så, så det beställer jag på internet igen, så slipper jag gå till doktorn"

= resistena bakterier, medicin i onödan, fejkmedicin eller fel medicin i förpackningen, fel penicilin för infektionen
Citera
2004-10-27, 21:32
Medlem
Homo TempelRiddares avatar
Citat:

allvarligt?

skäms!

LadyTiera är du mindre intelligent??

frågan var:

vilken del känner du att du svarade på?
Citera
2004-10-27, 21:34
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homo TempelRiddare
LadyTiera är du mindre intelligent??

frågan var:

vilken del känner du att du svarade på?

Frågar man något får man tåla att inte alla håller med om det man skall göra.

det står ingenstans i reglerna att man måste svara på frågorna, bara diskutera ämnet.
Citera
2004-10-27, 21:36
Medlem
RigorMortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jblaze
Jag är faktiskt snuskigt intelligent om jag och min omgivning får säga sitt

Du må vara hypersmart, men i detta fall manifesterar du det inte särskilt väl. LadyTiera har rätt; det är inte särskilt smart att vara hobbyläkare. Det må vara så att du känner igen symtomen och tror dig ha ställt rätt diagnos, men den kan lika gärna vara fel. Som Tiera sa är det ett satans otyg med folk som sätter i sig antibiotika till höger och vänster. Det är inte lika roligt om några år om man trillar av pinnen av en sketen lunginflammation som man kunnat bota på en kvart.
Beställ en tid hos ungdomsmottagningen, gå dit, lägg upp draggen och låt läkaren behandla det han/hon eventuellt hittar. Det är inget jätteprojekt om du frågar mig.
Citera
2004-10-27, 21:42
Medlem
SchKutts avatar
Man ska väl inte använda pencilin i onödan och om han tar död på bakterierna innan de sprids så blir de väl inte mera resistenta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in